Subaru Outback Forums banner

02 4eat nie zaangażuje się w żaden bieg

31K views 47 replies 10 participants last post by  CNY_Dave  
#1 ·
Cześć wszystkim, niedawno odebrałem od kumpla wóz 02 OB z 4eat, który powiedział, że jechał, zatrzymał się na światłach i nagle skrzynia biegów zaczęła zachowywać się tak, jakby była na luzie na każdym biegu.

Sprawdziłem samochód i mogę potwierdzić, że po prostu swobodnie wchodzi na obroty na każdym biegu (R, D, 3, 2, 1), tak jakby był na luzie. Do tej pory sprawdziłem następujące elementy:


1.) Płyn na bagnecie po stronie kierowcy jest czysty, różowy, nie spalonego zapachu ATF i napełniony na odpowiednim poziomie.
2.) Płyn na bagnecie po stronie pasażera to tylko olej przekładniowy do przedniego mechanizmu różnicowego, tak jak powinno być, i również napełniony na odpowiednim poziomie.
3.) Laptop z FreeSSM łączy się z TCU bez problemu i nie pokazuje żadnych kodów błędów skrzyni biegów
4.) FreeSSM pokazuje, że TCU rejestruje prawidłową pozycję dźwigni zmiany biegów, a także aktywuje odpowiednie elektrozawory po wybraniu innego biegu
5.) FreeSSM pokazuje również, że prędkość obrotowa wirnika skrzyni biegów jest równa lub prawie równa prędkości obrotowej silnika


Jestem tu całkowicie zdezorientowany, dlaczego samochód w ogóle nie wydaje się poruszać. Czy ktoś ma jakieś pomysły na dodatkowe rzeczy do sprawdzenia? Jestem całkowicie zdezorientowany, ponieważ wydaje się, że wszystko tak naprawdę działa dobrze i jeszcze w ogóle nie mogę znaleźć problemu.
 
#3 ·
Całkowicie uszkodzona półoś napędowa i brak napędu na wszystkie koła?

Opóźnione uszkodzenie pompy po ponownym włożeniu konwertera momentu obrotowego? (jeśli w ogóle)

Przełącznik z boku skrzyni biegów porusza się i wskazuje różne biegi, ale połączenie wewnątrz skrzyni biegów poluzowało się? (czy toczy się w P?)

Przejechałeś po czymś i wgnieciono miskę olejową, blokując odbiór?
Dzięki za odpowiedź!

Wszystkie półosie napędowe są dobre.

Opóźnione uszkodzenie pompy....ciekawe. Nie wiem, czy ten silnik kiedykolwiek wyjmowano, ale jeśli pompa oleju ATF uległa awarii, mogłoby to wyjaśnić objawy. Czy nie powinno to jednak wyrzucać kodu, jeśli pompa ATF nie pompuje żadnego płynu i nigdzie nie ma ciśnienia w przewodzie?

Dźwignia zmiany biegów wydaje się działać - nie toczy się w pozycji parkowania, toczy się we wszystkim, tylko nie w pozycji parkowania.

Wgnieciona miska olejowa - dobre wezwanie, sprawdzę to dziś wieczorem. Nic tam nie przecieka, ale będę musiał na to spojrzeć.
 
#4 ·
Cóż, to dziwne. Ciekawy, co z tego wyniknie.

Myślę, że powinna zapalić się migająca kontrolka AT, jeśli pompa ATF ulegnie awarii, ale mogę się mylić.
 
#5 ·
Cóż, to dziwne. Ciekawy jestem, co z tego wyniknie.

Myślę, że powinna zapalić się migająca kontrolka AT, jeśli pompa ATF ulegnie awarii, ale mogę się mylić.
Jeśli znajdę trochę czasu w ten weekend, spróbuję się pod niego dostać (niestety, stoi zaparkowany na poboczu ruchliwej ulicy i nie mam jak wjechać nim do garażu), zdjąć osłonę podwozia, uruchomić samochód, a następnie wyciągnąć jeden z przewodów chłodnicy skrzyni biegów z chłodnicy. Jeśli zrobię z siebie gigantyczny bałagan, zakładam, że pompa ATF działa i zagadka trwa dalej, jeśli tylko kapie, to pompa ATF.

Będę was na bieżąco informował!
 
#6 ·
AH! Właśnie wróciłem z pracy do domu i zacząłem się tym bawić i mam nowy rozwój!

Przy około 4000-5000 obr./min narasta ciśnienie i skrzynia biegów nagle włącza się bardzo mocno! Myślę, że to nie może być pompa oleju ATF, bo w przeciwnym razie działałaby cały czas albo wcale.

Kiedyś miałem taką sytuację podczas wymiany filtra skrzyni biegów w moim Touaregu z 2004 roku - okazało się, że to uszczelka O-ring na filtrze (prawdziwy płaski filtr wewnątrz miski z okrągłymi wlotami i wylotami) nie pozwalała pompie zasysać prostej cieczy.

W tym przypadku wiem, że subaru ma filtr wkręcany, więc to nie może być to. Czy ktoś jeszcze ma jakieś pomysły, co to może być? Przez ułamek sekundy, kiedy włączył się przy 4000-5000 obr./min, włączył się NAPRAWDĘ mocno, więc wiem, że nadal ma taką możliwość.
 
#7 ·
Spróbowałbym używanej obudowy zaworu, wymieniając ją jako całą jednostkę ze wszystkimi elektrozaworami.
Są tanie na złomowiskach, a wszystkie z lat 2000-2003 H4 lub H6 będą działać.
 
#8 ·
Właściwie niski poziom oleju, GDY silnik pracuje, mógłby to zrobić.
Zapomnij o mojej ostatniej wiadomości o zespole zaworów.

W moim pierwszym Dodge Avenger atx miałem zamontowaną zewnętrzną chłodnicę oleju z przodu chłodnicy.
Samochód gubił biegi i w końcu w ogóle się nie włączał, chyba że mocno wkręcałem silnik na obroty.
Poziom oleju był w porządku po sprawdzeniu.

