Subaru Outback Forums banner
21 - 40 of 87 Posts
Some tread-patterns can get EXTREMELY noisy as they wear down..... however, in this case, I would like to think the dealership is not just trying to sell bearings cuz they make more $$ than selling tires. :rolleyes:
Ik heb geen details gegeven... maar het zou me niet verbazen als een wiellager defect is en ze de andere verkeerd hebben gediagnosticeerd.
Zonder dat een van ons er daadwerkelijk bij is, zou de second opinion er meer licht op moeten werpen.

Tijdens een staatinspectie voor mijn 08 OB vertelde mijn dealer me dat mijn radiator lekte. Ik had net een koelvloeistofservicebeurt gehad en het was de eerste keer dat de radiatordop ooit was verwijderd. Bleek dat er wat vuil op de rubberen afdichting zat. Na een snelle spoeling met water was het probleem opgelost.

Ik zou verwachten dat slechte wiellagers een gerommel, laagfrequente geluiden en geen hogere pieptonen zouden veroorzaken.

Zorg ervoor dat je een tweede mening krijgt.

Als je handig bent, krik dan de voorkant op en zet beide kanten op bokken. In neutraal moet je elk wiel kunnen draaien (het tegenoverliggende wiel zal waarschijnlijk in de tegenovergestelde richting draaien). Voel met je hand op de schroefveer naar trillingen in de veer. Dan kun je dit met de achterkant doen, maar voor zover ik weet, kun je misschien één achterwiel draaien zonder dat beide tegelijkertijd van de grond hoeven. Vandaag merkte ik dat een rotatie achteraan geen invloed had op de andere kant, maar alle 4 de wielen waren van de grond omdat mijn auto op een hefbrug stond.

Ik zie in deze thread niets dat zegt dat wiellagers het echte probleem zijn, vooral niet als een dealer zegt dat je er 3 van de 4 nodig hebt. Misschien is het probleem de aandrijfas of het middenlager ervan. Wiellagers "janken" niet zoals beschreven, maar eerder grommen.

Als je een second opinion gaat halen, begin dan nooit met iemand te vertellen wat de eerste diagnose was. Vertel ze gewoon wat de symptomen zijn en kijk wat ze teruggeven. Je wilt niemand beïnvloeden door ideeën in hun hoofd te planten.

EDIT - vertel ze wat de andere diagnose was nadat ze je hun beoordeling hebben gegeven als deze afwijkt. Als ze ruimdenkend zijn, zullen ze daarover nadenken, maar dat betekent niet dat ze het eens hoeven te zijn. Nu heb je een basis waarop je een uitleg kunt krijgen voor de afwijkende mening.

Drie wiellagers tegelijkertijd kapot? Lijkt me onwaarschijnlijk. Tenzij de auto een tijdje in een overstroming heeft gestaan en er water in de afgedichte lagers is gekomen. In dat geval kunt u er rekening mee houden dat u binnenkort ook het vierde wiellager moet vervangen.

Bedankt Brucep,
Ik dacht niet dat het gebruikelijk was, maar het leek me eerder ongebruikelijk om 3 wiellagers te moeten vervangen bij 44,5k mijl. De dealer was degene die zei dat het niet ongebruikelijk was om de wiellagers zo vroeg te moeten vervangen. Ik ben misschien een beetje kritisch omdat ik een beetje geschokt ben, want het is veel geld om uit te geven, zelfs met een onafhankelijke garage die het vervangt op basis van een offerte van $500 per lager. Dat is nog steeds veel geld, en als ik dit over nog eens 45k mijl weer moet doen, is dat een beetje zorgwekkend. Maar ik begrijp dat er dingen gebeuren en dat er geen perfecte machine is. Misschien als één lager defect raakte door een defect, maar er 3 moeten vervangen, lijkt overdreven. Ik ben geen monteur, dus ik heb geen andere gegevenspunten behalve wat ik persoonlijk heb ervaren, dus als dit normaal is, dan moet ik mijn verwachtingen aanpassen.
Ik heb meer dan acht Subaru's gehad - de meeste gingen over de 75.000 voordat ze werden ingeruild en ik heb nooit problemen gehad. Het is misschien gewoon een slechte batch... Vertrouw bovendien nooit een dealer/serviceadviseur!

