Subaru Outback Forums banner

Zijn remmen doe-het-zelf?

25K views 49 replies 24 participants last post by  AvidHiker  
#1 ·
Goedemorgen iedereen. Remmen zijn al eerder besproken, maar ik kon hier niets vinden dat beperkt was tot de Gen 5-wereld. Ik heb een OB premium uit 2015. Zijn remmen iets dat gemakkelijk een doe-het-zelfproject kan zijn? Ik heb nog nooit remmen gedaan. Maar ik ben geen complete idioot. De garage heeft me dit weekend 580 dollar geoffreerd om alle vier te doen. Afgezien hiervan, als de algemene consensus is dat ik het moet proberen, is het project dan alleen pads of zijn routers inbegrepen?

#2 ·
Ik heb mijn eigen remmen altijd zelf gedaan, omdat ze normaal gesproken niet zo moeilijk zijn. Ik zou er echter voor zorgen dat je eerst volledig begrijpt wat je doet, en vooral rekening houden met de achterste remklauwen. Op de meeste auto's (heb ze nog niet op de Subaru vervangen) moet je de zuiger terugDRAAIEN en niet naar binnen duwen. De voorkant kan naar binnen worden geduwd. Ik ken iemand die zijn VW Passat total loss heeft gereden omdat hij de achterste zuiger terugduwde en zijn fout pas besefte toen het te laat was.

#3 ·
Remmen zijn absoluut een doe-het-zelf-klus, zelfs voor iemand die nog nooit aan een auto heeft gewerkt. En het is nu nog makkelijker omdat de meeste auto's schijfremmen op alle vier de hoeken hebben. Trommelremmen zijn iets meer een uitdaging, maar nog steeds gemakkelijk.
Er zijn veel YouTube-video's met stapsgewijze instructies over hoe je dit moet doen.
Als je het nog steeds eng vindt om het zelf te doen, zoek dan een vriend die al eerder remmen heeft vervangen en vraag hem/haar om het je de eerste keer te laten zien. Ik ben er vrij zeker van dat je je auto nooit meer naar een monteur brengt voor alleen een pad-wissel.
Over het algemeen heb je geen speciaal gereedschap nodig. Gewoon de normale sleutels, sockets, schroevendraaiers en misschien een C-klem.

#9 ·
Wauw, veel opmerkingen van mensen die de klus nog niet lijken te hebben geklaard op een Gen 5. ;)

...Over het algemeen heb je geen speciaal gereedschap nodig. Gewoon de normale sleutels, sockets, schroevendraaiers en misschien een C-klem.
Denk niet dat dit van toepassing is op de Gen 5-remmen. Je hebt speciaal gereedschap nodig en je moet weten hoe je met het EPB-systeem moet omgaan (nieuwe implementatie voor Gen 5).

#4 ·
Remsystemen hebben veel kleine gebieden die af en toe aandacht nodig hebben - en daarom denk ik nu dat ze een geweldig doe-het-zelfsysteem zijn om te onderhouden. Ik denk dat het voor sommige garages misschien te gemakkelijk is om alleen de remblokken te vervangen en het ontluchten of inspecteren en smeren van de rest van het systeem te negeren. In het verre verleden vond ik ze intimiderend vanwege hun veiligheidsbelang, maar nadat ik mezelf heb geïnformeerd en vragen heb gesteld, vind ik nu niet veel van dat systeem dat ik niet zou aanpakken. Bovendien geeft het werken aan de remmen je de kans om andere systemen in de buurt te inspecteren en zelfs de banden te wisselen. Je zult ook meer vertrouwd raken met de structuur van het naafgebied, wat je zal helpen als het tijd is om assen of zelfs veerpoten te vervangen.

Tegenwoordig zijn er zelfs behoorlijk goede YouTube-video's om te helpen met veel servicegebieden op auto's - brransmobile en ericthecarguy komen in me op.

#6 ·
Tenzij je echt ruw bent geweest met je auto, zouden je rotors in orde moeten zijn. Als je er geen hebt, is een momentsleutel een heel goed idee als je aan je auto sleutelt. Er komt veel gemoedsrust kijken bij de wetenschap dat dingen goed vastzitten.

Mijn andere advies zou zijn om een groot stuk karton te pakken om dingen op te leggen. Houd een stift in de buurt. Maak aantekeningen als je dat nodig vindt. Label een onderdeel als je denkt dat je zult vergeten wat je ermee moet doen. Houd de dingen georganiseerd.

