Subaru Outback Forums banner

K*tstreek!!! Dieven stelen dakdrager en afgesloten Thule Vector dakkoffer!

43K views 63 replies 30 participants last post by  Salukispeed  
#1 · (Edited)
Ik realiseerde me niet dat een afgesloten dakbox zo gemakkelijk van de auto gestolen kon worden, inclusief de dwarsbalken! Blijkbaar had iemand een speciaal gereedschap waarmee je de dwarsbalken er gewoon af kunt halen en alles wat erop is vergrendeld, kunt meenemen. Geen kras op de auto of iets anders mis. Ik verloor een Thule Vector M-box van $1400 en een paar honderd dollar aan inhoud. Tot overmaat van ramp dekt de autoverzekering geen dakboxen en mijn opstalverzekering ook niet, vanwege een technische formaliteit qua timing die ik pas te laat heb opgelost.

Weet iedereen dat de drager niet veilig is? Ik zeker niet, anders had ik wel twee keer nagedacht over het laten staan van de dakbox.

#3 ·
Ik realiseerde me niet dat een afgesloten dakkoffer zo gemakkelijk van de auto gestolen kon worden, inclusief de dwarsbalken! Blijkbaar had iemand een speciaal gereedschap waarmee je eenvoudig de dwarsbalken kon verwijderen en alles kon meenemen wat erop was vergrendeld. Geen kras op de auto of iets anders mis. Ik verloor een Thule Vector M-box van $ 1400 en een paar honderd dollar aan inhoud. Tot overmaat van ramp dekt de autoverzekering geen dakkoffers en mijn opstalverzekering ook niet vanwege een technische timing die ik pas te laat heb opgelost.

Weet iedereen dat de drager niet veilig is? Ik wist het zeker niet, anders had ik wel twee keer nagedacht over het laten staan van de dakkoffer.

VOOR:
View attachment 523972

NA:
View attachment 523971
View attachment 523973
View attachment 523970
Sorry dat een paar stukken menselijk afval je spullen heeft gestolen. Dat moet echt een rottige scène zijn geweest om te zien. 🤬

Ik ben er zeker van dat dit niet de eerste keer is dat dit is gebeurd, en ik zou geĂŻnteresseerd zijn in wat voor soort anti-diefstalmaatregelen (indien van toepassing) er kunnen worden geĂŻmplementeerd om soortgelijke diefstallen te ontmoedigen.

#6 ·
Sorry dat een deel van menselijk afval je apparatuur heeft gestolen. Dat moet een echt rottige scène zijn geweest om te zien. 🤬

Ik ben er zeker van dat dit niet de eerste keer is dat dit is gebeurd, en ik zou geĂŻnteresseerd zijn in wat voor soort anti-diefstalmaatregelen (indien van toepassing) zouden kunnen worden geĂŻmplementeerd om soortgelijke diefstallen te ontmoedigen.
Ik zou gewoon epoxy in het gat in de kop van de bout doen. Als je hem moet vervangen, wordt het een rotklus, maar het is te doen.

#7 · (Edited)
Ze zouden een beveiligingsschroef met torx-kop moeten hebben om hem vast te zetten. Natuurlijk zouden de daders waarschijnlijk de beveiligingsbit hebben om ze te verwijderen. Dat is inderdaad een flagrant veiligheidsrisico.
Deze thread speculeerde 6 maanden geleden over vandalisme van losrakende dwarsbalken, maar niemand speculeerde over hun volledige verwijdering met een dakkoffer!

#10 ·
Hoe zit het met het vastzetten van de dakdrager met deze? Wat ik leuk vind: Elke Tricone®-drivertool is uniek gecodeerd (traceerbaar naar de klant)
Die zien er goed uit, maar zijn waarschijnlijk duur. Ik heb een aanvraag gedaan voor 100 stuks, roestvrij staal, M6-1.0 x 30 mm (de maat die wordt gebruikt voor mijn Gen 3 dwarsbalken).

