Welnu, in juni 2016 kocht ik mijn allereerste Subaru. De Outback Limited 3.6r carbide grijs. Ik zweer het, het voertuig had een vloek.
Op de dag dat ik hem ophaalde, zou hij naar verluidt van de vrachtwagen gehaald en voor mij schoongemaakt worden… toen ik de auto zag, had hij een kleine deuk aan de bestuurderskant… oké, geen probleem. Ze hebben het later gerepareerd.
Toen ik in de auto stapte, merkte ik dat de voorruit grote cirkels aan de binnenkant had - het leek op de zuignappen die glasbedrijven gebruiken om de voorruit te vervangen en te monteren. Ik vroeg ernaar en de dealer deed alsof hij dom was. Nou ja, geen probleem, ik dacht dat dit mijn auto voor de komende jaren zou worden.
Ik heb de voorruit 5 keer moeten vervangen van 2016 tot nu. Deze voorruiten ZUIGEN!
Een paar weken geleden, toen ik naar huis reed, sloegen mijn dashboardlampjes op hol en voelde de auto alsof hij vermogen verloor. Ik bracht hem naar mijn monteur (gecertificeerd en een pro); en we ontdekten dat hij oversloeg aan de bestuurderskant. We deden de basisprobleemoplossing (de bobine verwijderen, de bougie vervangen etc.) en uiteindelijk een druktest. Vastgesteld dat het waarschijnlijk een lekkage van de uitlaatklep was.
Ik ging naar de dealer om een tweede mening te vragen, het werd bevestigd, de motor moet worden verwijderd en gedemonteerd om te bepalen wat de schade is. Waarschijnlijk moet ik een motor kopen.
Waarom schrijf ik? Omdat ik behoorlijk teleurgesteld ben. Ik had de indruk dat deze auto me meerdere jaren zou meegaan en met de manier waarop ik er voor zorgde, mogelijk 300.000 mijl! Hier zijn we 7 jaar later en ik heb een citroen.
165.000 mijl & en ik zit nu in een vreselijke positie waarin ik de auto waarschijnlijk moet afschrijven, misschien verkopen aan een monteur die de tijd wil investeren. Wie weet… 🤷🏽♂️🤦🏽♂️
Oh, ik vergat te vermelden dat de dealer rond de 80.000 mijl de transmissie heeft vervangen in het kader van een terugroepactie!
Ik weet niet zeker of ik weer een Subaru zal kopen. Vooral hierna. Dit is vreselijk. Ik voel me beetgenomen. Ik realiseer me dat dit een Subaru-enthousiastenforum is, maar ik ben benieuwd, hoeveel anderen dit hebben meegemaakt? Heeft u de motor vervangen of moest u hem afschrijven en een andere auto kopen?