Subaru Outback Forums banner
1,621 - 1,640 of 3,216 Posts
Torque levert het in een .csv-formaat dat ik niet kan slepen en neerzetten, omdat de thread het niet toestaat. Zelfs als ik het opsla als een Excel-spreadsheet, kan ik het nog steeds niet slepen en neerzetten. Als je me kunt laten weten hoe ik een Excel-bestand kan bijvoegen, ben ik meer dan blij.
"zip" de csv-bestanden (als er meer dan één is, plaats ze dan allemaal in een map (ID elk als welk type rijden) en zip de map. Het forum accepteert gezipte bestanden, maar geen csv.

Oké op RR. Kabel kan het probleem zijn. Trouwens, die lange lijst aan de linkerkant is alle mogelijke parameters over alle ECU's die zijn gedefinieerd. Wanneer RR verbinding maakt met een ECU, wordt de lijst gereduceerd tot alleen die parameters en schakelaars die daadwerkelijk beschikbaar zijn van die specifieke ECU.
 
Geweldig, Plain OM - dat is de oplossing die ik zocht met betrekking tot bestandsbijlagen.

Zie de bijlage...

Met vriendelijke groeten,

Geoff

PS: Als je denkt dat Torque Pro of de OBDLINK enigszins bruikbaar en nuttige info kan opleveren, maar ik de verkeerde gegevens heb gelogd, laat het me dan weten en ik kan zo snel mogelijk meer runs maken.
 

Attachments

Geweldig, Plain OM - dat is de oplossing waar ik naar op zoek was met betrekking tot bestandsbijlagen.

Zie de bijlage...

Met vriendelijke groet,

Geoff

PS: Als je denkt dat Torque Pro of de OBDLINK enigszins bruikbaar en nuttige info kan opleveren, maar ik de verkeerde gegevens heb gelogd, laat het me dan weten, dan kan ik zo snel mogelijk meer runs maken.
Ik weet niet zeker wat Torque Pro kan loggen. @cardoc heeft waarschijnlijk een beter idee van wat nuttig zou kunnen zijn, maar in de tussentijd, als het mogelijk is, plaats dan een lijst met de parameters die TP kan monitoren, en dan kan daaruit een set worden geselecteerd om te loggen.

In de laatste set hebben de B1S2- en B2S2-spanningen in het 2500 tpm-log de neiging om veel te oscilleren in de ~2 minuten. Als dat was met de auto stilstaand, in P of N, en het toerental verhoogd en hoog gehouden, kan dat een teken zijn van slechte katten. Maar ik denk dat er andere parameters nodig zouden zijn om ervoor te zorgen dat er niet iets anders is dat dat veroorzaakt.
 
Bedankt voor dat inzicht, Plain OM....logisch. Ik denk voor 3/4 dat het ook de katten zijn. Vraag me niet waarom, maar bij het bestuderen van de gegevens, misschien ook de B2S2 O2-sensor...hij lijkt te oscilleren met iets meer variabiliteit dan B1S2. Maar goed, ik heb geen idee waar ik het over heb! Eén interessant punt is echter: tijdens mijn stationair draaiende segment zie ik dat de 2e sensoren aan beide zijden vrij constant zijn tussen 0,6-0,7 volt, maar de laatste enkele O2-sensor begint in de tienerjaren en stapelt zich dan op tot ongeveer 0,5 volt. Lijkt dit correct? In het diagnosegedeelte van de FSM staat dat de spanning van de achterste O2-sensor bij stationair draaien tussen 0,6 en 0,85 volt moet liggen. Is dit significant? Even wat achtergrond: ik heb het stationair draaiende segment direct na het 2500 tpm segment uitgevoerd zonder de motor uit te zetten en de middelste O2-sensoren lijken te voldoen aan de FSM-spanning van ongeveer 0,6 volt. Wat denk je?

Ik zal proberen binnenkort de beschikbare parameters van Torque te plaatsen.

Nogmaals bedankt!

Geoff
 
Discussion starter · #1,625 ·
De mensen bij Pep Boy's gebruikten een Midtronics EXP-serie tool (ik weet niet zeker welk model). Ik neem uw aanwijzingen mee tijdens mijn volgende bezoek aan hun werkplaats om de geleidingsmeting te proberen. Denk je dat het vervangen van de batterij de P0420-code zou corrigeren?