Het allerbelangrijkste is om de tijd te nemen. Als dit je eerste project in zijn soort is, zal het niet altijd gaan zoals gepland. Een bout zal vast komen te zitten, of iets zal even geen zin hebben. Loop een stukje weg van de auto om je hoofd leeg te maken. Mijn ergste sleutelfouten (en de meeste kleine verwondingen) komen voor als je gefrustreerd bent. Vertrouw erop dat je het kunt doen en geef jezelf meer tijd dan je denkt nodig te hebben de eerste paar keer.

#7 ·
Ik kwam weg met alleen het vervangen van de remblokken bij 60.000 km met de hulp van een zeer ervaren monteur aan huis, omdat mijn remschijven in uitstekende staat waren (ze moeten worden gecontroleerd om er zeker van te zijn dat ze de minimale dikte hebben). Voor deze klus was een zuigerterugstelgereedschap nodig en je moet ook een kopie van de FSM hebben om de EPB te behandelen en ervoor te zorgen dat je niets verprutst. Hij dacht aanvankelijk dat dit een gemakkelijke klus zou zijn, maar had hier en daar zeker wat moeite, dus ik denk niet dat ik deze klus aan een beginner zou aanbevelen. Er zijn meerdere threads over dit onderwerp in het Gen 5-forum.

Voorbeeld (zie pagina 5, bericht 48): https://www.subaruoutback.org/forums/138-gen-5-2015-2019/275762-diy-brake-pads-2015-a.html

Gids met foto's (hij was het niet eens met een aantal van deze reminstructies, maar ze zouden de klus klaren): https://www.paulstravelpictures.com...tures.com/Articles/Subaru-Outback-Common-Problems-Repair-Maintenance-Guides.htm

#10 ·
Het is de enige klus die je zelf zou moeten doen. Het is gemakkelijk en je krijgt een veel betere service op lange termijn, omdat je kunt kiezen voor data-gedreven benaderingen in plaats van verouderde one-size-fits-all benaderingen die door de meeste garages worden gebruikt en door online commentaren worden gesuggereerd.

1. Vervang alleen de remblokken - controleer ze bij het roteren van de banden/wisselen van winter-/zomerwielen. Vervang ze op tijd, volg deze instructies en de remklauwen en remschijven van een gemiddelde dagelijkse bestuurder gaan de levensduur van het voertuig mee.

2. Reinig en smeer de geleiders opnieuw in met Sil-Glyde of een gelijkwaardig hoogwaardig smeermiddel.
Controleer ze vaak, afhankelijk van de staat en het gebruik van het voertuig - ik zou ongeveer 1 keer per jaar aanraden bij bandenwissels of winterbandenwissels, vooral bij oudere voertuigen, onbekende geschiedenis, zwaar gebruik/winterchemicaliën, enz. Het duurt een paar minuten om een doek en vet mee te nemen terwijl ik de banden roteer/wissel. Een no-brainer beslissing voor bijna 100% foutloze remprestaties en nooit remschijven of remklauwen te hoeven vervangen voor 300.000 mijl.

Dit is de overheersende uitvalmodus van remmen en wordt vaak genegeerd. Als je het zelf doet, kun je dit zelf doen en die hele remklauw/remschijf/remklauw vervangingszaak vermijden en gewoon remblokken en remvloeistof vervangen voor 300.000 mijl zonder storingen. Win-Win.

Als de geleidebussen los zitten of gemengd vet hebben gezien (vorige eigenaren, garages, enz.) - vervang ze.

3. Vervang de remblokclips door OEM met enige merkbare vervorming/opbouw/ruwheid op het oppervlak, of bij 100.000-150.000 km, onbekend onderhoud/geschiedenis, enz. Deze kunnen opbouwen, corroderen of vervormen bij meerdere remblokwissels en remblokken laten hangen. Ik heb aftermarket-producten zien roesten, dus ik zou de voorkeur geven aan OEM.

4. Doe stappen 1-3 en de remklauwen en remschijven gaan de levensduur van het voertuig mee. Ik denk niet eens aan 300.000 mijl Subaru remklauwen en remschijven.

#11 ·
De factor die doe-het-zelf-remreparaties vertraagt, is roest. Roest zorgt ervoor dat je vloekt. Dus ik denk dat dat afhangt van je specifieke 2015.

In deze tijd van het jaar ben je misschien gelukkiger in een verwarmde garage met een brander op een lift.

