Subaru Outback Forums banner

2016 Outback is dood

4.6K views 15 replies 10 participants last post by  glennieray  
#1 ·
Image
Image
Image
Image

Image
Image

Image
Image

Welnu, in juni 2016 kocht ik mijn allereerste Subaru. De Outback Limited 3.6r carbide grijs. Ik zweer het, het voertuig had een vloek.
Op de dag dat ik hem ophaalde, zou hij naar verluidt van de vrachtwagen gehaald en voor mij schoongemaakt worden… toen ik de auto zag, had hij een kleine deuk aan de bestuurderskant… oké, geen probleem. Ze hebben het later gerepareerd.

Toen ik in de auto stapte, merkte ik dat de voorruit grote cirkels aan de binnenkant had - het leek op de zuignappen die glasbedrijven gebruiken om de voorruit te vervangen en te monteren. Ik vroeg ernaar en de dealer deed alsof hij dom was. Nou ja, geen probleem, ik dacht dat dit mijn auto voor de komende jaren zou worden.

Ik heb de voorruit 5 keer moeten vervangen van 2016 tot nu. Deze voorruiten ZUIGEN!

Een paar weken geleden, toen ik naar huis reed, sloegen mijn dashboardlampjes op hol en voelde de auto alsof hij vermogen verloor. Ik bracht hem naar mijn monteur (gecertificeerd en een pro); en we ontdekten dat hij oversloeg aan de bestuurderskant. We deden de basisprobleemoplossing (de bobine verwijderen, de bougie vervangen etc.) en uiteindelijk een druktest. Vastgesteld dat het waarschijnlijk een lekkage van de uitlaatklep was.
Ik ging naar de dealer om een tweede mening te vragen, het werd bevestigd, de motor moet worden verwijderd en gedemonteerd om te bepalen wat de schade is. Waarschijnlijk moet ik een motor kopen.

Waarom schrijf ik? Omdat ik behoorlijk teleurgesteld ben. Ik had de indruk dat deze auto me meerdere jaren zou meegaan en met de manier waarop ik er voor zorgde, mogelijk 300.000 mijl! Hier zijn we 7 jaar later en ik heb een citroen.

165.000 mijl & en ik zit nu in een vreselijke positie waarin ik de auto waarschijnlijk moet afschrijven, misschien verkopen aan een monteur die de tijd wil investeren. Wie weet… 🤷🏽‍♂️🤦🏽‍♂️

Oh, ik vergat te vermelden dat de dealer rond de 80.000 mijl de transmissie heeft vervangen in het kader van een terugroepactie!

Ik weet niet zeker of ik weer een Subaru zal kopen. Vooral hierna. Dit is vreselijk. Ik voel me beetgenomen. Ik realiseer me dat dit een Subaru-enthousiastenforum is, maar ik ben benieuwd, hoeveel anderen dit hebben meegemaakt? Heeft u de motor vervangen of moest u hem afschrijven en een andere auto kopen?

#3 ·
" . . . U kunt overwegen een geïmporteerde JDM-motor als vervanging te nemen. Dit zou een snelle en kosteneffectieve reparatieoptie zijn. . . "
Ik zou proberen een goede, gebruikte motor voor uw auto te vinden. De 3.6 is een geweldige krachtbron en is niet langer beschikbaar in een Subaru. Deze motoren kunnen en gaan ruim 100.000 mijl mee als ze goed worden onderhouden.

#5 ·
Iedereen hier suggereert een JDM-motor. De reden dat dit aantrekkelijk is, is omdat de meeste ervan minder dan 50.000 mijl zullen hebben en de mensen die ze importeren, ze meestal in een krat bij u aan de deur zullen afleveren.

Houd er rekening mee dat de JDM-motor verschillende onderdelen en stukken vereist die van uw motor moeten worden overgezet. Ik heb het verschillende keren gedaan en kan 100% bevestigen dat dit de juiste manier is.

#6 ·
Bedankt voor de antwoorden, mensen. Ik heb niet de tijd of energie om dit allemaal te doen. Helaas moet ik het misschien gewoon helemaal afschrijven. Misschien is mijn karma wel goed genoeg en vind ik een monteur die de auto voor een fatsoenlijke prijs van me wil overnemen. 🤔

Het spijt me dit allemaal te moeten zeggen, maar dit heeft een nare smaak achtergelaten. Ik heb goed voor deze auto gezorgd en hij is kapot gegaan. Dit is misschien mijn eerste en laatste Subaru.

