Subaru Outback Forums banner

2017 Subaru Outback .... batterij weer leeg (!)

17K views 27 replies 17 participants last post by  AvidHiker  
#1 ·
2017 Subaru Outback 2.5l hier, ik kocht de auto omdat... nou ja, ik kreeg een kind, googelde op "meest betrouwbare auto" en was ervan overtuigd dat dit hem was.

Een jaar geleden stopte de batterij er gewoon mee met opladen (d.w.z. moest elke keer worden overbrugd als ik hem uitzette). Naar de dealer gebracht, laten vervangen, sindsdien geen probleem.

Deze week stond hij een tijdje stil en startte hij niet. Ik dacht oké, geen probleem, heeft een starthulp nodig, en ik heb er misschien 20 minuten mee rondgereden. Heb genoteerd om hem vaker te gebruiken. Later op de dag, hetzelfde probleem (!)

Op dit punt denk ik, het is ofwel (1) de dealer heeft me een slechte "nieuwe" batterij gegeven, of (2) de auto heeft andere elektrische problemen die ervoor zorgen dat de batterij voortijdig leeg raakt.

In het geval dat iemand met een vergelijkbaar model vergelijkbare problemen heeft, hoor ik het graag. In het geval dat het helpt, voeg ik een paar foto's toe die ik vanavond heb gemaakt.

Proost.

#2 ·
Welkom! 20 minuten rijden is niet genoeg om een ​​helemaal lege batterij op te laden. Het klinkt alsof je je Outback vaker moet gebruiken, of hem aan een batterijlader moet houden als hij langer dan een paar dagen geparkeerd staat. Als je hier zoekt, heb je genoeg info om de hele nacht te lezen :)

#3 ·
Als je dit forum doorzoekt, vind je letterlijk honderden berichten over de slechte kwaliteit van de Subaru-accu.

Doe jezelf een plezier en koop een kwaliteitsaccu met een hogere rating, en dat zal waarschijnlijk het einde van je problemen zijn.

Op sommige modellen, de jouwe kan er een van zijn, kan Subaru het systeem ook programmeren om de accu sneller op te laden, maar dit gaat ten koste van de brandstofbesparing. Dit helpt als je niet vaak met je voertuig rijdt.

#4 ·
Misschien wilt u zelfs het waterpeil in de batterij controleren - voeg wat gedestilleerd water toe als het laag is (als de platen op het punt staan ​​vrij te komen - er zijn plastic lipjes/indicatoren om te helpen zien wanneer het elektrolytniveau ongeveer 1/4" of wat dan ook van de bodem van de opening verwijderd is, de kleine plastic uitsteeksel zal het oppervlak van het water breken).

#6 ·
Voordat u een andere batterij gaat kopen, moet u nagaan welk type garantie er nog op de batterij zit die de dealer heeft geĂŻnstalleerd.

"Een jaar geleden stopte de batterij er gewoon mee op te laden (d.w.z. ik moest hem elke keer overbruggen als ik hem uitzette). Ik bracht hem naar de dealer, kreeg hem vervangen, sindsdien geen probleem meer."
De foto toont een gratis vervanging van 30 maanden

#7 ·
  • Ja, het vervangen hiervan bij de dealer is gratis, dus dat is altijd een optie
  • Ik zie ook een paar andere berichten over de "lage cca" batterij, balen
  • De identificatie van ophoping als zure gaslekkage is bijzonder zorgwekkend :-( ... zal het later proberen schoon te maken en kijken of het verschil maakt
  • Voorlopig zal ik een paar langere ritten proberen voordat ik weer klaag :) ... was "thuis geaard" tijdens deze shelter-in-place periode, maar nu een paar parken weer open zijn, zou het een excuus moeten geven om het regelmatig te gebruiken

#9 ·
Bedankt voor alle nuttige antwoorden!