#12 ·
Jullie (en meisjes) zijn geweldig. Ik ga een paar toepasselijke YouTube-video's opsporen en dit beginnen te plannen voor een luie zaterdag wanneer ik geen haast heb. Gelukkig heb ik, ook al is dit Wisconsin, een verwarmde garage. Dat zal ook de perfecte plek zijn om een ​​kennisrijke vriend van mij om te kopen met pizza en bier om mijn werk te overzien.

Bedankt voor de waarschuwing over het verschil van 2015. Ik moet dat specifiek onderzoeken en van tevoren een plan hebben.

#36 ·
Jullie (en meisjes) zijn geweldig. Ik ga een paar toepasselijke YouTube-video's opsporen en dit gaan plannen voor een luie zaterdag als ik geen haast heb. Gelukkig heb ik, ook al is dit Wisconsin, een verwarmde garage. Dat is ook de perfecte plek om een ​​kennis van mij om te kopen met pizza en bier om mijn werk te overzien.

Bedankt voor de tip over het verschil van 2015. Ik moet dat specifiek onderzoeken en van tevoren een plan hebben.
Ik weet niet zeker of je de vriend nodig hebt, maar zorg ervoor dat je een andere auto beschikbaar hebt voor een noodrun naar de onderdelen-/gereedschapswinkel. Het zou goed zijn om alle vier de wielen te verwijderen voordat je begint en te zoeken naar verrassingen zoals een lekkende remklauw die moet worden aangepakt. En bewaar het bier voor de viering daarna:wink2:.

• Like
Reactions: miker104
#21 ·
Vermijd 'economy' remblokken - de overgrote meerderheid van de mensen zal het prima doen met keramische remblokken van bekende merken. Ik hou van Centric PosiQuiet Ceramic, Raybestos, Wagner....andere zijn waarschijnlijk prima

#25 ·
Gewoon nieuwsgierig... als ik de video in bericht 23 bekijk, waarom moet de elektronische remeenheid verwijderd worden? Als de batterij is losgekoppeld, wat is dan de functie van het verwijderen van de eenheid? Voorkomt het dat de zuiger teruggeduwd/gedraaid wordt? Ziet er ook naar uit dat dit de voorrem is... maar daar ben ik niet 100% zeker van.

#26 ·
Even nieuwsgierig... als ik de video in bericht 23 bekijk, waarom moet de elektronische remunit verwijderd worden?...
Ja, ik heb de video snel bekeken en dat gezien - ik denk dat er geen commentaar was over waarom hij het verwijderde? Hoe dan ook, het was absoluut niet nodig op mijn auto (en ik ben er vrij zeker van dat er een extra onderdeel is dat je moet vervangen als je het verwijdert). De Subaru FSM vraagt je alleen om de negatieve pool van de batterij te verwijderen en de actuator los te koppelen.

#28 ·
Deze link kan in de posting staan. Heb hem niet gezien. https://smile.amazon.com/dp/B01FW3U...01FW3U26G/?coliid=I1NTQKGW5B9NXV&colid=1NHD5EQKEHYSZ&psc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it is de tool die iemand heeft gepost als wat ze voor de achterremmen hebben gebruikt.

Ik had ook een pdf opgeslagen met info over "Voer de volgende vervangingsprocedure uit als de Subaru Select Monitor niet kan worden gebruikt."
Als disclaimer heb ik de remmen nog niet vervangen. Ik had de info opgeslagen voor toekomstige referentie.

Attachments

#30 ·
Ik zou gewoon de $580 betalen, zodat ik er niet zelf mee hoef te rotzooien.
Mijn zoon heeft net de voorste remblokken/rotoren op de Forester van zijn vrouw vervangen en het duurde niet langer dan 1 uur en 30 minuten. We namen de tijd en maakten alle roest van de onderdelen schoon en smeerden de geleiders en pennen. Het rijdt nu veel beter!!We gebruiken dit voor de achterremmen op de Audi.https://www.harborfreight.com/disc-brake-pad-and-caliper-service-tool-kit-11-pc-63264.html

#33 ·
Het kost me ongeveer 15 minuten per wiel om de remmen te doen en dat is inclusief het verwijderen/vervangen van het wiel, het inspecteren van de remklauw, de ophanging, de bussen, enz. Mijn 2009 Outback vereist alleen een "C"-klem om de rotors in te duwen, maar wees voorzichtig waar je de klem plaatst om schade aan de ontluchtingsklep, enz. te voorkomen.