Aan de meer economische kant, en zeker minder veilig (elke hoekhardware heeft tegenwoordig dit soort driverbits), zijn er deze:

Of een iets minder gebruikelijke kopstijl:

#9 ·
Een oudere thread waar hetzelfde gebeurde: Dakdrager gestolen :(

Nog steeds geen bekende oplossing voor het vinden van beveiligingsbouten met de juiste schroefdraad en lengte. Misschien moeten we samenwerken om kant-en-klare oplossingen te vinden, of als we een aantal aangepaste bouten moeten laten maken, dit als een groep doen, zodat het geen $200,00 per bout kost.

Een crosstrek-man gebruikt beveiligingstorx-bouten, maar ik weet zeker dat ze niet hetzelfde zijn als die van ons. Wat heb je vandaag met je Subaru gedaan???

#11 · (Edited)
#12 ·
Ik monteer de doos aan één kant. Het bedekt volledig de toegang tot de bouten. Ik had een Dodge Magnum en MOEST dat doen, aangezien het slechts eenvoudige omhoogklappende hendels aan de bovenkant zijn. Maakt ook gemakkelijker toegang tot de doos mogelijk. Ik zou aanraden om hem aan de passagierskant te monteren voor de veiligheid als je er langs de weg toegang toe nodig hebt.

#13 ·
Ik mag geen erg sluw of oneerlijk persoon zijn. Ik heb er nooit aan gedacht een dergelijke veiligheidssluiting nodig te hebben. Misschien nog enger is als slechts één kant toegang heeft, zou de dief die dan gewoon verwijderen en hem dan optillen en van het dak afbreken. Ze maken zich zeker geen zorgen over u en uw beschadigde auto. De trieste waarheid is dat onze auto's met de fabriekstool worden geleverd en het zou een andere Subaru-eigenaar kunnen zijn die het zo leuk vond dat hij het meenam. Ik hoop van niet!

#15 · (Edited)
Ik begin te leunen op het type met geboorde sleutel. Ik vraag me af of McMaster Carr ze op voorraad heeft. Ik zal het onderzoeken. De missing link is dat je de momentsleutelfunctie verliest van wat er nu bij ons wordt geleverd.

Ik zie dat ze in geen van beide typen groter zijn dan 25 mm,

#17 · (Edited)
Ik besefte niet dat een afgesloten dakkoffer zo gemakkelijk van de auto gestolen kon worden, inclusief de dwarsbalken! Blijkbaar had iemand een speciale tool waarmee je gewoon de dwarsbalken kon verwijderen en alles kon meenemen wat eraan vastzat. Geen kras op de auto of iets anders dat mis was. Ik verloor een Thule Vector M box van $ 1400 en een paar honderd dollar aan inhoud. Erger nog, de autoverzekering dekt geen dakkoffers en mijn inboedelverzekering ook niet vanwege een technische timing die ik pas te laat heb opgelost.

Weet iedereen dat de drager niet veilig is? Ik zeker niet, anders had ik wel twee keer nagedacht over het achterlaten van de dakkoffer.

VOOR:
View attachment 523972

NA:
View attachment 523971
View attachment 523973
View attachment 523970
Dus ik heb een Rola-rek en zag dit al aankomen en kocht deze om mijn rek vast te zetten aan de gaten in alle 4 de hoeken (win voor Onyx-rek boven Wilderness-rek!), ze zullen veel meer tijd nodig hebben om door die gaten te snijden.
Deze sloten en kettingen kunnen niet worden doorgeknipt. Mogelijk heb je de langere van hun ketting nodig. Voordeel: ze kunnen overal worden gebruikt als je het dak niet hoeft vast te zetten. Ik gebruik de 2 ft ketting maar ik heb de 10 ft gepost.

#20 ·
Dus ik heb een Rola-rek en zag dit al aankomen en kocht deze om mijn rek te vergrendelen in de gaten in alle 4 de hoeken (win voor Onyx-rek ten opzichte van Wilderness-rek!), ze zullen veel meer tijd nodig hebben om door die gaten te snijden.
Deze sloten en kettingen kunnen niet brutaal worden doorgesneden. Mogelijk heeft u de langere ketting nodig. Voordeel: ze kunnen overal worden gebruikt als het dak niet hoeft te worden vergrendeld. Ik gebruik de ketting van 2 ft, maar ik heb de ketting van 10 ft gepost.
Ik probeer me dit voor te stellen... Dus je lus een ketting van het gat aan de voor-/achterkant van het rek naar de stang? Hoe zet je het slot/de ketting vast aan de stang? Ik zou graag een foto hiervan zien als je tijd hebt. Bedankt.