Jednak kiedy myślałem, że skrzynia biegów jest uszkodzona, znalazłem mały wyciek w chłodnicy oleju.
Kiedy silnik był wyłączony, próżnia w przewodach olejowych zanikała, a olej wracał do miski olejowej, powodując, że poziom oleju na wskaźniku wydawał się wyższy niż w rzeczywistości.
Po uruchomieniu silnika około 2 litry oleju wypełniały węże i chłodnicę, a poziom oleju w misce olejowej był teraz znacznie poniżej i skrzynia biegów się załączała.

H6 ma zewnętrzny filtr w błotniku po stronie kierowcy, tego bym się spodziewał.

Technicznie rzecz biorąc, jeśli ciśnienie oleju jest wystarczające, powinieneś uzyskać trzeci i wsteczny bieg, nawet jeśli skrzynia biegów jest całkowicie odłączona od głównej wiązki przewodów.
 
#9 ·
właściwie niski poziom oleju, GDY silnik pracuje, mógłby to zrobić
zapomnij o mojej ostatniej wiadomości o zespole zaworów

W moim pierwszym Dodge Avenger atx miałem zamontowaną zewnętrzną chłodnicę oleju z przodu chłodnicy
samochód gubił biegi i w końcu w ogóle się nie włączał, chyba że naprawdę mocno wkręcałem silnik na obroty
poziom oleju był w porządku po sprawdzeniu

Jednak kiedy myślałem, że skrzynia biegów jest uszkodzona, znalazłem mały wyciek w chłodnicy oleju
kiedy silnik był wyłączony, podciśnienie w przewodach olejowych zanikało, a olej wracał do miski olejowej, przez co poziom oleju na wskaźniku wydawał się wyższy niż w rzeczywistości
gdy silnik pracował, około 2 litry oleju wypełniały węże i chłodnicę, a poziom oleju w misce olejowej był teraz znacznie poniżej i skrzynia biegów się załączała

H6 ma zewnętrzny filtr w błotniku po stronie kierowcy, podejrzewałbym to

Technicznie rzecz biorąc, jeśli jest wystarczające ciśnienie oleju w środku, powinieneś dostać trzeci i wsteczny, nawet jeśli skrzynia biegów jest całkowicie odłączona od głównej wiązki
Też tak myślałem! Dodałem po tym około 1/2 - 3/4 qt, a teraz jest nieco powyżej znaku "hot full" na bagnecie, wciąż brak ruchu na jakimkolwiek biegu. Spróbowałem wkręcić go na obroty tak jak wcześniej i tym razem udało mi się naprawdę lekko wkręcić go do 5500 i z powrotem na biegu jałowym bez niczego.

Dziwne, że zrobił to raz. Zajrzałem pod spód i zauważyłem, że miska olejowa skrzyni biegów została naprawdę grubo uszczelniona silikonem RTV - niedawno. Zastanawiam się, czy warsztat, do którego ten facet go zabrał, zrobił coś pod spodem, aby wzmocnić swoją pozycję w sprzedaży mu usługi wymiany skrzyni biegów za 3000 dolarów.
 
#10 ·
Cześć wszystkim, niedawno odebrałem od kumpla wóz 02 OB z 4eat, który powiedział, że jechał, zatrzymał się na światłach i nagle skrzynia biegów zaczęła zachowywać się tak, jakby była na luzie na każdym biegu. Sprawdziłem samochód i mogę potwierdzić, że po prostu swobodnie wchodzi na obroty na każdym biegu (R, D, 3, 2, 1), tak jakby był na luzie. Do tej pory sprawdziłem następujące rzeczy: 1.) Płyn na bagnecie po stronie kierowcy jest czysty, różowy, nie przypalony ATF i napełniony do odpowiedniego poziomu. 2.) Płyn na bagnecie po stronie pasażera to tylko olej przekładniowy do przedniego dyferencjału, tak jak powinno być, i również napełniony do odpowiedniego poziomu. 3.) Laptop z FreeSSM łączy się z TCU bez problemu i nie pokazuje żadnych kodów błędów skrzyni biegów. 4.) FreeSSM pokazuje, że TCU rejestruje prawidłową pozycję dźwigni zmiany biegów, a także aktywuje odpowiednie elektrozawory po wybraniu innego biegu. 5.) FreeSSM pokazuje również, że prędkość obrotowa wirnika skrzyni biegów jest równa lub prawie równa prędkości obrotowej silnika. Jestem tu całkowicie oszołomiony, dlaczego samochód w ogóle nie wydaje się poruszać. Czy ktoś ma jakieś pomysły na dodatkowe rzeczy do sprawdzenia? Jestem całkowicie oszołomiony, ponieważ wydaje się, że wszystko działa dobrze i nie mogę w ogóle znaleźć problemu.
Potwierdź, że sprawdzasz poziom płynu przy włączonym silniku, na biegu jałowym?
 
#12 ·
Potwierdź, że sprawdzasz poziom płynu przy włączonym silniku, na biegu jałowym?
Potwierdzone - sprawdzone przy włączonym i rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Wcześniej również przełączono wszystkie biegi.
 
#13 ·
Szybkie pytanie do was - ta skrzynia biegów powinna działać fizycznie na 3. i wstecznym bez żadnej elektroniki, prawda? Czy jest jakiś konektor, który mogę odłączyć, aby przetestować tę teorię? Zastanawiam się, czy mimo że TCU wydaje się działać poprawnie na podstawie danych z FreeSSM, to czy jest możliwe, że gdzieś w wiązce występuje jakieś zwarcie, które cały czas informuje skrzynię biegów, że powinna być na luzie? To jednak nie wyjaśniłoby nagłego załączenia przy wysokich obrotach, którego doświadczyłem zeszłej nocy. To mnie wprawia w osłupienie!
 
