Subaru Outback Forums banner

Glijstift-smeermiddel voor remklauwen?

2 reading
12K views 29 replies 10 participants last post by  outback_97  
#1 ·
Wat gebruik je graag als glijpensmering voor de remklauw? Ik heb deze twee op voorraad, maar heb nog niet genoeg remklussen gedaan om te kunnen zeggen of de ene beter werkt.

#5 · (Edited)
Syl-Glide. Op siliconen gebaseerd vet. Bekend probleem met veel andere smeermiddelen is dat de hoezen opzwellen en de glijpennen van de remklauw vast komen te zitten.
Bedankt. Vastzittende glijpennen is wat ik absoluut niet wil.

Het lijkt erop dat de Permatex 24129 zou kunnen werken:

Weet je wat voor soort vet ze zouden hebben gebruikt toen de auto werd gebouwd? Ik ga voor OEM-remblokken en -schijven, omdat ik dacht dat als ze 120.000 mijl en 15 jaar tot nu toe hebben meegemaakt, waarom dan niet proberen hetzelfde spul te krijgen.

#6 ·
Als de CRC de bruinachtige kleur heeft, raad ik aan om het NIET te gebruiken. Jaren geleden verkocht CRC het in emmers. Het spul zou plakkerig worden en hard worden bij koud weer. Als het de heldere substantie is, is het goed.

Syl-Glide is erg populair in de garages. Het werkt gewoon. Wal-Marx verkoopt het in een tube, geheretiketteerd als AC-Delco merk voor weinig geld. Ik ben overgestapt op Permatex Dielectric Grease. Het doet hetzelfde. Het is iets dikker en wordt niet zo vloeibaar op hete componenten. Ik kan één tube smooze gebruiken voor twee verschillende taken.

Hier is een verslag van dingen waar ik in de loop der jaren problemen mee heb gehad.

#7 ·
Als de CRC de bruinachtige kleur heeft, raad ik aan het NIET te gebruiken. Jaren geleden verkocht CRC het in emmers. Het spul zou plakkerig worden en hard worden bij koud weer. Als het het heldere spul is, is het goed.

Syl-Glide is erg populair in de garages. Het werkt gewoon. Wal-Marx verkoopt het in een tube, opnieuw geëtiketteerd als AC-Delco merk voor weinig geld. Ik ben overgestapt op Permatex Dielectric Grease. Het doet hetzelfde. Het is iets dikker en wordt niet zo vloeibaar op hete onderdelen. Ik kan één tube smooze gebruiken voor twee verschillende taken.

Hier is een verslag van dingen waar ik in de loop der jaren problemen mee heb gehad.

In die thread plaatste ik een foto van Niglube RX-2, zoals vermeld in de servicehandleiding. Het is moeilijk te vinden, maar het Toyota-merk equivalent is gemakkelijk verkrijgbaar onder p/n 08887-01206. Nogmaals, de lijst met aanbevolen materialen geeft aan dat het rubbervet kan worden vervangen door 3M siliconenpasta. Ik heb dat ook gebruikt, en Syl-Glyde, met goede resultaten.

#11 ·
Is er een reden waarom antiseize wel of niet gebruikt zou kunnen worden?
De drager van antiseize (AS) is lithiumvet. Er zijn twee problemen met lithiumvet bij hoge temperaturen, zoals bij remmen. Ten eerste verbrandt het lithium en rookt het. Ten tweede verbrandt het lithium en blijven de droge, poedervormige metalen componenten over, of het nu nikkel, grafiet of koper is. AS is geweldig in een toepassing met een hoog koppel, zoals een bevestigingsmoer/bout. Je zet iets in elkaar waarvan je wilt dat het "niet beweegt", maar je kunt het wel uit elkaar halen over 4 jaar of 40.000 mijl in de zoutgordel. Wat betreft remmen, zodra je het lithium verbrandt, verstopt het metaalpoeder en bewegen de glijdende componenten niet meer. AS is er alleen om te voorkomen dat de schroefdraad vastloopt. Het is waardeloos als smeermiddel.

#10 ·
Had vandaag veel projecten lopen en de remmen zijn in uitvoering. Heb wat Sil Glyde gevonden. Ik heb de M8 1.25 bout-truc gebruikt om de rotor los te krijgen en er gedeeltelijk af te halen, maar hij hangt aan iets en wil er niet af. Die remklauwbeugelbouten zijn een ramp als je op krikken werkt.

Ik denk dat ik mijn geld wel waard heb gekregen van deze remblokken.

#14 ·
Ik heb een niet-gerelateerd onderdeel van de dealer opgehaald en uit nieuwsgierigheid de man van de onderdelenbalie gevraagd wat de serviceafdeling gebruikt voor de glijpennen. Dit is wat hij me liet zien.

Image

Ik heb zijn prijs van $42 om er een te kopen afgewezen.