Wat betreft Rock Auto, ik heb meerdere keren geprobeerd om telefonisch contact met hen op te nemen zonder succes. Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd en wacht op een antwoord. Zou u aanraden om online het proces voor het aanvragen van een garantie-vervanging voor de kat te starten?
Ik heb de Midtronics PDF over het EXP-model gelezen. Ze zouden de geleiding op dezelfde manier testen als de batterij, ervoor zorgen dat de batterij is aangesloten en de negatieve en positieve aansluitingen op de motorkabel gebruiken alsof het de accupolen waren. Zeg hen dat hoofdstuk 6 van hun handleiding de procedure voor de "gezondheidstoestand" beschrijft.

Hier is een link: file:///C:/Users/Shop/Downloads/168-547a-exp-800-nas-instruction-manual.pdf

Ter herinnering: de test is nauwkeuriger nadat de auto een tijdje heeft stilgestaan. Als deze kort na het rijden wordt getest, is het geen nauwkeurige meting.

Ja, start de garantieprocedures.
 
Discussion starter · #1,626 ·
@UKPR1

Ik ben niet elke dag op het forum. Weekends zijn meestal een no-go.

Uw logs tonen aan dat de kat niet werkt onder belasting. De stationair draaiende logs geven aan hoe het ook onder belasting zou moeten zijn. Consistent.

Sensoren 1/1 en 2/1 zijn feedback van de uitlaatstroom die het zuurstofgehalte voor de katten aangeeft.
Sensoren 1/2 en 2/2 zijn de feedback na de katten en worden gebruikt om de functie van elk van hen te bepalen.
Sensor 1/3 is degene achter de 3e kat en is feedback over de functie van de 3e kat.

De 3e kat werkt. Voorlopig.

De voorste twee katten tonen onregelmatige gegevens als gevolg van de werking van de motor. Ik denk dat je wat pingelen hebt. Het zijn ofwel misfires of detonatie. Je moet uitzoeken wat het is. Als je klopcorrectiegegevens voor elke bank of als geheel kunt loggen, zou dit mijn vermoeden bevestigen. De reden waarom ik denk dat je een klopcorrectiefactor hebt, is dat de ECM de brandstoftoevoer voor elke kant varieert. Bank 1 is positief en bank 2 is negatief. Het probeert de motor in evenwicht te brengen en daardoor beĂŻnvloedt het beide katten.

Heb je een volledige vervanging van onderdelen gedaan toen je de HGs deed? Timing componenten, bougies, controleer de bobine?

Als de riem een tand van de ene nok naar de andere afwijkt, zal deze niet goed timen bij hoge toeren.
Als de bougies niet de juiste bougies zijn en niet correct zijn afgesteld, zullen ze niet goed vonken bij hoge toeren. NGK- of Denso-bougies werken prima. Bosch, niet zo goed. (Hetzelfde geldt voor de AF-sensoren als je ze ooit vervangt, Bosch kan de computer niet bijhouden.)
Als de bobine of de draden lekken, zal deze niet goed vonken. Lekken in de bobine komen vaak voor bij deze generatie. Subaru heeft bijgewerkte draden uitgebracht om dezelfde reden, overschakelend naar siliconen laarzen, maar gebruikt hetzelfde onderdeelnummer. Verwijder de draden van de bobinetorens en kijk naar de torens voor scheuren of koolstofsporen. Hetzelfde geldt voor de laarzen van de draad bij de bobine. Je ziet koolstofsporen in de laars, wat duidt op een lek.
Een andere zaak is de benzinekwaliteit en het octaangetal. Ik weet dat veel mensen zeggen: "De auto rijdt prima op normale benzine". Ik ben het daar niet mee eens. Het hogere octaangetal vermindert het verbruik en helpt de verbrandingskamer schoon te houden, omdat het beter bestand is tegen detonatie dan een laag octaangetal. Tijdens een detonatiegebeurtenis voegt de ECM brandstof toe en vertraagt de timing om de motor weer normaal te maken. Soms voegt het brandstof toe en vervroegt de timing. Het hangt allemaal af van wat de computer ziet met betrekking tot de belastingswaarde, temperatuur, gasklep en snelheid. Je krijgt zelfs iets meer vermogen van de motor. Op de lange termijn is het beter om een hoog octaangetal te gebruiken.

Dus als je kunt, log dan AF-correctie beide banken, beide voorste en alle 3 achterste O2-sensoren, temperatuur, batterij, toerental, klopcorrectie, motorbelasting, TPS en MAP. En ook, en alleen omdat het een paar keer is opgedoken, de BARO-meting om te vergelijken met de MAP. (Als je BARO en MAP overeenkomen met de sleutel aan, motor uit, dan weten we dat er geen probleem is met de basislijnfeedback.)