Ik bezat een Volvo waarvoor de rotors gedraaid moesten worden om ze te resetten, maar een grote waterpomptang met tape om de bekken om schade aan de zuiger te voorkomen, was alles wat nodig was. Je kunt ook gratis gebruik maken van een tool die is ontworpen om zuigers te resetten van een lokale Autozone of een vergelijkbare winkel wanneer je je remblokken koopt.

Ik ben 66 en doe mijn eigen remmen, naast andere reparaties/onderhoud, al meer dan 40 jaar en zal dat blijven doen. Het ontluchten van de remleidingen is ook niet nodig, tenzij er lucht in het systeem komt en het om de 2 jaar vervangen van de vloeistof is ook geldverspilling. Als de vloeistof relatief schoon is en het pedaal niet sponsachtig aanvoelt, is de vloeistof prima. Het is net zo verspillend als het vervangen van motorolie om de 3500 mijl. Ik gebruik al bijna 30 jaar Amsoil 100% synthetisch en ververs het een keer per jaar.

#34 ·
Ik zou het oneens zijn over het ontluchten van de remmen. Zoals u ongetwijfeld weet, is het hygroscopisch en absorbeert het vocht. Ik weet niet of 24 maanden de beste frequentie is, maar met alle hightech ABS, enz., zou ik het zekere voor het onzekere nemen. (Ik rek mijn synthetische olie uit tot ongeveer 7500-8500 mijl of zo (kan waarschijnlijk nog iets verder gaan volgens Blackstone Labs). TEHO.

#35 ·
Ik zou de neiging hebben om het oneens te zijn over het ontluchten van de remmen. Zoals ik zeker weet, is het hygroscopisch en absorbeert het vocht. Ik weet niet of 24 maanden de beste frequentie is, maar met alle hightech ABS, enz., zou ik voorzichtig zijn. (Ik rek mijn synthetische olie uit tot ongeveer 7500-8500 mijl of zo (kon waarschijnlijk nog wat verder gaan volgens Blackstone Labs). TEHO.
Op het gevaar af de woede van veel lezers op te wekken, ben ik het ermee eens dat remvloeistof hygroscopisch is, maar het remsysteem is een gesloten systeem en afgezien van schade of een breuk in het systeem is lucht en/of water geen probleem. Het gevoel van het pedaal is veelzeggend en als je oplet, kun je zien wanneer er aandacht voor het systeem nodig is. Ik houd mijn auto's 12-15 jaar en hoefde de vloeistof pas te vervangen nadat ik met een Mazda MPV de Mt. Washington in NH was opgereden. Toen ik de Auto Road afreed, verbrandde ik de remmen, remblokken, rotors (die blauw werden van de hitte) en natuurlijk de vloeistof.

Toen mijn 2009 Outback 2 jaar oud was, bracht ik de auto naar de dealer voor een gratis inspectie. Hij slaagde, maar ze vertelden me dat de radiateurvloeistof vervangen moest worden omdat deze twee jaar oud was. Ik moest de servicemedewerker erop wijzen dat de auto de ultra extended life vloeistof had; 11 jaar of 110.000 mijl. Ik vroeg mijn Volvo-dealer of ik de transmissievloeistof moest verversen, aangezien de auto 189.000 mijl had. Hij zei dat ze de transmissies nooit openen, ongeacht het aantal mijlen, tenzij er een duidelijk probleem is.

Veel van de mythen rond de intervallen voor het verversen van vloeistoffen gaan vele decennia terug. Oudere technologie in motoren en vloeistoffen vereiste dit, maar de hightech formuleringen die tegenwoordig beschikbaar zijn, gaan veel langer mee.

Ik heb meer dan 40 jaar aan auto's gewerkt, als monteur en als docent autotechniek. Ik heb veel ervaring en expertise op dit gebied.

#37 ·
Grappig hoe mensen zich verplicht voelden om op dit draadje te reageren, alleen maar om het werk te bagatelliseren voor een man zonder ervaring die overweegt om zelf te gaan klussen aan kritieke veiligheidsonderdelen. Ja, het is geen hogere wiskunde, en nadat ik het heb zien doen, denk ik dat ik het zelf zou kunnen. Maar ik ben er ook vrij zeker van dat het een vergissing zou zijn geweest om deze klus alleen aan te pakken, omdat ik absoluut geen ervaring heb met remmen.