#14 ·
Szybkie pytanie do was - ta skrzynia biegów powinna fizycznie działać na 3. i wstecznym bez żadnej elektroniki, prawda? Czy jest jakiś konektor, który mogę odłączyć, aby przetestować tę teorię? Zastanawiam się, czy mimo że TCU wydaje się działać poprawnie na podstawie danych z FreeSSM, możliwe jest, że gdzieś w wiązce występuje jakieś zwarcie, które stale informuje skrzynię biegów, że powinna być na luzie? To jednak nie wyjaśniałoby nagłego załączenia przy wysokich obrotach, którego doświadczyłem zeszłej nocy. To mnie wprawia w zakłopotanie!
tak, jest jeden. Nazywa się B11
duży kwadratowy konektor o wymiarach około 1,5 cala x 1,5 cala
czarny i w pobliżu górnej części skrzyni biegów, tuż za obudową konwertera momentu obrotowego obok kości
Image

przenosi sygnały do wszystkich solenoidów i czujnika prędkości
jeśli go odłączysz i będziesz miał wystarczające ciśnienie, będziesz w trybie bezpiecznego awarii i uzyskasz trzeci i wsteczny
jest drugi konektor, mniejszy, ten jest do selektora zakresu, pozostaw go podłączonego
 
#17 ·
Myślę, że wkręcanie silnika na 5 tys. obrotów i pozwolenie na załączenie zniszczyłoby wszelkie nadzieje na uratowanie skrzyni biegów. Jeśli próbuje się załączyć, to jedyne co robisz, to spalasz swoje pakiety sprzęgła!
 
#18 ·
Myślę, że wkręcanie silnika na 5 tys. obr./min. i pozwolenie na załączenie zniszczyłoby wszelkie nadzieje na uratowanie skrzyni biegów. Jeśli próbuje się załączyć, to tylko palisz swoje pakiety sprzęgła!
Być może - kiedy to zrobiłem, było to raczej szybkie mrugnięcie z bardzo lekkim gazem i natychmiastowym, całkowitym puszczeniem na ten jeden raz - kiedy się załączyło, zrobiło to z prawie żadnym obciążeniem silnika. Poza tym jednym razem, kręci się całkowicie swobodnie, jakby na luzie i wydaje się, że w ogóle nie ma tarcia.Teraz potencjalna możliwość - czy może dojść do uszkodzenia pompy oleju ATF, co mogłoby czasami pozwolić na obracanie się i generowanie ciśnienia przy wyższych obrotach, i być może to, co zrobiłem, całkowicie zniszczyło to, co zostało z pompy? Myślę jednak, że pompa albo by działała, albo wał byłby całkowicie złamany, w takim przypadku nie działałaby przy żadnych obrotach. Gdyby była w jakimś dziwnym stanie „w połowie uszkodzonym”, pomyślałbym, że słyszę jakiś rodzaj wycia lub zgrzytania, jednak ze skrzyni biegów nie dochodzą żadne nienormalne dźwięki. W rzeczywistości brzmi identycznie jak moja druga, doskonale działająca 4eat.EDIT: Zapomniałem również dodać - tylko dla zabawy spróbowałem z włożonym i wyjętym bezpiecznikiem FWD, na wypadek gdyby to miało jakieś znaczenie, i nie miało to żadnego znaczenia. Ponadto cykl pracy sprzęgła transferu AWD zmienił się odpowiednio dla dodania/usunięcia bezpiecznika FWD w FreeSSM, jak powinien. W tym momencie jestem prawie w 99 procentach pewien, że TCU nie jest tutaj winne.Jest też dziwne, niestandardowe pudełko o całkiem dobrym rozmiarze z diodą LED i kilkoma przełącznikami DIP pod deską rozdzielczą, dość blisko TCU. Nie mam pojęcia, co to jest, ale na szczęście wydaje się, że nie jest połączone z niczym związanym z TCU. Wczoraj robiło się ciemno i nie miałem okazji, żeby dalej badać, ale zrobię zdjęcia i przyjrzę się bliżej dzisiaj wieczorem. Myślę, że to jakiś alarm/urządzenie śledzące z rynku wtórnego.W każdym razie - dzięki za wszystkie wskazówki i pomysły, wszystkim! Niech przychodzą! Zamieszczę wyniki wymiany filtra dzisiaj wieczorem, a także próbę odłączenia wiązki.
 
#21 ·
Istnieje wymienny "filtr" typu sitowego, który jest przymocowany do dolnej części korpusu zaworu.

Jestem prawie pewien, że większość korpusu zaworu, w tym sitko zamontowane na dole, jest normalnie cały czas zanurzona w ATF. Jeśli złącze między sitkiem a korpusem zaworu przeciekałoby, pozwoliłoby to tylko na ominięcie sitka przez płyn; nie powinno to wpływać na zasysanie płynu przez stronę ssawną pompy.
 
#22 ·
Jest wymienny "filtr" typu sitowego, który jest przymocowany do dolnej części korpusu zaworu.

Jestem prawie pewien, że większość korpusu zaworu, w tym sitko zamontowane na dole, jest normalnie cały czas zanurzone w ATF. Jeśli złącze między sitkiem a korpusem zaworu przeciekałoby, pozwoliłoby to tylko na ominięcie sitka przez płyn; nie powinno to wpływać na pobieranie płynu przez stronę ssącą pompy.
Dzięki! Dobrze wiedzieć! Na szczęście myślę, że w końcu do czegoś dochodzę!

Dzisiaj wieczorem wróciłem do domu i miałem do przetestowania dwie rzeczy: odłączenie wiązki i wymianę filtra śrubowego. Odłączenie wiązki nic nie dało, wsteczny i 3. bieg nadal zachowywały się jak neutralny.

Potem poszedłem założyć nowy filtr do mojego H6 i wziąć mój działający filtr H6 do tego celu, kiedy odkryłem, że moja skrzynia VTD w H6 ma tylko zaślepkę i w ogóle nie ma filtra i najwyraźniej bardzo się myliłem, myśląc, że ma filtr śrubowy. Więc wziąłem mój zupełnie nowy, nieużywany filtr, który kupiłem do tego celu i użyłem go w tym problematycznym samochodzie.

