Subaru Outback Forums banner
21 - 40 of 137 Posts
Na het lezen van dit draadje weet ik wat ik ga doen.

Eerst zal ik zelf de garantie voor de 2024 lezen en controleren of deze nog steeds de eerste drie jaar geldig is, en dan over een jaar (de 2024 drie weken geleden gekocht) zal ik een paar van de Subaru-ruitenwissers kopen om in de auto te bewaren tot ze nodig zijn. Als ik in de buurt van een dealer ben als ik nieuwe ruitenwissers nodig heb, laat ik ze gratis vervangen, maar de prijs van de Subaru-ruitenwissers is goedkoper dan wat ik heb betaald voor high-end ruitenwissers die ik op mijn andere auto's heb gezet en waarschijnlijk niet de moeite waard om te wachten tot een dealer ze gratis monteert.

Toen ik las dat Subaru vereist dat je hun ruitenwissers gebruikt, verwachtte ik dat ze $25 -30 per stuk zouden kosten, maar was verrast dat de prijs eigenlijk redelijk was.

• Like
Reactions: DanielAcosta
Sorry, maar ik ben in de war. Had je de adapter nodig voor de bestuurderskant? En kwam die met de ruitenwisser? Bedankt voor de nuttige post!
Ja. Je hebt de adapter nodig, en je hebt hem voor beide kanten nodig. De standaard op 2020 en latere OB's is Denso Top Lock (ik denk 19 mm). Bosch labelt Bosch's adapter als Top Lock/Denzo #6. Het lijkt erop dat de enige Bosch-lijn die de Top Lock/Denzo #6 verpakt met de ruitenwisser heeft, de Envision-lijn is. OP had geluk met de Focus-lijn met de #6 adapter inbegrepen. Mijn bezoek aan meerdere winkels afgelopen weekend laat zien dat Focus de #6 adapter niet meer heeft... en dat de Envision-lijn de enige ruitenwisser in de Bosch-lijn is die op een 2020+ OB past. (Opmerking: vanaf 6/2023 worden de Focus FS26OE en FS18OE geleverd met de #4 adapter als de grootste.... die veeeel te klein was voor de OB.)

Ik heb alleen de bestuurderskant gekocht omdat 1.) ik hem nu echt nodig had, en 2.) ik bekende onderdeelnummers en SKU-nummers bij de hand wilde hebben, in de pogingen om de passagierskant voor minder dan $35 online te vinden. Het lijkt erop dat ik terug moet naar AutoZone voor de passagierskant. Niemand online verkoopt die specifieke ruitenwisser (of een Bosch-ruitenwisser) die op de GEN6 OB past.

Ik was aan het ouwehoeren met de man van de onderdelen. Hij deed een kruisverwijzing, en zonder echt in de computers te duiken, lijkt het erop dat die Top Lock-standaard (maat) uniek is voor late model Subarus en Mercedes-Benz.

Als je in Canada bent, zijn Canadian Tire Reflex-wissers beschikbaar voor alle 3 posities. Mijn auto kwam met nieuwe voorruitwissers, dus ik heb alleen de pasvorm van de achterruitwisser geverifieerd.
Image

Ivan MacKenzie.

Wauw! Wat een stomme lange draad (GEEN belediging voor de mensen hier... het is Subaru dat ik begin te verachten. Het zijn de ruitenwissers! Ik heb al tientallen jaren ruitenwissers vervangen op andere auto's zonder problemen. Ik verspil te veel tijd met deze onnozele connector.

En op de achterruitenwisser...

Subaru's website voor de 2020 Outback zegt dat het 14 inch is.

De website van een SUBARU-dealer zegt 16 inch.

Dat doet Trico ook. WTF?! Ik heb Subaru corporate gebeld - wie heeft er gelijk - uw website of de dealer? Ik wil online kopen en het zelf installeren. Oh, we komen er op terug.

Ze antwoorden een paar dagen later:

Bedankt voor het contacteren van Subaru of America Inc. Neem contact op met een Subaru-dealer, zij kunnen u verder helpen en de juiste ruitenwissermaat opgeven die u nodig heeft.

Dus het kan ze niet schelen of hun website onnauwkeurig is?

Mijn vrouw houdt van de auto zelf, maar we hebben in deze 3 jaar meerdere keren de corporate moeten bellen... en ik denk niet dat het ooit een soepele oplossing was.

