Subaru Outback Forums banner

Aftermarket / OEM elektrische achterklep

6.9K views 11 replies 8 participants last post by  SilverOnyx  
#1 ·
Dus één ding waar ik echt spijt van heb met mijn 2023 Subaru Outback Premium, is dat ik de elektrische achterklep niet heb genomen. Ik weet dat veel mensen het tegenovergestelde voelen en de handmatige willen, maar ik kampeer veel in de auto en zou hem graag van binnenuit kunnen openen en heb daar momenteel geen manier voor, en het zou ook fijn zijn om hem gemakkelijk te kunnen openen bij het dragen van boodschappen etc.

Om de opening van binnenuit tijdens het kamperen goedkoop op te lossen, heb ik erover nagedacht om de bedrading voor de externe ontgrendelingsknop aan te boren en vervolgens een plek op de binnenbekleding te vinden om een knop te installeren, maar ik vroeg me ook af hoe moeilijk/duur het zou zijn om gewoon de OEM elektrische achterklep te installeren? Ik kan me voorstellen dat het nogal wat onderdelen en het trekken van wat draden over de hele lengte van de auto zou vereisen.

#2 ·
De OE-versie zou lastig zijn om alle juiste onderdelen te krijgen. De stutten, waarvan er één de motor bevat, de verschillende kabelbomen, knoppen, de besturingsmodule, de knelbeveiligingsstrips voor de zijkanten van de poort. Ik kan me niet herinneren of de sluitmotor anders is. Verschillende knoppen.

Dan zou de dealer mogelijk een deel ervan voor u moeten programmeren.

De enige aftermarket die ik voor veel auto's heb gezien, is het merk autoease.

Ze vermelden een Outback uit 2022, maar zien niet in waarom dat niet zou werken met de 2023. Iemand op het Forester-forum heeft er een geïnstalleerd, en de sluitknop op de sleutelhanger sluit of opent de poort niet, je moet de ontgrendelknop ongeveer 3 keer of zoiets indrukken. Je moet ook wachten tot de poort helemaal gesloten is voordat je de auto op slot doet... of zo zegt die persoon.

#3 ·
Er is een rechthoekige (bijna vierkante) afdekking aan de binnenkant, gecentreerd onder de achterruit. Achter die afdekking bevindt zich het eigenlijke vergrendelingsmechanisme. Iemand anders heeft een touwtje geïnstalleerd om de vergrendeling mechanisch van binnenuit te ontgrendelen, omdat hij soms in zijn auto slaapt.

#5 ·
Ik zou het bij de handmatige achterklep houden en proberen een manier te vinden om van binnenuit een ontgrendeling te maken. Toen ik achterin mijn Outback met de elektrische achterklep sliep, hield ik niet van de knipperende lichten en het piepen elke keer dat ik 's nachts op moest staan. Ik ben er mee gestopt en gebruikte de zijdeuren om in en uit te stappen en dat was ook geen geweldige optie. Bovendien open je met de handmatige achterklep niet de doos van Pandora van een lege batterij als de achterklep te lang openstaat.

Maar dat is slechts de kampeerkant ervan. Ik ben wel dol op mijn elektrische achterklep die ik kan openen voordat ik de auto bereik als ik spullen achterin moet leggen.

#6 ·
Ik zou de handmatige achterklep gebruiken en een manier vinden om hem van binnenuit te ontgrendelen. Toen ik in de achterbak van mijn Outback met de elektrische achterklep sliep, hield ik niet van knipperende lichten en piepjes elke keer dat ik 's nachts op moest staan. Ik ben er mee gestopt en gebruikte de zijdeuren om in en uit te stappen, en dat was ook geen geweldige optie. Bovendien open je met de handmatige achterklep niet de doos van Pandora van een lege batterij als de achterklep te lang openstaat.

Maar dat is slechts de kampeerkant van het verhaal. Ik ben dol op mijn elektrische achterklep die ik kan openen voordat ik de auto bereik als ik spullen achterin moet leggen.
Het batterijverbruik is eigenlijk hetzelfde bij de handmatige als bij de elektrische achterklep. Beide kunnen worden opgelost door de vergrendeling met een karabijnhaak te gebruiken, of er is iemand op Etsy die een kleine 3D-geprinte vergrendelingsinrichting maakt die de auto laat denken dat hij gesloten is.

Helaas is zelfs met de handmatige achterklep de enige manier om de achterklep te sluiten als hij eenmaal is geopend (en je de auto hebt laten denken dat hij gesloten is), de auto aan te zetten met alle lichten en toeters en bellen. Dat is de enige manier waarop ik erachter ben gekomen hoe ik weer stroom op de vergrendelingsknop kan krijgen, die je moet indrukken om de vergrendeling te openen, zodat je de achterklep daadwerkelijk kunt sluiten.

Ik wed dat dit handmatige achterontgrendelingsmechanisme achter de bekleding waar mensen het over hebben, dit wel zou oplossen, aangezien het niet afhankelijk is van de elektrische knop... Ik denk dat ik dit weekend iets te onderzoeken heb.

#7 ·
Ik moest de handmatige ontgrendeling gebruiken om mijn achterklep van de 2022 Limited een paar weken te openen toen de liftmotor uitviel. De handmatige ontgrendeling werkt gemakkelijk. Ik liet de afdekking waar de handmatige ontgrendeling zich bevindt gewoon een paar weken weg totdat ik de auto naar de garage kon brengen voor een nieuwe motor. Het moeilijke is om in de achterruimte te klimmen om bij de handmatige ontgrendeling te komen.

#9 ·
Ik moest de handmatige ontgrendeling gebruiken om mijn 2022 Limited achterklep een paar weken te openen toen de liftmotor uitviel. De handmatige ontgrendeling werkt gemakkelijk. Ik liet de afdekking waar de handmatige ontgrendeling zich bevindt gewoon een paar weken weg totdat ik de auto naar de garage kon brengen voor een nieuwe motor. Het moeilijke is om in de achterste ruimte te klimmen om bij de handmatige ontgrendeling te komen.
Mijn 2023 Outback Limited Power Gate Lift motor viel uit bij 9800 mijl en ik ben het ermee eens dat het een pijn is om achterin te klimmen om de handmatige ontgrendeling te gebruiken, ik heb ook een zaklamp nodig om te zien wat ik doe. Power Lift Gate Motor is momenteel niet op voorraad. :(

#11 · (Edited)
@kebler waren er vroege tekenen of symptomen voordat de liftgate motor defect raakte?
Ja, hij ging soms halverwege open of slechts een paar centimeter en gaf me twee pieptonen en sloot dan. Ik zou hem opnieuw programmeren met de schakelaar op de achterklep en het zou een dag of twee goed zijn, dan zou hij zijn vreemde gedrag hervatten, uiteindelijk ging hij niet meer open, ik probeerde de sleutelhanger, de handsfree schakelaar en de schakelaar op het dashboard met dezelfde resultaten. De servicemonteur zei dat hij een foutcode van de achterklepmotor kreeg, dus bestelden ze een nieuwe voor me, maar er is momenteel een achterstand op de motoren.