Zanim zamontowałem filtr, zauważyłem następujące rzeczy:

1.) Poprzedni filtr miał wokół siebie dużo brudu, jakby przeciekał
2.) Kiedy go odkręciłem, był BARDZO luźny i nie był luźny od warsztatu (do którego ten facet kazał go odholować), ponieważ na brudzie na filtrze nie było śladów palców.
3.) Uruchomiłem samochód bez filtra i zauważyłem wyraźne (ale powolne) wyrzucanie płynu z boku. Myślę, że dobre wieści! Pompa ATF pompuje!
4.) Założyłem nowy filtr, a samochód włącza się do tyłu I do przodu, ale tylko nieznacznie i przy 2000 obr./min lub więcej.


Następnie ponownie sprawdziłem poziomy płynów - to, co kiedyś pokazywało jako przepełnione podczas pracy, teraz NIE dotyka bagnetu podczas pracy. Zgaduję, że ten facet miał powolny wyciek i z czasem całkowicie wyczerpał skrzynię biegów i konwerter momentu obrotowego z płynu przez luźny filtr śrubowy. Może ten stary filtr był zatkany i nie pozwalał pompie wytworzyć wystarczającej próżni, aby zassać nowy płyn przez system i przez konwerter momentu obrotowego, dopóki nie założyłem nowego filtra.

5.) Następnie dodałem CZTERY kwarty, aby przywrócić poziom do pełna podczas pracy.


Samochód obecnie nie ma pełzania i włącza się tylko częściowo (z dużym poślizgiem skrzyni biegów) przy około 1200-1300 obr./min. Przy 2000-2200 obr./min wytwarza wystarczające ciśnienie w linii, aby poruszać się w sposób, który sprawia wrażenie, jakby sprzęgła były w pełni załączone i nie ślizgały się.


Teraz, gdy skrzynia jest napełniona i ma nowy filtr, jakieś pomysły? Może ten facet ślizgał się tak długo, że sprzęgła są faktycznie zużyte i to najlepsze, co może być? Myślę jednak, że nie, ponieważ zdecydowanie czuje się, jakby ciśnienie płynu nadal rosło do niezbędnej ilości wraz ze wzrostem obrotów. Zamierzam jutro spróbować ominąć chłodnicę skrzyni biegów i zobaczyć, czy ma to wpływ na przepływ płynu/ciśnienie w linii, na wypadek gdyby doszło do zablokowania. Zachowałem stary filtr skrzyni biegów i mogę go w pewnym momencie przeciąć, aby sprawdzić, czy faktycznie jest zabrudzony/zablokowany.
 
  • Like
Reactions: dchalle2
#23 ·
Czy stary filtr to oryginalny filtr Subaru AT (powinien mieć na nim nazwę Subaru i nadruk "AT" na końcu), czy innej marki? Ponadto, jakiej marki/typu nowego filtra użyłeś?

Jeśli otworzysz stary filtr i okaże się zatkany, warto zdjąć miskę olejową i sprawdzić sitko.

Filtr Subaru AT jest wyjątkowy. Ma pewne medium filtrujące (materiał podobny do tkaniny, jak w filtrze oleju silnikowego), ale jest ciągły obejście przez drobną siatkę. Otwierałem filtry AT z Subaru z dużą liczbą przejechanych kilometrów, które dobrze działają, a na siatce jest bardzo niewiele osadów. Wydaje się, że filtr ten byłby poważnie ograniczony tylko wtedy, gdy doszłoby do znacznego zużycia lub uszkodzenia wewnątrz skrzyni biegów. Inne filtry mogą nie zapewniać tych samych charakterystyk przepływu. Zobacz: http://www.subaruoutback.org/forums.../forums/66-problems-maintenance/23762-subaru-transmission-filter-different.html
 
#24 ·
Nowy filtr to oryginalny filtr Subaru AT. Nie jestem pewien co do starego... ma mnóstwo brudu na zewnątrz. Przynajmniej patrząc przez otwór, wygląda na dobry i czysty w środku. Sprawdzę ponownie poziom płynów za chwilę tego ranka i może spróbuję trochę pojeździć samochodem, żeby zobaczyć, czy być może w korpusie zaworu/elektrozaworach gdzieś jeszcze jest powietrze.
 
#25 ·
Właśnie sprawdziłem - trudno powiedzieć, ponieważ myślę, że całe pismo jest starte ze starego filtra, ale wydaje się, że jest to oryginalny filtr Subaru ATF, po prostu bardzo stary - być może nawet ten oryginalny, z którym samochód został dostarczony.

Mogłem zaparkować samochód na idealnie równej powierzchni i ponownie sprawdzić płyn w skrzyni biegów po rozgrzaniu (sprawdziłem płyn podczas pracy po przejechaniu krótkiego dystansu i przełączeniu wszystkich biegów). Uważam, że teraz przelałem ATF o około 1/2 qt.

Zdecydowanie nadal wydaje się być problem z ciśnieniem w przewodzie. Bieg wsteczny jest najmocniejszym biegiem ze wszystkich i zaczyna się załączać przy około 1200 obr./min i zachowuje się normalnie przy około 1500. Biegi do przodu ślizgają się swobodnie do około 1500-1700 obr./min, a następnie czujesz, jak narasta ciśnienie płynu. Przy 2300+ obr./min mogę stwierdzić, że sprzęgła są mniej więcej w porządku, ponieważ jest wystarczające ciśnienie płynu, aby dać samochodowi pełną przepustnicę na pierwszym, drugim i trzecim biegu (próbowałem tylko przez chwilę, ponieważ jechałem zdecydowanie za szybko na ulicy, na której byłem) bez oznak poślizgu. Jednak gdy obroty spadną poniżej około 2000, nie ma wystarczającego ciśnienia płynu i skrzynia biegów znowu zachowuje się jak w pozycji neutralnej, a obroty spadają do biegu jałowego podczas toczenia się.

Być może będę musiał zobaczyć, czy mogę zabrać go do podnośnika kolegi, szybko zdjąć miskę olejową i zobaczyć, co się dzieje z odbiorem.

Co sprawia, że ​​jest to jeszcze bardziej tajemnicze, to fakt, że ten samochód jeździł dobrze dla mojego kolegi, który go posiadał, dopóki całkowicie się nie zatrzymał (prawdopodobnie zabrakło mu płynu), a od tego czasu ma straszne ciśnienie w przewodzie.
 