• Ja, het vervangen hiervan bij de dealer is gratis, dus dat is altijd een optie
  • Ik zie ook een paar andere berichten over de "low cca" batterij, balen
  • De identificatie van opbouw als zure gaslekkage is bijzonder zorgwekkend :-( ... zal proberen het later schoon te maken en te kijken of het verschil maakt
  • Voorlopig zal ik een paar langere ritten proberen voordat ik weer klaag :)... was "geaard thuis" tijdens deze shelter-in-place periode, maar nu een paar parken weer open zijn, zou het een excuus moeten geven om het regelmatig te gebruiken
Nou, die batterij is ook niet afgedicht, dus als de ontluchtingsdoppen niet goed zitten, krijg je mogelijk elektrolyt dat uitloopt op de bovenkant van de batterij... en gassen die ontsnappen als hij niet goed wordt opgeladen. Ik veeg de bovenkant van de batterij periodiek af om opgehoopt vuil en verontreinigingen te verwijderen, controleer het elektrolytniveau en zorg er dan voor dat de doppen goed zitten.

#11 ·
Een vreselijke manier om te sterven... laat de cellen in een batterij onder een bepaald punt komen, en je kunt hem niet meer opladen. Als je dat wel kunt, omdat je niet zo laag bent gegaan, zal hij waarschijnlijk niet het laadniveau vasthouden dat hij ooit kon.

Ik ben het ermee eens. Koop een goede batterij. Een "gratis" garantie-vervanging is niet echt gratis als je daardoor in de steek wordt gelaten. Zoals iemand anders al aangaf, kun je de accu van een voertuig niet opladen in 20 minuten rijden. Zal niet gebeuren. Je moet de auto rijden.

Ik heb mijn batterij na 1 jaar vervangen door een batterij met een hogere CCA, gekocht bij Walmart. Ik heb ook een van die kleine Li-Ion starthulp-eenheden bij me en die is twee keer van pas gekomen met de originele OEM-batterij.

#13 ·
Ik heb ook een lithium starthulpaccu. Ik bewaar hem meestal in mijn 20 Outback. Die agm heeft ook problemen gehad. Ik test alle accu's wekelijks, zodat ik weet of er een slecht wordt
Een ding dat ik heb, is een USB-oplader met LED-display HIER, waarmee ik de laadactiviteit van de dynamo kan bekijken. Een apparaat als dit is een goede diagnose...

#17 ·
Trouwens, als je een AGM-accu hebt, moet je de herprogrammering laten uitvoeren. Ik kocht oorspronkelijk een Odyssey AGM-accu waar ik problemen mee had. Ik nam contact op met Odyssey en sprak met een technicus die me vertelde dat de manier waarop de Subarus (dit was 2017) uit de fabriek komen met hun verschillende laadprogrammering, de Odyssey AGM-garantie ongeldig kan maken, omdat AGM's niet voor dat soort opladen zijn ontworpen en waarschijnlijk de levensduur ernstig zouden verkorten. Op dat moment heb ik hem teruggestuurd en een gewone accu gekregen. Dus als je een AGM-accu krijgt, zou ik zeker de laadupdate laten uitvoeren.

#18 ·
Ik had problemen met de OEM-accu in mijn '17. Na ongeveer een jaar heb ik de laadspanning opnieuw laten programmeren om het opladen voort te zetten totdat de accu volledig is opgeladen. Ik had een van die apparaten die in de bovenstaande link worden getoond en vóór de update gaf de lading slechts 14,5 aan tijdens het vertragen of wanneer je je voet van het gaspedaal haalde. Tijdens het accelereren of gewoon met een constante snelheid reed, zou de spanning ergens tussen de 10,9 en 11,5 liggen.
De moeite die deze autofabrikanten doen om de mpg-cijfers met 0,1% te verhogen, wordt absurd.

#19 ·
Ik kocht in februari 2020 een Outback Limited uit 2020. Geweldige auto totdat de batterij leeg was. Na hem 's nachts te hebben opgeladen, werkte hij prima. Toen gebeurde hetzelfde, de volgende dag was de batterij leeg. Ik bracht hem naar de dealer. Ze verklaarden dat er niets mis was met de batterij. Ik weigerde de auto mee naar huis te nemen en zei dat ze de auto een paar dagen moesten houden en me moesten laten weten of hij startte nadat hij er een paar dagen had gestaan. We zijn 1 uur verwijderd, dus ze gaven me een leenauto. Ik laat je over een paar dagen weten of het probleem is opgelost.