Als je in de omgeving van Washington bent en een monteur kent die een project wil kopen, laat het me dan weten.

#7 ·
Dank voor de antwoorden, mensen. Ik heb niet de tijd of energie om dit allemaal te doen. Helaas moet ik het misschien gewoon helemaal afschrijven. Misschien is mijn karma goed genoeg en vind ik een monteur die de auto voor een fatsoenlijke prijs van me wil kopen. 🤔

Het spijt me dit allemaal te moeten zeggen, maar dit heeft een nare smaak achtergelaten. Ik heb goed voor deze auto gezorgd en hij is kapot gegaan. Dit is misschien mijn eerste en laatste Subaru.

Als je in de omgeving van Washington bent en een monteur kent die
een project wil kopen, laat het me dan weten.
Washington, MO?

#8 ·
Nog nooit van zo'n storing gehoord. Je frustratie is terecht, maar ik heb het gevoel dat het veel erger had kunnen zijn gezien de leeftijd/kilometers - je hebt er tenminste een behoorlijke tijd plezier van gehad. Er stonden waarschijnlijk veel reparaties te wachten.

#9 ·
Kut dat dat gebeurt, maar ik zou het moeilijk vinden om het een "citroen" te noemen als het 7 jaar en 165.000 mijl heeft gehaald. Dit is geen veelvoorkomende storing op basis van berichten hier, dus ik zou het ook moeilijk vinden om het hele merk Subaru te veroordelen op basis van een enkel voorval, maar ik begrijp wel dat het er iets anders uitziet als het jou overkomt.

#10 ·
Hallo, ik ben geen expert.

Ik ben het ermee eens dat het eerlijk is om hogere verwachtingen te hebben en dat je je teleurgesteld voelt als ze niet worden waargemaakt, hoewel het er ook op lijkt dat 7 jaar/165.000 km nog geen 'citroen'-gebied is.

Ik vraag me af... dat is ongeveer 25.000 km per jaar, wat aanzienlijk is, en je hebt versleten banden en ik vroeg me af wat voor rijstijl je hebt gehad waardoor je zoveel kon rijden en ook veel off-road kon rijden? Ook uit nieuwsgierigheid: schuurden je voorbanden niet? Het lijkt een vrij kleine tolerantie in die wielkasten...

Bedankt bij voorbaat en ik hoop dat je een goede oplossing vindt. (Als ik het was, en het was een voertuig dat ik in de meeste andere opzichten echt leuk vond, zou ik een nieuwe motor nemen... het is een grote uitgave, maar niet zo groot als een nieuw voertuig)

Met vriendelijke groet,
Subsytem

#12 ·
Update! Subie is verkocht aan een Subie-enthousiast! De monteur heeft hem weggehaald en is van plan de motor te vervangen.
Ik realiseer me dat ik misschien wat mensen heb gekwetst door te zeggen dat de auto een citroen was, maar mijn frustraties waren legitiem. Ik heb deze auto zeer goed onderhouden. Ze was een betonnen prinses, ondanks de stoere banden. Geen off-road capriolen ermee. Ik ben perplex waarom de motor er mee is opgehouden!
Zoals ik in de vorige post al zei, ik denk dat het slechte ju ju had. Misschien was iemand aan de lopende band ontevreden. 😂 😂

de waarheid is, toen ik rondvroeg aan bevriende dealers over inruil en uitlegde wat er gebeurd was, zeiden de meesten: “dat is Subaru voor je” …

Hoe dan ook, de auto heeft een gelukkig thuis gevonden en als de motor is vervangen, gaat hij lang mee.

Bedankt allemaal!

#15 ·
Het spijt me van uw verlies. Ik mis die 3.6 wel. Maar 165.000 mijl (23.500/jaar)? Ik zie het probleem niet. :unsure: Zeker, het is vervelend en zo'n teleurstelling omdat we allemaal willen dat onze Subarus eeuwig meegaan (ik heb nog nooit een gepassioneerder stel Cultisten gezien dan wij Subaru-bezitters), maar het is onwaarschijnlijk dat je die kilometers met veel andere merken haalt, IMHO. Een kleppenrevisie zou de levensduur waarschijnlijk aanzienlijk hebben verlengd.