#26 ·
btw filtr w twoim H6 jest zainstalowany zdalnie wewnątrz błotnika po stronie kierowcy, to ten sam model filtra
 
#28 ·
To prawie zaczyna brzmieć jak zły konwerter momentu obrotowego. Nie mogę zrozumieć, jak jeszcze nie spaliłeś sprzęgła!
Jadę bardzo ostrożnie, gdy się ślizga. Przez większość czasu z tym problemem, aż do zeszłej nocy i dzisiaj rano, w ogóle nie przykładało żadnego ciśnienia liniowego do sprzęgieł, więc nie było nawet tarcia, aby je spalić!

Będę musiał przyjrzeć się sitku skrzyni biegów i zobaczyć. Coś po prostu nie pasuje do tej skrzyni biegów - sprzęgła są potwierdzone jako dobre, ponieważ teraz może obsłużyć pełną moc powyżej 2000 obr./min, po prostu coś utrudnia przepływ pompy przy niższych obrotach.


Zgodnie z fabryczną instrukcją serwisową dla "Procedury diagnostycznej bez kodu błędu" z "pojazdem, który nie uruchamia się w żadnym zakresie zmiany biegów (silnik przyspiesza)", oto następujące rzeczy, które są wymienione jako możliwe przyczyny:

1.) Sitko (nieznany stan, dopóki nie wyciągnę miski olejowej)
2.) Elektrozawór ciśnienia liniowego (nie wiem, jak to przetestować)
3.) Zawór sterujący (nie mam pojęcia, co to jest)
4.) Wałek napędowy (wykluczony, ponieważ samochód się porusza)
5.) Przekładnia hipoidalna (wykluczam to, ponieważ myślę, że jakiś rodzaj uszkodzenia przekładni spowodowałby całkowitą awarię)
6.) Wał napędowy (wykluczony)
7.) Przekładnia różnicowa (wykluczona)
8.) Pompa oleju (prawie wykluczona. Czy możliwe jest, że jedyna pompa może działać tylko częściowo?)
9.) Wałek wejściowy (wykluczony - ponownie, w ogóle by nie działał, gdyby był uszkodzony)
10.) Wałek wyjściowy (wykluczony - w ogóle by nie działał, gdyby był uszkodzony)
11.) Przekładnia planetarna (wykluczona)
12.) Płyta napędowa (czy to jest tarcza elastyczna? jeśli tak - wykluczona)
13.) Poziom ATF za niski (tym razem... jestem pewien, że tak nie jest)
14.) Przednia obudowa skrzyni biegów (nie jestem pewien. Czy to sugeruje wyciek ATF do przedniego mechanizmu różnicowego? Wkrótce sprawdzę olej w przednim mechanizmie różnicowym i zobaczę)
 
#29 ·
Poślizg to poślizg. Sprzęgła AT zwykle nie wytrzymują wiele! Jestem zaskoczony, że konwerter momentu obrotowego nie znajduje się na tej liście! Czy udało Ci się sprawdzić ciśnienie w przewodzie? Jeśli sprzęgła otrzymują właściwe ciśnienie i nie są spalone, to musiałby to być konwerter momentu obrotowego!
 
#30 ·
Poślizg to poślizg. Sprzęgła AT zwykle nie wytrzymują wiele! Jestem zaskoczony, że konwerter momentu obrotowego nie znajduje się na tej liście! Czy udało Ci się sprawdzić ciśnienie w przewodzie? Jeśli sprzęgła otrzymują prawidłowe ciśnienie i nie są spalone, to musi być konwerter momentu obrotowego!
Cóż, ponownie spróbowałem testu przeciągnięcia konwertera momentu obrotowego. Ostatnim razem zrobiłem to na biegu wstecznym, ponieważ ten bieg wydawał się mieć lepsze ciśnienie w przewodzie i blokowanie przy niższych obrotach niż inne. Tym razem zrobiłem to na biegu do przodu. Dałem bardzo szybkie muśnięcie gazu do 2000 obr./min, aby zaczął ciągnąć płyn, a następnie dałem pełny gaz z wciśniętym hamulcem, zgodnie z instrukcją serwisową dla testu przeciągnięcia. Test przeciągnięcia wypadł idealnie przy 2200 obr./min przy pełnym otwarciu przepustnicy, a samochód mocno ciągnął przeciwko hamulcom.

Zabawne jest to, że po zrobieniu tego na biegu do przodu tym razem, musiało to usunąć dodatkowe powietrze z układu lub coś w tym rodzaju, ponieważ samochód ma teraz pełzanie do przodu i do tyłu i reaguje natychmiast od biegu jałowego (750 obr./min), z wyjątkiem jazdy pod stromą górę. Teraz można nim normalnie jeździć po mieście. Pojechałem nim autostradą i nie mam poślizgu sprzęgła na pierwszym, drugim lub trzecim biegu przy pełnym otwarciu przepustnicy i na czwartym przy mocnym gazie (nie mogę dać pełnego bez redukcji, chyba że jadę NAPRAWDĘ szybko haha).

Nadal występują sporadyczne warunki, tu i ówdzie, w których wydaje się, że nie pompuje wystarczającej ilości płynu i nagle tracę załączenie, dopóki nie dam trochę gazu, aby ponownie uruchomić krążenie płynu.

Myślę, że w tym momencie wydaje się, że coś jest bardzo nie tak z sitkiem ssącym, albo jest zatkane, albo nie uszczelnia się na korpusie zaworu.
 
#31 ·
Czy to może być coś innego niż Dexron III, co zostało wlane do skrzyni biegów? Jak płyn ATF Chryslera lub coś innego, a skrzynia biegów wymaga dobrego płukania.
 
#32 ·
czy to może być coś innego niż Dexron III, który został włożony do skrzyni biegów? jak płyn ATF Chryslera lub coś innego, a skrzynia biegów wymaga dobrego płukania
To bardzo możliwe, chociaż samochód wciąż zachowuje się w sposób sugerujący, że ma niespójny pobór płynu. Nagłe, szybkie wkręcenie na obroty generuje ssanie, a skrzynia biegów zachowuje się w 100% normalnie przez chwilę, aż płyn przestanie być zasysany lub zostanie częściowo zasysany. Próbowałem jeździć nim ostro, a potem zaparkowałem i zauważyłem pęcherzyki powietrza w płynie na bagnecie.

