Wat gebruik je graag als glijpensmering voor de remklauw? Ik heb deze twee op voorraad, maar heb nog niet genoeg remklussen gedaan om te kunnen zeggen of de ene beter werkt.
Bedankt. Vastzittende glijpennen is wat ik absoluut niet wil.Syl-Glide. Op siliconen gebaseerd vet. Bekend probleem met veel andere smeermiddelen is dat de hoezen opzwellen en de glijpennen van de remklauw vast komen te zitten.
In die thread plaatste ik een foto van Niglube RX-2, zoals vermeld in de servicehandleiding. Het is moeilijk te vinden, maar het Toyota-merk equivalent is gemakkelijk verkrijgbaar onder p/n 08887-01206. Nogmaals, de lijst met aanbevolen materialen geeft aan dat het rubbervet kan worden vervangen door 3M siliconenpasta. Ik heb dat ook gebruikt, en Syl-Glyde, met goede resultaten.Als de CRC de bruinachtige kleur heeft, raad ik aan het NIET te gebruiken. Jaren geleden verkocht CRC het in emmers. Het spul zou plakkerig worden en hard worden bij koud weer. Als het het heldere spul is, is het goed.
Syl-Glide is erg populair in de garages. Het werkt gewoon. Wal-Marx verkoopt het in een tube, opnieuw geëtiketteerd als AC-Delco merk voor weinig geld. Ik ben overgestapt op Permatex Dielectric Grease. Het doet hetzelfde. Het is iets dikker en wordt niet zo vloeibaar op hete onderdelen. Ik kan één tube smooze gebruiken voor twee verschillende taken.
Hier is een verslag van dingen waar ik in de loop der jaren problemen mee heb gehad.
![]()
Caliper: Stick With OEM (used) or go with Aftermarket? (New)
I mentioned when I first signed up here that I'd need calipers, but was told that, "these are bulletproof, so there's no need to change them." Well lo and behold, my mechanic mentioned to me when it was in for HGs, that both front calipers had seized again (like they were 9 months earlier) and...www.subaruoutback.org
De drager van antiseize (AS) is lithiumvet. Er zijn twee problemen met lithiumvet bij hoge temperaturen, zoals bij remmen. Ten eerste verbrandt het lithium en rookt het. Ten tweede verbrandt het lithium en blijven de droge, poedervormige metalen componenten over, of het nu nikkel, grafiet of koper is. AS is geweldig in een toepassing met een hoog koppel, zoals een bevestigingsmoer/bout. Je zet iets in elkaar waarvan je wilt dat het "niet beweegt", maar je kunt het wel uit elkaar halen over 4 jaar of 40.000 mijl in de zoutgordel. Wat betreft remmen, zodra je het lithium verbrandt, verstopt het metaalpoeder en bewegen de glijdende componenten niet meer. AS is er alleen om te voorkomen dat de schroefdraad vastloopt. Het is waardeloos als smeermiddel.Is er een reden waarom antiseize wel of niet gebruikt zou kunnen worden?
Ik heb een paar verschillende soorten vet gebruikt voor het reviseren van remklauwen, inclusief de twee soorten OEM-vet die bij hun revisiesets worden geleverd. Ik heb lange tijd gelezen over verschillende mensen die bij sil-glyde zweren, dus bij mijn laatste revisie van de remklauw heb ik het geprobeerd. Ik zal je vertellen, sil-glyde is geweldig. Zeer hoge hittebestendigheid, het is gemakkelijk om mee te werken en aan te brengen, en tot nu toe houdt het extreem goed stand. Ik moet zeggen dat ik zelf aan boord ben van de sil-glyde hype-trein - ik zal het altijd aanbevelen na het gebruik ervan.....anyway Ik kocht de Sil-Glyde van Advance en ben van plan dat te gebruiken.
Ze komen en gaan, nietwaar? Ik herinner me nog dat HD en 3D groot waren en dat ze het over tandpasta hadden.Keramiek is tegenwoordig zo'n modewoord
Twee dingen hierover. Keramiek kan gesmolten ijzer bevatten. Het moet op de een of andere manier worden behandeld, toch? Het wordt gebruikt voor hitteschilden bij terugkeer in de atmosfeer, dus ik kan me voorstellen dat de temperatuurparameters kloppen.Het lijkt erop dat gewone Sil Glyde werkt tot 425F en de keramische versie beweert 3000F (gesmolten ijzer?) te kunnen weerstaan.