Subaru Outback Forums banner

Vraag over kapotte zijspiegel

1.3K views 9 replies 7 participants last post by  LauraNYS  
#1 ·
Kan iemand advies geven over de onderdelen die ik nodig heb om mijn zijspiegel te repareren?

Zal het nodig zijn om de hele spiegel te vervangen? Dit is een Outback uit 2021.

#3 ·
Voor zover ik kan zien, zijn de kapotte behuizingsschaal en het ontbrekende spiegelglas de twee onderdelen die u voorlopig moet vervangen. Zorg er daarbij voor dat u de verstelmotor en alle elektrische componenten zoals verwarming of signalen test om te controleren of ze nog werken. Als dat zo is, lost het vervangen van die twee onderdelen het probleem op. Zo niet, dan heeft u waarschijnlijk de hele spiegelconstructie nodig.

#4 ·
Het glas is gemakkelijk te vervangen en is los verkrijgbaar. Ik denk echter niet dat ze de kapotte onderdelen van de behuizing los verkopen en ik denk dat je een hele nieuwe spiegel zou moeten kopen. Als je een autosloperij in de buurt hebt, is het misschien de moeite waard om daar te informeren of ze er een hebben die je kunt uitbouwen.

#6 ·
Kan iemand advies geven over de onderdelen die ik nodig heb om mijn zijspiegel te repareren?

Zal het nodig zijn om de hele spiegel te vervangen? Dit is een Outback uit 2021.
View attachment 597714
View attachment 597713
Heb je je spiegel gerepareerd? Ja, hoe? Vervang de hele spiegel of alleen de behuizing en het glas? Hoeveel heeft het je gekost? Ik heb net het binnenste deel van de behuizing - de zwarte schaal - gebarsten.

#7 ·
Ja, ik heb het gerepareerd. DrD hierboven gaf goed advies over de benodigde onderdelen. Ik heb het glas online gekocht en het plastic onderdeel aan de achterkant van een Subaru-dealer gehaald en beide zelf geĂŻnstalleerd. Ze klikken gewoon vast, dus ik hoefde de dealer niet te betalen om het te doen.
(Ik realiseerde me net dat ik per ongeluk mijn gebruikersnaam heb veranderd. Ik ben lauraNYS)

#9 ·
Dank u, dus de plastic behuizing klikt gewoon los, heeft u het werk gedaan met de spiegel nog aan de deur bevestigd?
In mijn beperkte ervaring, als alleen de plastic behuizing aan de achterkant kapot is en vervangen moet worden, kan de nieuwe erin worden geklikt. U heeft echter misschien een ander kapot onderdeel dan ik had, of een ander type spiegel.

Ja, ik heb het spiegel/glas stuk zelf vervangen, terwijl de hele unit nog aan de deur bevestigd was. De hele unit is niet verwijderd.

Succes - ik ben benieuwd hoe het gaat.