Myślę, że będę musiał zdjąć miskę olejową, gdy pogoda na zewnątrz się ociepli i zobaczyć, co się tam dzieje, a następnie napełnić ją nowym płynem. Ten samochód zachowuje się dokładnie tak, jak mój stary Touareg, gdy miał uszkodzony o-ring na sitku płynu przekładniowego.

Będę was wszystkich informował! Wygląda na to, że nie będę miał szansy popracować nad tym do niedzieli lub poniedziałku, ponieważ w ciągu najbliższych kilku dni będzie w okolicach 20 stopni i mocno będzie padał śnieg.
 
#36 ·
W tym momencie, jeśli otworzysz miskę olejową, możesz równie dobrze wymienić cały zespół zaworu.
Zazwyczaj nie są drogie na złomowiskach.
Kupiłem cały za 30 dolarów kilka tygodni temu.
Łatwe do zrobienia, wystarczy odłączyć przewody idące do solenoidów i około 12 śrub do usunięcia.
 
#37 ·
No dobra, pan jest zdjęty. Sitko jest na miejscu i dokręcone do korpusu zaworu. Przynajmniej w otworze sitko nie wygląda na to, żeby ekran zebrał jakieś cząsteczki lub cokolwiek, co mogłoby je zablokować. Przyjrzałem się też misce olejowej, myliłem się co do mechanika, który niedawno ją zdejmował, myślałem, że to z jakiegoś silikonu po bokach z poprzedniej roboty, ale to nie było zdejmowane od jakiegoś czasu.

Miska i magnes wyglądają normalnie. W żadnym wypadku nie jest wystarczająco czysta, żeby z niej jeść, ale widziałem idealnie działające skrzynie biegów, które przejechały wiele, wiele kilometrów więcej i miały gorzej wyglądające miski/magnesy. Żadnych prawdziwych cząsteczek ani niczego obrzydliwego/nienormalnego, co mógłbym wykryć w płynie. ****...smakuje nawet jak normalny zużyty płyn do skrzyni biegów (nie pytajcie skąd wiem).

Na tym etapie, o ile ktoś nie ma żadnych sugestii, myślę, że poczekam kilka godzin i wypiję piwo lub dwa, podczas gdy wszystko skończy kapać, wyczyszczę powierzchnie, założę miskę, napełnię ją płynem i sprzedam samochód za 1000 dolców, jeśli przynajmniej trochę się poruszy. Pogoda tutaj jest zmienna i mogę przy nim pracować tylko w weekendy, więc nowy korpus zaworu prawdopodobnie się nie wydarzy. Chociaż gdybym pomyślał wcześniej - prawdopodobnie powinienem był go wcześniej zdobyć.

Płyn wyglądał trochę brudno - może nowy płyn po złożeniu da jakieś inne wyniki w tej historii.

Jakieś pomysły, co sprawdzić, gdy mam zdjętą miskę?
 
#38 ·
Cóż, właśnie zdjąłem również sitko - wszystko wygląda normalnie w środku i mogę prześwietlić je latarką. Czyściłem miskę przed ponownym założeniem i zauważyłem coś, co uznałem za małe metalowe odłamki. Przyłożyłem je do magnesu i nie były magnetyczne, a w dotyku przypominały kruche tworzywo sztuczne. Zastanawiam się, czy jakaś uszczelka wewnątrz skrzyni biegów lub korpusu zaworu ma jakąś plastikową uszczelkę, która mogła pęknąć?
 
#39 ·
Po nowym płynie działa i jeździ świetnie! Jest trochę poślizgu przy wchodzeniu na 3. i 4. bieg, ale to wszystko. Nadal nie mam pojęcia, co to było, ale wydaje się, że to połączenie wielu małych czynników. Myślę, że coś na pewno się zepsuło/zablokowało/przestało uszczelniać/itd. w pewnym momencie i to jest trwałe, po prostu takie rzeczy jak nowy płyn i filtr pomogły poprawić przepływ przez to, co jest nie tak, na tyle, aby zacząć jeździć.

Myślę, że wystawię ją na craigslist za 1000 dolarów jako specjalny mechanik, czyli jeżdżący, jeżdżący samochód, który przechodzi test emisji i wkrótce będzie potrzebował nowej skrzyni biegów.

Dzięki za pomoc i wskazówki wszystkim!
 
  • Like
Reactions: Greenmamba
#40 ·
Dobra robota!
 
#41 ·
Cześć wszystkim. Mam nadzieję zaktualizować lub ożywić ten wątek. Kupiłem w weekend 2002 H6 4eat od CL za to, co uważałem za świetną ofertę przy przebiegu 148 tys. mil i poniżej 2 tys. dolarów.

Facet, od którego go kupiłem, otrzymał go jako zapłatę, ponieważ jest mechanikiem. Jazda próbna przebiegła świetnie. Zimna klimatyzacja, przyspieszenie było dobre, czyste płyny, super czysty nadwozie i wszystkie zasilane systemy działały. Pojechałem do domu przez miasto bez żadnych problemów, poza odrobiną dymu z użycia silikonowego dressingu w komorze silnika - coś, co byłem skłonny przeoczyć. Szczerze mówiąc, zapomniałem, że zasada nr 2 to nigdy nie kupuj Subie z czystym silnikiem.

Tak czy inaczej, pojechałem samochodem do pracy w poniedziałek. Kiedy cofnąłem i zacząłem jechać, było wahanie i trochę ją podkręciłem i nie doświadczyłem żadnych zauważalnych problemów podczas 30+ minut jazdy w godzinach szczytu. 8 godzin później poszedłem wyjść z pracy i kiedy wyjechałem z podjazdu w pracy, po prostu się nie ruszył. Było najmniejsze przesunięcie do przodu i kilka obrotów później wskakuje na 1. bieg z odjazdem i losowo wchodzi i wychodzi z biegu podczas jazdy w ruchu ulicznym, aż w końcu przestaje się zachowywać na tyle dobrze, aby przejechać przez ruch uliczny do domu. Reagował lepiej na jazdę do niższych obrotów w drodze do domu.