#21 ·
Ik heb een miljoen verschillende berichten over dit probleem gelezen. Ik kan je vertellen dat het niet je batterij is. Ik heb vorige week een gloednieuwe Interstate-kwaliteitsbatterij in mijn 2017 Outback geplaatst en vanmorgen was de batterij zo leeg dat zelfs het interieurlicht niet aanging. En ik zet de Outback altijd in een garage. Subaru heeft een probleem dat ze niet toegeven. Ik heb twee hoofdreacties op dit probleem gezien die het lijken aan te pakken. De ene was van mensen die hun instrumentenpaneel hebben vervangen (hoewel ik niet zie hoe dit het probleem zou oplossen) en twee, mensen hebben de batterijoplaadprogramma opnieuw geprogrammeerd, wat logischer is. Ik heb ook rapporten gezien waarin sommigen een 'fa'- of pompgeluid van achteren hebben geregistreerd wanneer de auto al lange tijd stilstaat. Allereerst: zorg ervoor dat al je lichten na ongeveer 10 minuten uitgaan. Als er nog lichten branden, doe ze dan uit!

#22 ·
@roberthenry181

Soooo, is dit 1.000.001???

Dingen die een verschil maken voor de batterij, afgezien van het aan laten staan van dingen of een openstaande deur, is de verbinding bij de batterij. Ik kan op mijn beide handen niet tellen hoe vaak alleen al dit jaar iemand een nieuwe batterij heeft geplaatst en de auto afsloeg, of de volgende dag of een paar dagen later niet wilde starten. Weet je wat het was????

Alle dachten dat ze de kabelklemmen stevig op de paal hadden zitten, terwijl ze in werkelijkheid los zaten; vooral de aardklem. De klemmen rekken een beetje uit als ze de eerste keer worden geplaatst en elke keer daarna rekken ze een beetje meer uit. Iemand vergat de batterijsensor weer op de klem aan te sluiten.

Dus ik zeg, zorg ervoor dat de klemmen schoon en vast zitten. Als je hem kunt vastpakken en draaien, zit hij te los. Om hem vast te zetten, kun je die plastic afstandhouder van de klem verwijderen, waardoor hij net dat beetje meer kan sluiten dat hij nodig heeft voor een goede verbinding. Goede verbinding betekent dat er elektriciteit stroomt en dat de dynamo werkt om de batterij warm en gelukkig te houden.

#23 ·
Als je tegenwoordig een nieuwe accu krijgt, is deze waarschijnlijk niet volledig opgeladen als je hem koopt, of het nu bij Costco, NAPA of waar dan ook is. De beste praktijk is om je eigen slimme oplader thuis te hebben om de accu in ieder geval volledig op te laden, anders blijft hij in een onderladen toestand verslechteren. Als je een nieuwe accu koopt en je multimeter geeft niet minstens 12,6 volt aan, dan is hij niet volledig opgeladen. 12,3 volt is ongeveer half opgeladen. De dynamo kan de energie terugwinnen die is verbruikt bij het starten van je auto, maar tenzij je echt lange afstanden rijdt, is het onwaarschijnlijk dat hij een aanzienlijk onderladen accu oplaadt.

• Like
Reactions: bbmach and cardoc
#24 ·
Heh, dat zijn een hoop berichten, maar ik denk dat je misschien wat zorgvuldiger moet lezen. De oplossing, of in ieder geval een deel ervan, voor velen met Gen 5's was de ECM-update (ter info, hier heb je recht op onder de emissiegarantie tot 80.000 km). Het clusterdefect was zeldzaam en totaal niet gerelateerd. Vervolgens zijn er dingen die je kunt doen om de kans op problemen te minimaliseren. Voor degenen met PB-start, zorg ervoor dat je begrijpt hoe het ontstekingssysteem werkt. Vervang de dome-, kaart- en cargolampen door LED's. Vergeet de door de dealer geleverde batterij en koop een kwaliteitsbatterij van een andere leverancier. Interstate maakt batterijen voor Costco om een prijs te halen - ze zijn niet zo goed als hun MTP-productlijn en zouden volgens wat ik heb gelezen niet als goede kwaliteit worden beschouwd. En als je niet hebt bevestigd dat hij volledig was opgeladen voor de installatie, dan zou dat wel eens je probleem kunnen zijn.