Ik moest vorig jaar de achterbanden van mijn 2016 vervangen, net binnen de resterende garantieperiode... Het lijkt erop dat dit een bekend probleem was met de latere gen5 outbacks. trouwens, ze gingen bijna dezelfde kilometers mee.

Discussion starter · #32 ·
Nog steeds op de originele banden toevallig?
Banden kunnen herrie maken...
Ik kijk uit naar de tweede mening...
Ik hoopte dat het eerst de banden waren, misschien een steen in het profiel (wishful thinking op dat moment), maar ik had de banden nog geen 1.000 mijl geleden vervangen.
Als je handig bent, krik dan de voorkant op en zet beide kanten op bokken. In neutraal moet je elk wiel kunnen draaien (het tegenoverliggende wiel zal waarschijnlijk in de tegenovergestelde richting draaien). Voel met je hand op de schroefveer naar trillingen in de veer. Dan kun je dit met de achterkant doen, maar voor zover ik weet, kun je misschien één achterwiel draaien zonder dat beide tegelijkertijd van de grond hoeven. Vandaag merkte ik dat een rotatie achter de andere kant niet beïnvloedde, maar alle 4 de wielen waren van de grond omdat mijn auto op een hefbrug stond.
Ik heb de auto opgekrikt en gedraaid, maar de schroefveren niet aangeraakt. Dat moet ik de volgende keer proberen. Ik heb de zij-aan-zij en op en neer wiebeltest geprobeerd, maar alles leek vast te zitten. Het geluid begint pas echt boven de 20 mph.

Laatste tirade van mij hopelijk, ik moet zeggen dat SOA Consumer Advocacy Dept niet het gevoel had dat ze voor mij opkwamen. Door me te vertellen dat ik de gouden garantie had moeten kopen nadat het gebeurd was, irriteerde me echt, omdat het me op geen enkele manier helpt in mijn huidige situatie en me het gevoel gaf dat het mijn schuld was dat ik hier nu voor moet betalen, omdat ik het niet heb gekocht.
Hoe dan ook bedankt voor alle opmerkingen en meningen. Het lijkt erop dat de consensus is dat wiellagers bij lage kilometerstand kapot kunnen gaan, maar er 3 tegelijk hebben is ongebruikelijk. Ik zal een update geven zodra ik het naar de onafhankelijke garage breng.

Weet iemand of bij de Gen 6 OB de hele "hub" vervangen moet worden, of dat je alleen de lagers kunt vervangen? Enorm verschil in kosten, gewoon nieuwsgierig. Bij de laatste lagers die ik deed, een Mercedes S-Klasse met veel kilometers, kon je gewoon de lagers vervangen en mijn lokale bandenwinkel deed het voor ongeveer $250 inclusief montage voor twee wielen, met Carquest-onderdelen.

Misschien heb je een onervaren klantenservicemedewerker, maar het verbaast me niet echt dat ze van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om je eraan te herinneren dat ze uitgebreide garanties aanbieden. We hebben hier talloze verhalen over Subaru die in ieder geval helpen met de kosten van een reparatie, maar dit is een 7 jaar oude auto die ver voorbij de bumper-to-bumper garantie valt. Het is een beetje teleurstellend, maar ik weet niet zeker of ik ze iets kan verwijten gezien de leeftijd.

Misschien had ik geluk, maar mijn '12 3.6R had de originele achterwiellagers toen we vorig april afscheid namen na 12 jaar (in gebruik sinds '11) en 89.000 mijl. Geen enkel gebrul, piep of geluid dat erop wees dat ze het begaven. Ik verkocht hem pas nadat mijn '23 Maverick Hybrid verscheen. Ik hield van de Outback, die in die tijd slechts een paar kleine reparaties had buiten het normale onderhoud. (Repareerde een koudweer-zing van de startmotor, OCV-vastzitten na de COVID-lockdown in '20, een eenvoudige reparatie van $28 en stuurstang-eindverbindingen).

Ik heb de zij-aan-zij en op en neer wiebeltest geprobeerd, maar alles leek strak te zitten.
AFAIK, dit zijn kogellagers, die niet veel van dat soort beweging vertonen als ze versleten zijn. Kegelrollagers doen dat echter wel. De reden om de spiraalveer vast te houden, is dat het ruwe lager trillingen overbrengt in de veer die je zou moeten kunnen voelen als het wiel draait.