Po powrocie do domu ponownie sprawdziłem płyny w skrzyni biegów, było przepełnione zgodnie ze wskaźnikiem. Zresetowałem ECU i spróbowałem nim pojechać wiele godzin później. Ta sama historia. Dużo wahania po cofnięciu, ale w końcu przyzwoita reakcja przy niższych obrotach. Jeździłem nim i nigdy nie odzyskał pełnej mocy, więc postanowiłem sprawdzić, czy uda mi się pozbyć problemów z małej jazdy. Wyjeżdżam na małe wzniesienie i całkowicie traci całą przyczepność na środku drogi. Kilka minut i przekleństw później udało mi się uzyskać wystarczające ciśnienie, aby częściowo włączyć 1. bieg, aby zjechać z drogi. Wsteczny, który wcześniej działał dobrze, jest teraz grzechotliwy i chrupiący. Jechałem bardzo wolno przy minimalnej mocy i zaparkowałem go. Przez cały czas występowania problemów nie było żadnych kontrolek CEL ani migających świateł skrzyni biegów.

Dziś przeprowadziłem trochę badań i zobaczyłem, że samochód był wcześniej sprzedany w styczniu '15 z przebiegiem 131 tys. Naklejka z wymiany oleju w samochodzie mówiła, że ​​następna wymiana miała nastąpić około 03/17 przy przebiegu 148,5 tys., czyli około 500 mil od miejsca, w którym się teraz znajduje. Wszystkie znaki wskazują na to, że samochód stał przez jakiś czas.

Zrobiłem wiele drobnych napraw silnika mojego 99 OBW i 02 Forestera, ale nigdy w pełni nie zagłębiłem się w skrzynię biegów. Zastanawiam się tylko, jakie jest prawdopodobieństwo, że skrzynia biegów jest całkowicie zepsuta. Holuję go z powrotem do gościa w warsztacie samochodowym, który mi go sprzedał - który twierdzi, że nigdy nie miał problemów za każdym razem, gdy nim jeździł i powiedział, że naprawi go za darmo, jeśli kupię części, których może potrzebować. Jeśli to nic nie da, następnym przystankiem jest porządny warsztat naprawy skrzyni biegów w mieście, aby uzyskać diagnozę za 150 dolarów.

Jakieś przemyślenia na temat tego, jak bardzo jestem w czarnej dupie?
 
#42 ·
Hej wszystkim. Mam nadzieję, że uda mi się zaktualizować lub ożywić ten wątek. Kupiłem 2002 H6 4eat w weekend od CL za to, co uważałem za świetną ofertę przy 148 tys. mil i poniżej 2 tys. dolarów.

Facet, od którego go kupiłem, otrzymał go jako zapłatę, ponieważ jest mechanikiem. Jazda testowa przebiegła świetnie. Zimna klimatyzacja, przyspieszenie było dobre, czyste płyny, super czysty nadwozie i wszystkie zasilane systemy działały. Pojechałem do domu przez miasto bez problemów, poza odrobiną dymu z użycia silikonowego dressingu w komorze silnika - coś, co byłem skłonny przeoczyć. Szczerze mówiąc, zapomniałem, że zasada nr 2 to nigdy nie kupuj Subie z czystym silnikiem.

W każdym razie, pojechałem do pracy w poniedziałek. Kiedy cofnąłem i zacząłem jechać, było wahanie i trochę podkręciłem silnik i nie odczułem żadnych zauważalnych problemów podczas ponad 30-minutowej jazdy w godzinach szczytu. 8 godzin później chciałem wyjść z pracy i kiedy wyjechałem z podjazdu w pracy, po prostu nie chciał się ruszyć. Było najmniejsze przesunięcie do przodu i kilka obrotów później wskakuje na 1. bieg z odjazdem i przechodzi losowo w i z biegu podczas jazdy w ruchu ulicznym, aż w końcu przestaje się zachowywać tak, że może przejechać przez ruch uliczny do domu. Reagował lepiej na jazdę do niższych obrotów w drodze do domu.

Po powrocie do domu ponownie sprawdziłem płyny w skrzyni biegów, były przepełnione zgodnie ze wskaźnikiem. Zresetowałem ECU i spróbowałem jechać wiele godzin później. Ta sama historia. Dużo wahania po cofnięciu, ale w końcu przyzwoita reakcja przy niższych obrotach. Jeździłem nim i nigdy nie odzyskał pełnej mocy, więc postanowiłem sprawdzić, czy uda mi się pozbyć problemów z małej jazdy. Wyjeżdżam na małe wzniesienie i całkowicie traci przyczepność na środku drogi. Kilka minut i przekleństw później udało mi się uzyskać wystarczające ciśnienie, aby częściowo włączyć 1. bieg, aby zjechać z drogi. Wsteczny, który wcześniej działał dobrze, jest teraz grzechotliwy i chrupiący. Jechałem bardzo wolno przy minimalnej mocy i zaparkowałem go. Przez cały czas występowania problemów nie było żadnych kontrolek CEL ani migających świateł skrzyni biegów.

Dziś przeprowadziłem trochę badań i zobaczyłem, że samochód został wcześniej sprzedany w styczniu '15 z przebiegiem 131 tys. km. Na naklejce wymiany oleju w samochodzie widniało, że następna wymiana powinna nastąpić około 03/17 przy przebiegu 148,5 tys. km, czyli około 500 mil od miejsca, w którym się teraz znajduje. Wszystkie znaki wskazują na to, że samochód stał przez jakiś czas.

Zrobiłem wiele drobnych napraw silnika mojego 99 OBW i 02 Forester, ale nigdy w pełni nie zagłębiłem się w skrzynię biegów. Zastanawiam się tylko, jakie jest prawdopodobieństwo, że skrzynia biegów jest całkowicie zepsuta. Holuję go z powrotem do gościa z warsztatu samochodowego, który mi go sprzedał - który twierdzi, że nigdy nie miał problemów przez cały czas, kiedy nim jeździł, i powiedział, że naprawi go za darmo, jeśli kupię części, których może potrzebować. Jeśli to nic nie da, następnym przystankiem jest przyzwoity warsztat naprawy skrzyń biegów w mieście, aby uzyskać diagnozę za 150 $.