#19 ·
Ja, dat is balen, sorry om te horen. Veel threads over dit onderwerp (geen daadwerkelijke diefstallen, maar de veiligheid van de bout) en je hoeft geen Nostradamus te zijn - als je ooit met de dwarsbalken hebt geknutseld, weet je hoe gemakkelijk ze te verwijderen zijn.

#24 ·
Er zijn veel goede ideeën, maar laten we het eens bekijken vanuit het perspectief van de dieven.

Snelheid is de sleutel tot hun succes en het meenemen van een rek met de verschillende beveiligingsprofielen in de benodigde twee maten is gemakkelijk te doen.

Als men de holtes van bevestigingsmiddelen met siliconen zou vullen, zou het hen genoeg tijd kosten, waardoor je veel minder aantrekkelijk zou worden.
Nog steeds klote dat mensen anderen moeten naaien.

#35 ·
Wat betreft speciale schroeven... 5 dollar geeft een set van 50 stuks met spanner, security torx, 3 en 5 wing, square security, 2, 3 en 4 pin en nog veel meer. Ik heb een paar van deze sets die veel gebruikt zijn.
Als een dief het wil, zal een dief het nemen.
En voor de puck lock poster, ik heb 2 jongens zien uitstappen met draadloze slijpmachines en beide achterdeuren van een Econoline-busje afsnijden met een puck lock.... in ongeveer 30 seconden.

#36 ·
Hoe zit het met deze? Wil iemand controleren of ze de juiste maat hebben?

• Like
Reactions: SilverOnyx
#38 ·
Hoe zit het met deze? Wil iemand controleren of ze de juiste maat hebben?

Nee bedankt.

Deze zijn niet op voorraad, net als de plek die ik in het VK benaderde - je geeft ze een maat, ze bieden het aan en je bestelt. Dan wacht je. De reactie van het Britse bedrijf Fastenright was 20-24 weken levertijd, en we zijn niet eens aan de prijsstelling toegekomen.

Mijn mening: ze citeren waarschijnlijk allemaal lange levertijden en ze citeren waarschijnlijk allemaal de prijs die de markt kan verdragen, gezien de huidige situatie.

#37 ·
Als een dief haakse slijpers of elektrisch gereedschap gaat gebruiken, zou hij waarschijnlijk meer geld verdienen met het stelen van een katalysator dan met het gokken op een bagagebox met onbekende inhoud.

• Like
Reactions: 1werd
#39 ·
  • Like
#41 ·
Ik nam contact op met Hexlox en zeiden dat we M6 x 30 Panhead-bouten hebben .....
Interessant, bedankt. En opmerking voor velen van ons in de VS - hoewel ze vanuit het VK verzenden en de kosten redelijk lijken, is er ook een winkelzoeker op hun website. Ik zie dat er drie fietsenwinkels bij mij in de buurt zijn die mogelijk voorraad hebben, dus ik zal daar eerst kijken!

Vervolg: Lokale retailers gecontroleerd; ze hebben geen voorraad,

#40 ·
Ik weet niet zeker of een M6 x 30 zou werken voor een Gen 5. Lijkt een speciaal type bout te zijn.

Attachments

• Like
#44 ·
De meeste diefstallen zijn misdrijven van gelegenheid. In mijn omgeving hebben dieven geen probleem met het ingooien van ramen om in auto's te komen en blootgestelde portemonnees, rugzakken, laptops, camera's, enz. te stelen.

Ik denk dat veiligheidsbevestigingen een aantal diefstallen zullen helpen voorkomen, maar niets zal het diefstalbestendig maken, maar extra beveiliging biedt wel incrementele bescherming.

#47 ·
Ik denk dat beveiligingsbevestigingen een aantal diefstallen zullen helpen voorkomen, maar niets zal het diefstalbestendig maken, maar extra beveiliging biedt wel incrementele bescherming.
Image