Ik werk de hele dag aan auto's, dus ik zal reageren als ik even tijd heb om in te checken.
 
Bedankt ook voor het meedoen, Cardoc.

Dus zou je zeggen dat dit op dit moment geen katvervangingsprobleem is? Ik vraag dat rechtstreeks omdat ik net op het punt stond een bestelling te plaatsen voor een aantal Walker's om me door deze aankomende reis te loodsen. Sterker nog, ik heb de hele uitlaat ter voorbereiding laten vallen - als ik vanmorgen bestel, is het hier woensdag. Maar dat is mijn superkracht...springen voordat ik kijk!

Pijnlijk om toe te geven, maar toen ik de volledige koppakking verving, gebruikte ik de oude bobine en kabels, omdat de auto zo goed reed toen ik ermee naar huis strompelde (strompelde vanwege een probleem met een transmissiesolenoïde). De bougies zijn NGK 5464 BKR5EIX. Toen ik gisteren de uitlaat verwijderde, merkte ik dat de eerste sensoren (Bank 1 en Bank 2) behoorlijk bedekt waren met wit poeder, dus er kan een koelvloeistofprobleem zijn geweest vóór mijn vervanging. Ik rijd hier met de hoogste octaan die we hebben - 91.

Ik heb Denso Sensor 2 Bank 1 en Bank 2 onderweg. Ik denk dat ik de bestelling moet uitbreiden met de S1's (beide kanten, wow, ze zijn wel duur - $100 per stuk voor de Denso's!) en kabels en bobine? Alles weer in elkaar zetten en de testparameters uitvoeren die u voorstelt. Wat denk je? Of moet ik het gewoon weer in elkaar zetten en "rijden wat ik heb meegenomen"?

Geoff
 
Discussion starter · #1,628 ·
Bedankt ook voor het inspringen, Cardoc.

Dus zou u zeggen dat dit op dit moment geen katvervangingsprobleem is? Ik vraag dat rechtstreeks omdat ik op het punt stond een bestelling te plaatsen voor een paar Walker's om me door deze aankomende reis te helpen. Sterker nog, ik heb de hele uitlaat voorbereid - als ik vanmorgen bestel, is het woensdag hier. Maar dat is mijn superkracht... springen voordat ik kijk!

Het is beschamend om toe te geven, maar toen ik de volledige koppakking verving, gebruikte ik de oude bobine en draden, omdat de auto zo goed reed toen ik ermee naar huis strompelde (strompelde vanwege een probleem met de transmissiesolenoïde). Bougies zijn NGK 5464 BKR5EIX. Toen ik gisteren de uitlaat verwijderde, merkte ik dat de eerste sensoren (Bank 1 en Bank 2) behoorlijk bedekt waren met wit poeder, dus er kan een koelvloeistofprobleem zijn geweest vóór mijn vervanging. Ik heb hier de hoogste octaanwaarde gereden - 91.

Ik heb Denso Sensor 2 Bank 1 en Bank 2 onderweg. Ik denk dat ik de bestelling moet uitbreiden met de S1's (beide kanten, wow, ze zijn wel duur - $100 per stuk voor de Denso's!) en draden en bobine? Alles weer in elkaar zetten en de testparameters uitvoeren die u voorstelt. Wat denkt u? Of moet ik het gewoon weer in elkaar zetten en "rijden wat ik heb"?

Geoff
Ik denk niet dat de katten slecht zijn, helemaal niet. Ze kunnen de motorbelasting misschien niet bijhouden, om welke reden dan ook, kloppen, misfires, inefficiënt substraat... Subaru had een terugroepactie voor katten voor Gen 3, maar ik kan me op dit moment niet herinneren welke jaren. Ik geloof dat NY emissietests heeft en dat de auto moet slagen om legaal te kunnen rijden.

Mijn Denso's zijn 149 per stuk met mijn korting. Voel je niet slecht over 100.

Wat ook in me opkomt, is de aarding, de accu en de klopsensor. Veel referenties over de accu en ja, het maakt een verschil. Had een paar weken geleden 2 Hyundais achter elkaar, beide hadden zwakke accu's die emissieproblemen veroorzaakten. Een Ford-truck, hetzelfde. Controleer het met een ampèremeter, niet alleen met spanning. Heb verwijzing naar een 12,5V-accu die slechts 170 ampère levert op You Tube en in deze thread. De klopsensor zit bovenop het blok onder het gasklephuis. Enkele draad. Zoek op You Tube naar het testen van de klopsensor. Ze kunnen slecht zijn en geen code gooien.