Het "geluid van achteren" gebeurt 5 uur na het parkeren en duurt 5-10 minuten. Dit is volkomen normaal en komt veel voor bij veel merken - het is het verdampingssysteem dat op lekken test. Er is nooit aangetoond dat het de batterij veel leegtrekt, alleen door één lid gespeculeerd (en zonder enig bewijs).

#25 ·
Even ter aanvulling over Costco-batterijen: Costco heeft de batterijleverancier gewijzigd en de kwaliteit zou zijn afgenomen, en de enige reden om Costco voor batterijen te gebruiken, is hun royale retour-/omruilbeleid, maar de batterijen zelf zijn op zijn best middelmatig. Interstate lijkt geen batterijen te maken, maar alleen batterijen van andere fabrikanten door te verkopen, bijvoorbeeld Exide en Clarios.

#26 ·
Gebaseerd op andere berichten lijkt het belangrijkste probleem de batterijleegloop te zijn van het apparaat voor het lokaliseren van gestolen auto's, de DCM genaamd. Het maakt gebruik van 3G draadloos, dat door veel providers wordt uitgeschakeld. Stel voor zekering #8 onder de motorkap te verwijderen. Er is niets ergs gebeurd met mijn 2016 Outback nadat ik hem had verwijderd, en het verminderde de batterijleegloop. Beveel ook een zonne-druppellader aan als u de auto niet vaak gebruikt ... $20 op Amazon, plus wat bedradingswerk omdat er een altijd-aan-stroomaansluiting nodig is. ... Cliff

#27 ·
2017 Subaru Outback 2.5l hier, ik kocht de auto omdat ... nou ja, ik had een kind, googelde op "meest betrouwbare auto" en was ervan overtuigd dat dit hem was.

Een jaar geleden stopte de batterij gewoon met opladen (d.w.z. moest elke keer worden overbrugd als ik hem uitzette). Ik bracht hem naar de dealer, liet hem vervangen, sindsdien geen probleem meer.

Deze week stond hij een tijdje stil en startte hij niet. Ik dacht oké, geen probleem, heeft een starthulp nodig, en ik reed er misschien 20 minuten mee rond. Ik noteerde dat ik hem vaker moest gebruiken. Later op de dag, hetzelfde probleem (!)

Op dit punt denk ik dat het ofwel (1) de dealer me een slechte "nieuwe" batterij heeft gegeven, of (2) de auto heeft andere elektrische problemen die ervoor zorgen dat de batterij voortijdig leeg raakt.

In het geval dat iemand met een vergelijkbaar model soortgelijke problemen heeft, hoor ik het graag. In het geval dat het helpt, voeg ik een paar foto's toe die ik vanavond heb gemaakt.

Proost.

View attachment 484739
View attachment 484738
View attachment 484737
HĂ© - deze opmerkingen lijken na verloop van tijd behoorlijk dom. De subaru ontlaadt batterijen als het contact uitstaat. Open en dicht. Waarom zouden er zoveel subaru-problemen zijn, tenzij zoiets bestaat! De batterijen zullen het niet aankunnen om constant tot nul te worden ontladen, ze zijn daar niet "voor gemaakt" en slijten dus snel. Probleem kan "opgelost" worden als je de motor de hele tijd aan laat staan?! Een echte oplossing is frequent gebruik wanneer nodig van lithiumbatterijen. Ze zijn goedkoop en gemakkelijk te gebruiken. Een andere manier is om elk jaar of zo een nieuwe batterij voor de auto te kopen!

#28 ·
Hey - these look prfetty stupid comments over time. The subaru discharges bateries when the ignition is off. Open and shut...
Nee, je zit er helemaal naast, een goed functionerende 2017 Outback trekt de batterij niet sneller leeg dan welke andere moderne auto dan ook. Dit is een erg oude thread (de typische oorzaak is nu bekend als de DCM, die elke competente monteur kan repareren) en ik weet niet zeker wat je toevoegt door de gemeenschap te beledigen, maar gefeliciteerd met je briljante eerste post. We proberen gewoon mensen te helpen. Wat probeer je te doen?