Wat is een ruitenwisser van een derde partij? Als OEM de eerste partij is, dan zou aftermarket de tweede partij zijn, of mis ik iets? Als aftermarket de derde partij is, welke ruitenwissers zijn dan de tweede partij? Verkoopt iemand bij Subaru zwarte markt OEM-ruitenwissers onder een andere naam? Busaru misschien? Of Usarub? Zo ja, en als het me een paar euro kan besparen, wil ik er wel een paar.

Ik heb mijn achterruitenwisser van mijn Outback uit 2020 opgemeten en hij is 16" en niet 14"
Zo'n simpele oplossing.

Voorpassagier 18 inch - Klik hier (Gebruik meegeleverde adapter 6)
Voor bestuurder 26 inch - Klik hier (Gebruik meegeleverde adapter 6)
Achter 16 inch - Klik hier (Geen adapter inbegrepen of nodig)

@SilverOnyx ja, dat vereenvoudigt de zaken : ) Meten. Maar 'dat is niet het punt'. Zou u verwachten dat de fabrikant de juiste informatie op zijn website heeft?
Ik begrijp dat de website van een fabrikant 100% accuraat zou moeten zijn, maar dit is de realiteit. Als informatie een discrepantie vertoont, is het soms gemakkelijk om erachter te komen wat wat is, zoals het meten van een ruitenwisser, maar soms is het veel moeilijker.

Als we op perfectie staan, zullen we ongetwijfeld teleurgesteld zijn. Denken dat Subaru "het niet kan schelen" als 99,99% van de onderdelen correct is, maar om welke reden dan ook sommige ervan bizar verkeerd zijn, is vergezocht.

Natuurlijk wil Subaru dat hun website correct is. Stel dat ze een knop aanbieden om te klikken op "verkeerde informatie melden", dan worden ze overspoeld met mensen die erop staan dat dingen verkeerd zijn terwijl ze eigenlijk correct zijn. Het is geen eenvoudige taak om miljoenen onderdelen correct te houden - het is niet zo dat Subaru-medewerkers de website rechtstreeks maken - ongetwijfeld huren ze een onderaannemer in die zelfs buitenlandse arbeidskrachten kan gebruiken om gegevens in te voeren.

Ik denk dat we hier een berg van een molshoop maken.

• Like
Reactions: Alex_W
@SilverOnyx ja, dat vereenvoudigt de zaken : ) Meten. Maar 'dat is niet het punt'. Zou u verwachten dat de fabrikant de juiste informatie op zijn website heeft?

@Alex_W Ja, dat heb ik me ook afgevraagd - waarom worden aftermarket altijd third party genoemd, niet 2nd party.

Goolging, er zijn heel veel pagina's over third party vs. oem.

Een snelle blik en ik zie er maar 1 over 2nd party vs. oem:

gerelateerd aan contactlenzen: 2nd party lenzen zouden een lens zijn die bijvoorbeeld door Nikon is ontworpen maar door iemand anders (bijvoorbeeld Sigma) is gelicentieerd om te worden vervaardigd, in tegenstelling tot een third party lens die is ontworpen en vervaardigd door iemand als Sigma.

Oh, en ze praten over 2nd part en third party checks!? (financiële controles)...
Het zou handig zijn als u de link op de Subaru-website plaatst waar u de onjuiste informatie hebt gevonden.

Ik begrijp dat de website van een fabrikant 100% accuraat moet zijn, maar dit is de realiteit. Als informatie een discrepantie vertoont, is het soms gemakkelijk om erachter te komen wat wat is, zoals het meten van een ruitenwisser, maar soms is het veel moeilijker.

Als we op perfectie staan, zullen we ongetwijfeld teleurgesteld zijn. Te denken dat Subaru "het niet kan schelen" als 99,99% van de onderdelen correct is, maar om wat voor reden dan ook sommige ervan bizar verkeerd zijn, is vergezocht.

Natuurlijk wil Subaru dat hun website correct is. Stel dat ze een knop aanbieden om te klikken op "verkeerde informatie melden", dan worden ze overspoeld met mensen die erop staan dat dingen verkeerd zijn terwijl ze eigenlijk correct zijn. Het is geen eenvoudige taak om miljoenen onderdelen correct te houden - het is niet zo dat Subaru-medewerkers de website rechtstreeks maken - ongetwijfeld huren ze een onderaannemer in die zelfs buitenlandse arbeidskrachten kan gebruiken om gegevens in te voeren.