Nogmaals, slechts mijn mening, maar tijd is minder een factor dan kilometers. Als dit scenario 15 jaar en dezelfde kilometers zou zijn, zou de teleurstelling waarschijnlijk veel minder zijn. Ik heb een 2002 Outback Sedan met een rod knock bij 212.000 mijl (10.600/jaar)... Ik heb hem bijna verkocht, maar ik kan mezelf er gewoon niet toe brengen om hem weg te doen. We hebben hem niet nieuw gekocht, maar ik zal hem repareren en blijven rijden totdat ze me begraven. Mijn dochter rijdt in een 1998 Toyota Avalon met 120.000 mijl (4.800/jaar). Hij is nog steeds in zijn beste staat en zal, afgezien van normaal onderhoud en leeftijdsgebonden reparaties van rubberen en plastic onderdelen, waarschijnlijk 165.000 mijl of meer halen en (met deze snelheid) er tot zijn 34e jaar over doen om daar te komen. Maakt dat de Avalon een superieure auto? Ik denk het niet. Gaat het meer om de auto zelf of om de lage, constante kilometers per jaar? Wie weet. Het is allemaal een kwestie van perspectief.

We zijn geen Subaru-familie, maar er zal er altijd wel een in onze garage staan.

Ik wens je veel succes als je Subaru verlaat.

#16 ·
View attachment 574868 View attachment 574867 View attachment 574869 View attachment 574870
View attachment 574872 View attachment 574871
View attachment 574874 View attachment 574873

Welnu, in juni 2016 kocht ik mijn allereerste Subaru. De Outback Limited 3.6r carbide grijs. Ik zweer het, het voertuig had een vloek.
Op de dag dat ik hem ophaalde, zou hij van de vrachtwagen gehaald en voor mij schoongemaakt moeten worden… toen ik de auto zag, had hij een kleine deuk aan de bestuurderskant… oké, geen probleem. Ze hebben het later gerepareerd.

Toen ik in de auto stapte, merkte ik dat de voorruit grote cirkels aan de binnenkant had - het leek op de zuignappen die glasbedrijven gebruiken om de voorruit te vervangen en te monteren. Ik vroeg ernaar en de dealer deed alsof hij dom was. Nou ja, geen probleem, ik dacht dat dit mijn auto voor de komende jaren zou zijn.

Ik heb de voorruit 5 keer moeten vervangen van 2016 tot heden. Deze voorruiten ZUIGEN!

Een paar weken geleden, tijdens het naar huis rijden, sloegen mijn dashboardlampjes op hol en voelde de auto alsof hij vermogen verloor. Ik bracht hem naar mijn monteur (gecertificeerd en een professional); en we ontdekten dat hij oversloeg aan de bestuurderskant. We deden de basisprobleemoplossing (de bobine verwijderen, de bougie vervangen, enz.) en uiteindelijk een druktest. Vastgesteld dat het waarschijnlijk een lekkage van de uitlaatklep was.
Ik ging naar de dealer om een tweede mening te vragen, het werd bevestigd, de motor moet worden verwijderd en gedemonteerd om te bepalen wat de schade is. Waarschijnlijk moet ik een motor kopen.

Waarom schrijf ik? Omdat ik behoorlijk teleurgesteld ben. Ik had de indruk dat deze auto mij meerdere jaren zou meegaan en dat ik er zo voor zou zorgen dat hij mogelijk 300.000 mijl zou halen! Hier zijn we 7 jaar later en ik heb een citroen.

165.000 mijl en ik zit nu in een vreselijke positie waarin ik de auto waarschijnlijk moet afschrijven, misschien verkopen aan een monteur die de tijd wil investeren. Wie weet… 🤷🏽‍♂️🤦🏽‍♂️

oh, ik vergat te vermelden dat de dealer bij ongeveer 80.000 mijl de transmissie heeft vervangen in het kader van een terugroepactie!

Ik weet niet zeker of ik weer een Subaru zal kopen. Vooral hierna. Dit is vreselijk. Ik voel me bedrogen. Ik realiseer me dat dit een Subaru-enthousiastelingenforum is, maar ik ben benieuwd, hoeveel anderen dit hebben meegemaakt? Heeft u de motor vervangen of moest u hem afschrijven en een andere auto kopen?
Het spijt me zeer voor uw slechte ervaring. Ik heb op 16 oktober 2016 een 3.6R Touring uit 2017 in ontvangst genomen. De kilometerteller staat net op 131.000 mijl en ik heb GEEN problemen gehad. Banden ongeveer elke 50.000 km, olieverversingen @ 6000, remblokken en bougies (bij inspectie waren beide niet nodig) @ 90.000 en schokdempers/veren @ 121.000. Ik hou van deze auto❤