En terzijde, zeg tegen je zoon dat als hij deze verwoest, hij een handmatig aangedreven voertuig met twee wielen krijgt in plaats daarvan. Zeker goedkopere verzekering.
 
Ik denk niet dat de katten slecht zijn, helemaal niet. Ze kunnen de motorbelasting misschien niet bijhouden om welke reden dan ook, kloppen, misfires, inefficiënt substraat... Subaru had een terugroepactie voor katten voor Gen 3, maar ik kan me op dit moment de jaren niet herinneren. Ik geloof dat NY emissietests heeft en de auto moet slagen om legaal te kunnen rijden.

Hij is in Pennsylvania, dus ik denk dat de emissie-eisen vergelijkbaar zijn. Als ik de Florida-registratie kan behouden, wil ik dat doen, maar het zal me er niet van weerhouden om te repareren wat ervoor zorgt dat die CEL aangaat. Ik belde de dealer over de terugroepactie (ECU-reflash en CC-vervanging indien beschadigd), die zei dat de vorige eigenaar de reflash had gedaan, dus er is op dit moment geen verhaal over een slechte kat.

Mijn Densos zijn 149 dollar per stuk met mijn korting. Voel je niet slecht over 100.

OK...ik zal het proberen...lol!

Ook wat in me opkomt is de aarding, de accu en de klopsensor. Veel verwijzingen naar de accu en ja, het maakt een verschil. Had een paar weken geleden 2 Hyundais achter elkaar, beide hadden zwakke accu's die emissieproblemen veroorzaakten. Een Ford-truck, hetzelfde. Controleer het met een ampèremeter, niet alleen spanning. Heb verwijzing naar een 12,5V-accu die slechts 170 ampère levert op You Tube en in deze thread. De klopsensor zit bovenop het blok onder het gasklephuis. Enkele draad. Zoek op You Tube naar het testen van klopsensoren. Ze kunnen slecht zijn en geen code gooien.

Ik zal zeker de aardingsgedeelten van deze thread doorlopen en het vanavond controleren nadat ik de uitlaat weer heb vastgemaakt die ik gisteren heb laten vallen. Als er niets anders is, kan ik alle roestige hardware vervangen, dus het zal de volgende keer een fluitje van een cent zijn. Ik zal ook naar die klopsensor kijken, hoewel het moeilijk voor te stellen is dat dat gebeurt omdat alles zo soepel verloopt.

En terzijde, vertel je zoon dat als hij deze verwoest, hij in plaats daarvan een voertuig met handmatige 2-wielaandrijving krijgt. Zeker goedkopere verzekering.
LOL. Hij was een domme Florida-jongen en aan het driften in de sneeuw rond een lege parkeerplaats... behalve één auto die hij wist te vinden. Moest hem laatst deodorant en Pringles sturen... hij mist zijn auto.
Bedankt voor je hulp. Ik heb 1200 mijl aan goede gegevens om te loggen.

Nogmaals bedankt.

Geoff
 
@cardoc; @UKPR1

Sommige van de ssm-parameters die we gewend zijn te krijgen met Romraider zijn niet beschikbaar via de ECU met behulp van de OBD-gegevens. Een voorbeeld is Knock Correction.

Ik heb de FSM-tabellen met gegevens bijgevoegd die normaal gesproken beschikbaar zijn via de twee streams. De eerste tabel is "Normal Mode"; dat verwijst naar het gebruik van de Subaru Select Monitor (ook RR) op de eigen ssm-datastream. De tweede tabel heeft de titel "OBD Mode" en is wat de meeste generieke scanners kunnen zien.

Met Torque Pro zou ik me voorstellen dat veel, zo niet alle, van de OBD Mode-parameters beschikbaar zouden moeten zijn; misschien kan het ook toegang krijgen tot de ssm-gegevens - ik ben er niet bekend mee.
 

Attachments

Discussion starter · #1,632 ·
De klopsensor kan al dan niet een probleem zijn. Ik neem aan dat er geklopt wordt vanwege de verandering tussen stationair en op het gaspedaal met de brandstoftoevoer en de achterste O2-sensoren. Je zou de stekker zonder al te veel problemen moeten kunnen bereiken. Hij bevindt zich aan de kant van bank 2 van het gasklephuis.
 