Ik denk dat we hier een berg van een molshoop maken.
Eén correctie, 'we' maken geen berg van een molshoop'. 😎

• Haha
Reactions: SilverOnyx
@wtumrd0 hier zijn de links.

@SilverOnyx verwacht zeker niet dat dingen 100% correct zijn! Tegelijkertijd (mijn psycholoog zegt dat het beter is om dat te zeggen dan 'maar'), wanneer iemand de tijd neemt om verwarring / een fout aan te wijzen, negeren ze het / hebben ze geen interesse om het op te lossen. DAAR heb ik een probleem mee. En dit is een rode draad bij Subaru. Nogmaals, de auto is geweldig. Het zijn de oproepen naar het hoofdkantoor die teleurstellen. Consistent.

Subaru's website voor de 2020 Outback zegt dat het 14" is.

2020 Subaru Outback Base Glass Wiper Blade Refill. Ruitenwisserblad Navulling. 14 Ruitenwisserblad - SOA591R614 - Origineel Subaru Onderdeel
Ruitenwisserblad Navulling. Ruitenwisserblad Navulling. 14 Ruitenwisserblad (Achter, Achterkant). 2020 Subaru Outback Basis. Origineel Subaru Onderdeel - SOA591R614 (86548XA09A, SOA591R514)
parts.subaru.com

De website van een SUBARU-dealer zegt 16 inch.

Subaru Ruitenwisserblad Achter - SOA591R616 | Subaru Online Onderdelen
Koop Subaru Ruitenwisserblad Achter - PN: SOA591R616 online! Kies SubaruOnlineParts voor betaalbare oem-onderdelen en bespaar tot $4,36. Bestel nu!
www.subaruonlineparts.com
www.subaruonlineparts.com

Vanuit psychologisch perspectief is het, als je een bedrijf op een voetstuk plaatst, gemakkelijk om teleurgesteld/gedesillusioneerd te zijn en je verraden te voelen. 's Werelds grootste, meest hightech bedrijven maken veel fouten, zo erg zelfs dat je zou kunnen denken dat het hun businessmodel is.

Intel, Microsoft, Boeing, Google, Tesla, Apple - en in het groot en geheel zijn er een paar soorten fouten die meer impact hebben dan andere. Als je de ruitenwisservloeistof verkeerd invult op de website voor onderdelen, kan dat er inderdaad toe leiden dat iemand de verkeerde inzet koopt. Ik snap het. Maar toen ik op de website van Subaru naar ruitenwissers zocht, kwam dat artikel niet tevoorschijn - ik kon zelfs helemaal geen ruitenwissers vinden. Misschien komt het door mijn gebrek aan vaardigheid in het vinden van de onderdelen, of misschien is de manier waarop de website is opgezet gewoon verschrikkelijk, maar het is wat het is en ik vind gewoon manieren om de realiteit van een imperfecte wereld te omzeilen, en dat is frustrerend. Ik snap het. Iets dat conceptueel zo simpel zou moeten zijn, wordt in de echte wereld op de een of andere manier gemist. Het lijkt gewoon zo dom. Googles eigen richtlijnen voor hun producten zijn zo verouderd dat ze je vertellen opties te gebruiken die niet meer bestaan, dat soort dingen.

Ik probeer Subaru niet te verdedigen - ook ik wou dat ze "beter" waren en ik voel hetzelfde over bijna alles. Maar voor mij is het alsof ik wenste dat ik niet op moest letten voor ongedierte in mijn tuin. Je moet gewoon omgaan met de beperkingen van wat dan ook.

Als dat een lakmoesproef voor je is, kun je de websites van andere merken controleren en degene vinden die de juiste navullingen vermelden en dat merk auto kopen? (met een knipoog uiteraard)

• Like
Reactions: Alex_W
Vanuit psychologisch perspectief is het, als je een bedrijf op een voetstuk plaatst, gemakkelijk om teleurgesteld/gedesillusioneerd te zijn en je verraden te voelen. De grootste hightechbedrijven ter wereld maken veel fouten, zo erg zelfs dat je zou kunnen denken dat het hun businessmodel is.