Jakieś przemyślenia na temat tego, jak zepsuty się wydaję?
Hej koleś,

czy to samochód VDC? czy nie, (są 2 skrzynie biegów dla 2002 H6, jedna z VDC i jedna bez),... czy to kombi czy sedan.

Myślę, że nie było pomocy w zmianie biegów w górę i w dół przez bramę.

I tak, miło jest zobaczyć trochę kurzu wokół komory silnika, szczególnie w tych, ... ponieważ jest to znak, że nic takiego jak płyn chłodzący lub cokolwiek innego nie zostało niedawno rozpylone wokół komory silnika.

(lub woda powodziowa, ... pewnego razu oglądałem sedana Outback 2005 H6 limited, ... i musiałem zetrzeć muł powodziowy z tabliczki VIN na wieży amortyzatora.).

Ale wracając do skrzyni biegów: jak wyglądał stary płyn w skrzyni biegów? (nowy powinien być czerwony jak sok żurawinowy, potem ciemnieje w kierunku brązu i wreszcie czerni, ... brązy i czernie mogą mieć ciemne plamki z rozkładu płynu).....ten wymaga zwykłego starego typu dexron.
 
#44 ·
Aktualizacja 23.09

Przetwornik momentu obrotowego uległ awarii i rozpadł się, powodując, że opiłki metalu zablokowały pompy i spaliły się. Skrzynia biegów wymaga całkowitej odbudowy lub wymiany. Będzie to kosztować 2500-3300 dolarów, przy czym odbudowa jest droższą naprawą. Odbudowa jest objęta gwarancją 100 tys. km/3 lata, więc wybieram tę opcję. Zarejestruj to jako przestrogę.

Gość w sklepie, który sprzedał mi samochód, odmówił zwrotu pieniędzy, ale "łaskawie" zaoferował mi zniżkę na naprawę. Powiedział, że samochód jeździł dobrze, kiedy go kupiłem i sprzedał go "w stanie, w jakim jest". Recenzje Google pokazały, że inna biedna dusza doświadczyła tego samego w tym tygodniu - samochód ma nierozpoznane poważne problemy następnego dnia, a sklep zaoferował mu naprawę ze zniżką.

Chcę ich pozwać, ponieważ są faktycznie zarejestrowanym salonem samochodowym tutaj w Teksasie (tego nie ujawnił) i nie dostarczyli wszystkich informacji, które salon samochodowy powinien dostarczyć tutaj w Teksasie.
Co więcej, warsztat zajmujący się skrzyniami biegów powiedział, że samochód był źle naprawiany w pewnym momencie w przeszłości i wydaje się mało prawdopodobne, aby przetwornik momentu obrotowego rozpadł się w jeden dzień. Wiedząc o tym i o fakcie, że płyn do skrzyni biegów był praktycznie nowy, istnieje wyraźny przypadek oszustwa.

Przynajmniej wkrótce będę miał przyzwoitą jazdę za około 5 tys. dolarów. Inni mieli o wiele gorzej.
 
#45 ·
Aktualizacja 23.09

Przetwornik momentu obrotowego uległ awarii i rozpadł się, powodując, że opiłki metalu zablokowały pompy i spaliły się. Skrzynia biegów wymaga całkowitej odbudowy lub wymiany. Będzie to kosztować 2500–3300 dolarów, przy czym odbudowa jest droższą naprawą. Odbudowa jest objęta 3-letnią gwarancją na 100 000 km, więc idę tą drogą. Zapisz to jako przestrogę.

Gość w sklepie, który sprzedał mi samochód, odmówił zwrotu pieniędzy, ale „łaskawie” zaoferował mi zniżkę na naprawę. Powiedział, że samochód jeździł dobrze, kiedy go kupiłem i został sprzedany w takim stanie, w jakim jest. Recenzje Google pokazały, że inna biedna dusza doświadczyła tego samego w tym tygodniu – samochód ma nierozpoznane poważne problemy następnego dnia, a sklep zaoferował mu naprawę ze zniżką.

Zamierzam ich pozwać, ponieważ są faktycznie zarejestrowanym salonem samochodowym tutaj w Teksasie (tego nie ujawnił) i nie dostarczyli wszystkich informacji, które salon samochodowy powinien tutaj w Teksasie.
Co więcej, warsztat zajmujący się skrzyniami biegów powiedział, że samochód był w przeszłości źle naprawiany i wydaje się mało prawdopodobne, aby przetwornik momentu obrotowego rozpadł się w jeden dzień. Wiedząc to i fakt, że płyn do skrzyni biegów był praktycznie nowy, istnieje wyraźny przypadek oszustwa.

Przynajmniej wkrótce będę miał przyzwoitą jazdę za około 5 tys. dolarów. Inni mieli o wiele gorzej.
subaru 4EAT to naprawdę niezawodna skrzynia biegów,...więc kupno używanej to dobry pomysł w porównaniu z naprawą tej, którą masz. (Mam na myśli to, że nikt nie kaszle, żeby naprawić jedną z tych skrzyń biegów w porównaniu z włożeniem dobrej używanej).

car-part.com ...LKQ,....i podobne. ...Nie miałbym problemu z wybraniem jednego z placu części itp., o ile miałby 30-dniową gwarancję na inny. (i miejmy nadzieję, że będziesz mógł go zainstalować i uruchomić / przetestować do tego czasu).

i LL Bean powinien mieć tę owalną etykietę na błotnikach i dwukolorowe brązowe / beżowe siedzenia. tylko w wagonach. (brak sedanów LLBean w 2002 r.),
więcej o samochodach z 2002 r. zeskanowanych z oryginalnych książek tutaj.
2002 Subaru Outback opcje, ceny, kolory, wszystkie lata. Seattle

VDC powinno to mówić na błotniku, czasami sprawdzarki VIN pokazują LLBean, ponieważ nie wiedzą, co to jest VDC.