De andere kabel (OBDLink) heeft die informatie voor me opgehaald: Hij geeft 2: E2ZK002A met 21F36041 en ED3A105A met 2369945F.
@cardoc: Aarding ziet er goed uit (?) overal op 0,4 ohm.

Moet het echter voor een paar uur opgeven: zoon #2 moet naar lacrosse.

Bedankt,

Geoff
 
E2ZK002A – dit is de CAL ID. Dat is goed. Het is de nieuwste versie na de herprogrammeringsactie van een paar jaar geleden. En het lijkt erop dat deze een RR-definitiebestand heeft gekoppeld. Dit betekent dat bij gebruik van de RR Logger een aantal "uitgebreide" parameters aanwezig kunnen zijn die niet in de FSM (Normal Mode) lijst verschijnen, zoals Feedback Knock Control (de onmiddellijke, kortetermijn negatieve timing knock correctie "wanneer het gebeurt") evenals de "Learning Table Values". Als je RR aan de praat krijgt, kunnen we kijken of de uitgebreide parameters LVT verschijnen, d.w.z. of de specifieke ECU-definitie in het gedownloade ECU-definitiebestand staat. Zo niet, dan kunnen we het specifieke bestand vinden om op te slaan in dezelfde map als de andere definities, en de Editor verwees ernaar. Dat gezegd hebbende, zelfs als de uitgebreide parameters etc. niet beschikbaar zijn, zouden vrijwel alle FSM-vermelde (hierboven bijgevoegd) nog steeds in RR Logger moeten staan ​​wanneer deze is aangesloten, dus het is hoe dan ook een winst.

Het meten van de weerstand van massa's met een multimeter is niet betrouwbaar. Alleen al de meetsnoeren zouden al een paar tienden van een Ohm kunnen verklaren.

Bovendien, hoewel 0,4 Ohm erg klein lijkt, als er 10 Ampère door die weerstand stroomt, gaat er alleen al daar 4 V verloren, wat betekent dat wat er overblijft voor de rest van het systeem te laag is. Dat is niet waarschijnlijk, tenzij de massa's echt slecht zijn.

Om massaweerstanden te meten met een multimeter, meet je de spanning tussen massapunten wanneer de motor draait en er veel extra belastingen zijn ingeschakeld. Meet tussen de negatieve pool van de accu (niet de kabelklem) en het motorblok, de behuizing van de dynamo en een goed massapunt op de carrosserie zelf. Doorgaans moet dit minder dan 0,3 V zijn, en idealiter 0,1 V of minder. Een vergelijkbare meting kan worden gedaan tussen de positieve pool van de accu en de grote uitgangspool van de dynamo.

De Medtronics, en vergelijkbare apparaten, is een speciaal type apparaat voor het meten van lage weerstand, dat gepulseerde wisselstroomsignalen gebruikt om normaal gesproken zeer lage serieweerstand binnen een autoaccu te meten - deze weerstanden mogen niet meer dan een paar milli-Ohm bedragen. De aanvullende procedure die cardoc noemde en waarnaar in de handleiding wordt verwezen, is het meten van de weerstand op deze lage niveaus tussen de accupool en diverse andere massapunten. Draad heeft enige weerstand en er zal altijd enige weerstand zijn tussen massapunten, maar deze is meestal niet meer dan 10 mOhm, en idealiter minder dan 2 of 3 mOhm. Bij 3 mOhm zou 100 Ampère die door die draad/massapunt stroomt slechts 0,3 V dalen. Maar zelfs dat zal nog steeds de hoeveelheid stroom verminderen die in het algemeen beschikbaar zal zijn. De Medtronics leest de geïmpliceerde stroom uit die is berekend op basis van de gemeten weerstand en de CCA-waarde van de accu - hoe hoger de weerstand, hoe lager de stroom die beschikbaar zou zijn.
 
Ik leer zoveel over dit probleem! Bedankt, heren! Zal vanavond de uitlaat weer terugplaatsen met nieuwe Denso A/F's, Denso O2's, nieuwe bobine en kabels. Als alles weer in elkaar zit, zal ik scannen welke PID's beschikbaar zijn met Torque en OBDLink en degene gebruiken die me de parameters geeft zoals voorgesteld door @cardoc. Daarmee zou ik morgen moeten kunnen beginnen met loggen.

Nogmaals bedankt!

Geoff
 
Dus in mijn tweede gevecht in dit ding - RR aan het werk krijgen en mijn $12 amazon kabel sterk verdacht, kwam ik dit tegen dat het misschien de moeite waard is voor de kabel zelf:

https://www.ebay.com/itm/For-SUBARU...t-Tool-OBD2/122536437104?epid=5002504020&hash=item1c87bda570:g:5AYAAOSwj9dZyMW~

Wat ik krijg is een kabel die wordt verkocht om verbinding te maken met Subaru's, behalve dat ik in plaats van hun software te gebruiken, het de communicatie met RR zal vergemakkelijken. Zou het moeten kunnen aansluiten, de drivers zelf vinden en het dan op de auto aansluiten. NU...mocht ik nog steeds een ECU/CAL niet initialiserende fout tegenkomen, dan weet ik dat de fout bij mij en mijn installatie ligt. Zou me niet verbazen. Helemaal niet. De kabel zou voor mij op vrijdag bij mijn zoon in PA moeten aankomen, en misschien kan ik zaterdagochtend een uur of zo besteden aan het loggen van gegevens terwijl ik spullen uit zijn slaapzaal verplaats.

Geoff
 
Laatste ding, heren: Ik overwoog om de hitteschild van Bank 1 niet terug te plaatsen, die ik had verwijderd ter voorbereiding op de kat-bestelling (die ik annuleerde ten gunste van het uitbreiden van de analyse). Maar bij het bekijken van een aantal meningen zie ik dat sommigen beweren dat de hitteschild nodig is voor de efficiëntie van de kat. Ik heb nagelaten te melden dat mijn Bank 2-afscherming van de kop tot na de primaire kat ontbreekt sinds ik de auto bezit. Is dit significant? Ik heb wat goedkope wrap van mijn café racer-project dat ik tijdelijk om Bank 2 kan wikkelen als je denkt dat het nuttig zou zijn. Of misschien een logging run met en dan zonder... als de tijd het toelaat.

Geoff
 
Dus in mijn tweede gevecht in deze zaak - RR aan het werk krijgen en mijn $12 amazon-kabel sterk verdacht, kwam ik dit tegen dat de moeite waard kan zijn voor de kabel zelf:

https://www.ebay.com/itm/For-SUBARU...t-Tool-OBD2/122536437104?epid=5002504020&hash=item1c87bda570:g:5AYAAOSwj9dZyMW~

Wat ik krijg, is een kabel die wordt verkocht om verbinding te maken met Subaru's, behalve dat ik in plaats van hun software de communicatie met RR zal faciliteren. Zou hem moeten kunnen aansluiten, de drivers zelf vinden en hem dan op de auto aansluiten. NU...moet ik nog steeds een ECU/CAL-initialisatiefout tegenkomen, dan weet ik dat de fout bij mij en mijn installatie ligt. Zou me helemaal niet verbazen. De kabel zou voor mij aankomen bij mijn zoon in PA op vrijdag, en misschien kan ik een uur of zo besteden aan het loggen op zaterdagochtend terwijl ik spullen uit zijn slaapzaal haal.

Geoff
Ziet eruit als de Vag-Com, die eveneens van toepassing is op Subaru's, maar het proberen waard.

De aanbieding lijkt nogal breed, wanneer er staat dat deze "Flash Data uploading and Downloading" kan ondersteunen. Niet dat dit voor onze doeleinden belangrijk zou zijn, maar we weten dat dit een functie is die de standaard Vag-Coms niet zullen doen.

Ook opgemerkt dat de "nieuwste SSM V1.2.5-software waarmee Subaru-technici tegelijkertijd voertuiggegevens kunnen bekijken en analyseren, voertuigen opnieuw kunnen programmeren..." in feite "Free SSM" lijkt te zijn. Dit is een ander gratis programma, zoals RR, maar het geeft live gegevens alleen in tekstvorm weer (geen meters), en het registreert/logt de gegevens niet. En ik ben er niet van op de hoogte dat het opnieuw programmeert, behalve in een paar kleine gevallen waar het kan worden gebruikt om enkele werkingsniveaus enigszins te wijzigen, zoals het stationair toerental.

Misschien biedt de FT232RL-chipset daadwerkelijk meer functionaliteit.

In ieder geval, als het werkt en RR aan de praat krijgt, is dat geweldig.

Zal moeten verwijzen naar @cardoc of anderen over de vraag van het inpakken van de kat.
 
1,621 - 1,640 of 3,216 Posts