Intel, Microsoft, Boeing, Google, Tesla, Apple - en in het groot bekeken zijn er een paar soorten fouten die meer impact hebben dan andere. Als je de ruitenwisservloeistof verkeerd invult op de website voor onderdelen, kan dat er inderdaad voor zorgen dat iemand de verkeerde inzet koopt. Ik snap het. Maar toen ik op de website van Subaru naar ruitenwissers zocht, kwam dat artikel niet tevoorschijn - ik kon zelfs helemaal geen ruitenwissers vinden. Misschien komt het door mijn gebrek aan vaardigheid in het vinden van de onderdelen, of misschien is de manier waarop de website is opgezet gewoon verschrikkelijk, maar het is wat het is en ik vind gewoon workarounds voor de realiteit van een imperfecte wereld, en dat is frustrerend. Ik snap het. Iets dat conceptueel zo simpel zou moeten zijn, wordt in de echte wereld op de een of andere manier gemist. Het lijkt gewoon zo dom. Googles eigen richtlijnen voor hun producten zijn zo verouderd dat ze je adviseren om opties te gebruiken die niet meer bestaan, dat soort dingen.

Ik probeer Subaru niet te verdedigen - ook ik wou dat ze "beter" waren en ik voel hetzelfde over bijna alles. Maar voor mij is het alsof ik wou dat ik niet op moest passen voor ongedierte in mijn tuin. Je moet gewoon omgaan met de beperkingen van wat dan ook.

Als dat een lakmoesproef voor je is, kun je de websites van andere merken bekijken en degene vinden die de juiste navullingen vermelden en dat merk auto kopen? (uiteraard met een knipoog)
De sleutel tot geluk is om je verwachtingen laag te houden. Niet alleen met betrekking tot auto's, maar in alle dingen. Door een ondergemiddelde prestatie/gedrag/duurzaamheid of wat dan ook te verwachten, kun je er zeker van zijn dat je de meeste tijd aangenaam verrast zult zijn. Hoge verwachtingen daarentegen leiden vaker tot teleurstelling. Hoe hoger de normen, hoe groter de kans dat ze niet worden gehaald.

De mensen die je ontmoet en die beweren "zeer hoge normen" te hebben of die "excellentie eisen", hebben de neiging om ellendige klootzakken te zijn. Dit is het cumulatieve effect van voortdurende teleurstelling.

Denk erover na.

Wat betreft de pasvorm van de ruitenwissers; Wat voor man heeft geen ducttape?

@Alex_W
De sleutel tot geluk is om je verwachtingen laag te houden. Niet alleen met betrekking tot auto's, maar in alle dingen. Door een ondermaats prestatie/gedrag/duurzaamheid of wat dan ook te verwachten, kun je er zeker van zijn dat je meestal aangenaam verrast zult zijn. Hoge verwachtingen daarentegen leiden vaker tot teleurstelling. Hoe hoger de normen, hoe groter de kans dat ze niet gehaald worden.
Goed gezegd en (helaas?) heel accuraat voor mij! Ik ben onlangs tot die realisatie gekomen - lagere verwachtingen moeten hebben is de oplossing. Tegelijkertijd is het a) teleurstellend om tot die conclusie te komen en b) ben ik, als ik analytisch ben, benieuwd waar de grens ligt tussen schouderophalen als iets teleurstelt en zeggen 'nee, hier ga ik niet voor overstag'.

Ik ging vandaag naar de supermarkt om 3 verzegelde flessen Gatorade terug te brengen. Mijn zoon kocht ze. Ik had de bon niet. De klantenservice zei nee, belde de manager. (Ik bleef zeggen dat ik alleen maar een tegoedbon wilde.) Manager blijft zeggen dat het niet terug kan, het is tegen het beleid. Hij vertrekt, en terwijl ik ze terug in de tas stop die ik had meegenomen, vroeg ik de klantenservicemedewerker of het beleid is geplaatst. Wijst naar de muur. Er staat: 'Zonder bon geven we u de laagste verkoopprijs in de afgelopen 30 dagen als tegoedbon'. Dat was allemaal prima voor mij en anders dan de manager die zei dat we het niet eens voor een tegoedbon terug kunnen nemen. Wacht weer op de manager, hij zegt: 'Huh! Ik leer iets nieuws.' Echt waar? Een filiaalmanager kent het retourbeleid van de winkel niet?

Gewoon de basis klantenservice is tegenwoordig verdwenen. Ja, er is een pandemie geweest, ja, het is moeilijk om goede hulp te krijgen.

Subaru bellen om een mogelijke fout op hun website/verduidelijking aan te geven, is dat te veel gevraagd?

21 - 40 of 137 Posts