Oh, en voor iedereen die nieuw is in de baan, zou ik ook aanraden om foto's te maken voordat je dingen demonteert. En als je het gebruikt, houd er dan rekening mee dat de OE-voorpadsset shims in twee verschillende kleuren bevat om aan te geven wat waar hoort. Let op hoe de verschillende shims op de oude pads zijn geplaatst als je ze verwijdert.

#38 ·
Grappig hoe mensen zich gedwongen voelden om in deze thread te reageren, alleen maar om het werk te bagatelliseren voor een man zonder ervaring die overweegt om zelf aan kritieke veiligheidscomponenten te sleutelen. Ja, het is geen hogere wiskunde, en nadat ik het heb gezien, denk ik dat ik het zelf zou kunnen doen. Maar ik ben er ook vrij zeker van dat het een vergissing zou zijn geweest om deze klus alleen aan te pakken, omdat ik absoluut geen ervaring heb.

Oh, en voor iedereen die nieuw is in de baan, zou ik ook willen voorstellen om foto's te maken voordat je dingen uit elkaar haalt. En als je het gebruikt, houd er dan rekening mee dat de OE-voorpadsset shims in twee verschillende kleuren bevat om aan te geven wat waar hoort. Let op hoe de verschillende shims op de oude pads gepositioneerd zijn als je ze verwijdert.
Ik was erg bezorgd over remwerk toen ik jong was, kritieke veiligheidssystemen zoals je zei, enz., - in de jaren 70, maar tegenwoordig zijn er meerdere online bronnen die mensen dat extra vertrouwen kunnen geven, samen met de benodigde kennis.

dat gezegd hebbende, is de suggestie om een familielid of vriend als partner te nemen een goed advies. Gebruik elke bron die je kunt, lees, bekijk foto's, bekijk video's en stel vragen.

#39 ·
Ik ben het ermee eens, internet is een uitstekende bron, mits met zorg gebruikt. Maar het kan soms ook misleidend zijn (nog een reden om voorzichtig te zijn, IMO). Iemand heeft al een video gepost waarin de man de PB-actuator verwijdert, wat niet gedaan moet worden als je alleen de remblokken vervangt. De meeste informele opmerkingen over deze klus hebben ook nagelaten het belang te vermelden van het hebben van een kopie van de FSM, die kritieke informatie bevat, zoals:

Verwijder de parkeerremactuator niet, behalve bij systeemstoringen (zoals noodontgrendeling van de parkeerrem of abnormale actuator) of wanneer de remklauw wordt vervangen. Wanneer de parkeerremactuator opnieuw wordt gebruikt, vervang dan altijd de O-ring door een nieuw onderdeel dat in de remklauwbehuizing zit.

Het is een geweldige manier om kostbare fouten te voorkomen, zoals:
https://www.subaruoutback.org/forum...ms-maintenance/411873-2015-rear-brake-pad-replace-parking-break-retraction.html

Ik denk zeker dat een intiem begrip van het remsysteem een groot voordeel is voor iedereen met de nodige vaardigheden en motivatie. Hoewel ik er altijd de voorkeur aan geef om dingen zelf uit te zoeken en vrienden niet lastig te vallen die misschien betere dingen met hun tijd te doen hebben, was de aantrekkingskracht in dit geval de moeite waard.

#41 ·
Ik was altijd bang om remmen te doen totdat ik ongeveer 48 of 49 was en zoveel andere dingen had gedaan: VANOs variabele timing pakking, raammechanismen, draagarmen en meerdere bussen, dus met YouTube en forums als mijn gids deed ik mijn eerste set. Ik ben nu 55 en heb ze gedaan op Honda, BMW, Acura en VW GTI, en zal er niet voor terugdeinzen als het tijd is om de OB te doen. Misschien een ervaren of op zijn minst deskundige vriend in de buurt voor je eerste set. Een kit als deze is erg handig.

Image

En ik probeer mijn remmen om de 24 maanden of zo te ontluchten.

GL OP.

#42 ·
Ik heb al sinds ik klein was aan auto's gewerkt en mijn vader en ooms geholpen in de jaren 60. In 1970 had ik mijn eigen auto's om aan te sleutelen en ik leerde al jong hoe remmen werken. Ik zou iedereen die twijfelt over het werken aan remmen absoluut willen waarschuwen, want het is een cruciale veiligheidsfunctie van de auto. Als je twijfelt over je vaardigheden, stel jezelf dan een vraag: zou je het aandurven om je gezin in de auto te zetten en ze erin te laten rijden? Als er enige twijfel is, betaal dan iemand anders.