Ik heb eerder vermeld dat de rotor er niet af kwam, dus vanavond ga ik proberen de parkeerremvoeringen naar binnen te draaien volgens deze thread.
rotor stuck

#15 ·
#16 ·
Ja, die $42 bij de Subaru-dealer was belachelijk, vandaar dat ik het heb laten schieten. Je kunt datzelfde spul elders voor de helft van de prijs vinden. Ik was er alleen omdat ik een paar zonneklepclips moest ophalen die ik had besteld.

Eerder in de thread noemde ik dat ik het diëlektricum bij de hand had, maar ik was bang dat het te stroperig zou zijn, hoe dan ook, ik heb de Sil-Glyde van Advance gekocht en ben van plan dat te gebruiken.

Ik ben het eens over de bakken, een knijptube is beter voor dit soort dingen.

#17 ·
....anyway Ik kocht de Sil-Glyde van Advance en ben van plan dat te gebruiken.
Ik heb een paar verschillende soorten vet gebruikt voor het reviseren van remklauwen, inclusief de twee soorten OEM-vet die bij hun revisiesets worden geleverd. Ik heb lange tijd gelezen over verschillende mensen die bij sil-glyde zweren, dus bij mijn laatste revisie van de remklauw heb ik het geprobeerd. Ik zal je vertellen, sil-glyde is geweldig. Zeer hoge hittebestendigheid, het is gemakkelijk om mee te werken en aan te brengen, en tot nu toe houdt het extreem goed stand. Ik moet zeggen dat ik zelf aan boord ben van de sil-glyde hype-trein - ik zal het altijd aanbevelen na het gebruik ervan.

Laat ons weten hoe het gaat.

#20 ·
Ik heb ook zo'n CRC-bak. Ironisch genoeg kocht ik het voor de borstel, omdat ik dacht dat het minder gedoe zou zijn, maar ik heb besloten het om die reden niet meer te kopen. Uiteindelijk breng ik het toch met een tandenborstel aan op de onderdelen. Voor ongeveer $7 bij een Autozone is het echter de moeite waard. Misschien bekijk ik deze Sylglide de volgende keer dat ik er een nodig heb.
@RobertD, Is dat jouw motorpicker op de achtergrond?:)

#22 ·
#24 ·
Ik weet niet zeker wat de voordelen zijn van de "keramische" formuleringen, maar AGS, dat Syl-Glyde maakt, maakt ook een keramische siliconenversie, genaamd Cerami Glyde. 🤷‍♂️ Keramiek is tegenwoordig zo'n modewoord - de volgende zal een grafeenformule zijn.

• Like
Reactions: Toddasaurus
#25 ·
Keramiek is tegenwoordig zo'n modewoord
Ze komen en gaan, nietwaar? Ik herinner me nog dat HD en 3D groot waren en dat ze het over tandpasta hadden.
Keramische vaste additieven, hè? Dus we voegen nu verwarmde en gemalen klei toe aan onze smeermiddelen? Het is logisch bij remblokken, maar als smeermiddel? Ik weet het niet. Als grafiet een goed droog smeermiddel is omdat het zo'n fijn poeder is, is misschien gedroogde klei dat ook.

#26 ·
Het lijkt erop dat gewone Sil Glyde werkt tot 425F en de keramische versie beweert 3000F (gesmolten ijzer?) te kunnen weerstaan.

• Like
Reactions: bigreen505
#28 ·
Het lijkt erop dat gewone Sil Glyde werkt tot 425F en de keramische versie beweert 3000F (gesmolten ijzer?) te kunnen weerstaan.
Twee dingen hierover. Keramiek kan gesmolten ijzer bevatten. Het moet op de een of andere manier worden behandeld, toch? Het wordt gebruikt voor hitteschilden bij terugkeer in de atmosfeer, dus ik kan me voorstellen dat de temperatuurparameters kloppen.
Als de remmen echter in de buurt van 3000 °F komen, nou ja, je zei het al met "Gesmolten ijzer". Er zal niet veel meer zijn dan de remblokken om te smeren.

#29 ·
Ter referentie: DOT3-remvloeistof kookt bij 400F, dus gewone Sil Glyde is prima, tenzij je aan het racen bent en speciale remvloeistof hebt voor gloeiend hete remmen.

#30 · (Edited)
Ik heb hier gisteravond aan gewerkt en uiteindelijk de oude rotoren eraf gekregen; Ik moest de parkeerrem schoenen naar binnen stellen.

Sil-Glyde gebruikt op de remklauwgeleidepennen en remblokplaten, en het meegeleverde koperkleurige vet gebruikt op de OEM remblokclips. Tijd te kort, dus nog geen testrit of het inrijden van de remblokken gedaan. Omdat ik de achterwielen toch al had verwijderd, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de winterwielen eraf te halen, moet nog de voorste winterwielen wisselen. Als dat klaar is, kan ik een proefrit maken.

Bedankt voor het advies!

ETA: Vanochtend vroeg opgestaan en de voorste winterwielen gewisseld. Rustig door de buurt gereden en de remmen leken prima te werken, dus ik ben naar mijn werk gereden. Geen piepende remslijtage-indicator meer en alles lijkt in orde :cool: