Subaru Outback Forums banner

Outback 2015/2018 betrouwbaarheid?

5.3K views 10 replies 8 participants last post by  walker  
#1 ·
Op zoek naar een (eerste) auto voor mijn dochter zie ik modellen uit 2015/2017/2018 die misschien wel geschikt voor haar zijn. Maar als ik online kijk of die bouwjaren betrouwbaar zijn, krijg ik de indruk dat die bouwjaren allerlei problemen hebben. Klopt dat of is dat bangmakerij?

Alle advies wordt zeer gewaardeerd! (Ze spaart al een jaar... wil heel graag een Outback... wil haar niet teleurstellen)

#2 ·
Vanuit een ontwerpperspectief zijn ze over het algemeen betrouwbaar tot 100.000 mijl. Daarna worden zaken als wiellagers en bussen problemen.

Dit alles gaat ervan uit dat de olieverversingsintervallen strikt worden gevolgd, de auto nooit oververhit raakt, enz.

De olifant in de kamer is eerlijk gezegd het eigenaarschap. Bezuinigen en valsspelen op onderhoud zal elk goed ontwerp slecht maken. Dus als je problemen met de koppakking, olieverbruik, onregelmatige olieverversingsrecords, gebruik van onderdelen van derden ziet... RENNEN weg.

• Like
Reactions: WI_Bob
#3 ·
Ik heb een dochter in een 15 Outback. Het is een goede, veilige auto voor een jongere bestuurder. Ik waardeer de Eyesight-optie en de dodehoekbewaking.

AWD-voertuigen vereisen over het algemeen meer onderhoud dan een FWD-auto, dus verwacht dat sommige aandrijflijn gerelateerde onderdelen slijten naarmate je in de hogere kilometerstand komt.

#5 ·
Goed punt. CarPlay is een groot voordeel... vooral voor jonge mensen die behoorlijk stevig met telefoons verbonden zijn.

• Like
Reactions: HyRax
#6 · (Edited)
Uiteraard kan ik niet instaan voor elke 2018 Outback die ooit is gemaakt, maar de mijne is 100% betrouwbaar geweest. Zelfs de goedkope "leren" stoelen van de auto, die andere eigenaren hebben geplaagd, zien er in mijn auto nog steeds goed uit.

Ik zou er geen seconde over twijfelen om nu in Wanderlust te springen en van hier naar de westkust en terug te rijden, afgezien van het feit dat ik op mijn werk in de problemen kom vanwege onvergeeflijke afwezigheid.

#8 ·
We hadden een 2016 met de 3.6 en ruilden die vervolgens in voor een 2018 met de 3.6 omdat de technologie beter was. We hebben 33.000 op de 2016 gezet en geen problemen gehad. De 2018 heeft 52.000 en is ook probleemloos geweest.

#9 ·
Ik nader de 190.000 km in mijn 17 3.6 en mechanisch is hij uitstekend geweest. Zelfs uitzonderlijk. Dat gezegd hebbende, zou ik mijn dochter of vrouw de auto NIET laten nemen. De reden is de parasitaire drain die je batterij leeg laat lopen bij koud weer. Vorig jaar heb ik de SOA-aanpak gepost om het probleem op te lossen. Ze geven toe dat het een probleem is met de Starlink en 3g. Als dat probleem is opgelost en je hebt een goed onderhouden aanbod, dan is het een go!

#10 ·
Bedankt voor jullie reactie allemaal! Ik heb gelezen dat de 2018 (althans, maar ik denk ook de 2017) last heeft van problemen met het leeglopen van de batterij..? Zoals de kofferbak een uur open laten staan en de auto niet kunnen starten, of een week niet rijden (als dat ooit zou gebeuren...) en de batterij leeg is?

#11 ·
Dank jullie wel voor jullie reactie! Ik heb gelezen dat de 2018 (althans, maar ik denk ook de 2017) last heeft van problemen met het leeglopen van de batterij..? Zoals de achterklep een uur open laten staan en de auto niet kunnen starten, of een week niet rijden (als dat ooit zou gebeuren...) en de batterij leeg is?
de batterij leegloop van de regeleenheid van de elektrische achterklep - je kunt een karabijnhaak of iets dergelijks gebruiken om de vergrendeling handmatig te sluiten... Of er is een oplossing waar je voor kunt betalen, de regeleenheid van de elektrische achterklep vervangen.

MAAR - alleen de modellen 2017-2019 hebben een bijgewerkte regeleenheid voor de elektrische achterklep. De modellen 2015-2016 hebben dat niet.