Het is de enige klus die je zelf zou moeten doen. Het is gemakkelijk en je krijgt een veel betere service op lange termijn, omdat je kunt kiezen voor data-gedreven benaderingen in plaats van verouderde one-size-fits-all benaderingen die door de meeste garages worden gebruikt en door online commentaren worden gesuggereerd.
1. Vervang alleen de remblokken - controleer ze bij het roteren van de banden/wisselen van winter-/zomerwielen. Vervang ze op tijd, volg deze instructies en de remklauwen en remschijven van een gemiddelde dagelijkse bestuurder gaan de levensduur van het voertuig mee.
2. Reinig en smeer de geleiders opnieuw in met Sil-Glyde of een gelijkwaardig hoogwaardig smeermiddel.
Controleer ze vaak, afhankelijk van de staat en het gebruik van het voertuig - ik zou ongeveer 1 keer per jaar aanraden bij bandenwissels of winterbandenwissels, vooral bij oudere voertuigen, onbekende geschiedenis, zwaar gebruik/winterchemicaliën, enz. Het duurt een paar minuten om een doek en vet mee te nemen terwijl ik de banden roteer/wissel. Een no-brainer beslissing voor bijna 100% foutloze remprestaties en nooit remschijven of remklauwen te hoeven vervangen voor 300.000 mijl.
Dit is de overheersende uitvalmodus van remmen en wordt vaak genegeerd. Als je het zelf doet, kun je dit zelf doen en die hele remklauw/remschijf/remklauw vervangingszaak vermijden en gewoon remblokken en remvloeistof vervangen voor 300.000 mijl zonder storingen. Win-Win.
Als de geleidebussen los zitten of gemengd vet hebben gezien (vorige eigenaren, garages, enz.) - vervang ze.
3. Vervang de remblokclips door OEM met enige merkbare vervorming/opbouw/ruwheid op het oppervlak, of bij 100.000-150.000 km, onbekend onderhoud/geschiedenis, enz. Deze kunnen opbouwen, corroderen of vervormen bij meerdere remblokwissels en remblokken laten hangen. Ik heb aftermarket-producten zien roesten, dus ik zou de voorkeur geven aan OEM.
4. Doe stappen 1-3 en de remklauwen en remschijven gaan de levensduur van het voertuig mee. Ik denk niet eens aan 300.000 mijl Subaru remklauwen en remschijven.