Weet iemand of bij de Gen 6 OB de hele "hub" vervangen moet worden, of dat je alleen de lagers kunt vervangen? Enorm verschil in kosten, gewoon nieuwsgierig. Bij de laatste lagers die ik heb gedaan, een Mercedes S-Klasse met veel kilometers, kon je alleen de lagers vervangen en mijn lokale bandenwinkel deed het voor ongeveer $ 250,- inclusief montage voor twee wielen, met Carquest-onderdelen.
De hub vervangen gaat sneller, maar nee, dat hoef je niet te doen.

Zo krijg je ze eruit nadat je de auto hebt geblokkeerd en de voorkant hebt opgekrikt of op een lift hebt gezet:

1. Verwijder het wiel
2. Verwijder de remklauw en de rotor
3. Verwijder de onderste kogelgewricht van de onderste draagarm
4. Verwijder de as
5. Gebruik een Lisle hubspanner om spanning op de hub uit te oefenen
6. Koop een Astro THOR 498K luchthamer
7. Ga achter de hub en hamer rond de buitenkant van het lager, maar hamer niet op de bovenkant waar de ABS-sensor zit
8. Herhaal stap 7 totdat het lager eruit komt. Alleen mijn 2010 met 190K duurde het 30 seconden om er een uit te halen.

9. Vervang de hub

of

Pers de hub uit het oude lager en pers de hub in het nieuwe lager

10. Reinig het contactoppervlak van de hub
11. Breng anti-seize aan rond de rand van het lager waar het in de fusee zit. Doe hetzelfde voor de fusee waar het lager op rust
12. Gebruik de 4 bouten om de hub gelijkmatig terug in de fusee te trekken, eenmaal ingetrokken, draai vast volgens de specificaties

Keer de stappen 1-4 om

Ik kreeg net te horen dat ik de 2 voorste wiellagers en een rechter achterwiellager moet laten vervangen omdat ze defect zijn aan mijn 2018 Outback. Van wat ik weet uit mijn ervaring met het bezit van meerdere auto's, waarvan er 2 op 170.000 mijl en 2 andere op meer dan 100.000 mijl stonden, heb ik nog nooit zelfs maar 1 wiellager hoeven te vervangen. Subaru of America vertelde me dat ik een gouden verlengde garantie had moeten kopen. Ze zeiden ook dat als het binnen de garantieperiode viel, ze ze zouden hebben vervangen, maar door Covid heb ik niet veel gereden, dus ik heb het gemist om ze door SOA te laten vervangen (hoewel het niet hun schuld is). Ze zei ook dat omdat er in het verleden geen andere problemen met de lagers waren opgedoken, ze niet konden helpen. Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat wiellagers waarschuwingssignalen geven van defecten om ze naar de dealer te kunnen brengen om ze in de officiële documenten te laten noteren.
De dealer vertelde me dat dit geen abnormale gebeurtenis is en dat ze wiellagervervangingen zien met deze lage kilometerstand en zelfs met minder kilometerstand. Ik weet niet zeker of ze me iets wijsmaken om me een beter gevoel te geven of om me daar de auto te laten onderhouden.
Kan iemand me laten weten of dit normaal is, of is het alleen normaal voor Subarus? De offerte om de drie wiellagers te laten vervangen en een uitlijning te laten uitvoeren was $1539,50 voor beide voorste lagers; $914,75 voor één achterlager; $159,95 voor uitlijning.
Dat is bijna 10% van de kosten van de auto toen ik hem nieuw kocht, en ik moet verwachten dit weer te doen over nog eens 44.000 mijl?
Helaas wel. Ik heb alle vier vervangen voor 80.000. Ze vertelden me dat het normaal was voor de Outback.

Er is me net verteld dat ik de 2 voorste wiellagers en een rechter achterwiellager moet laten vervangen omdat ze defect zijn aan mijn 2018 Outback. Van wat ik weet uit mijn ervaring met het bezit van meerdere auto's, waarvan er 2 op 170.000 mijl en 2 andere op meer dan 100.000 mijl stonden, heb ik nog nooit zelfs maar 1 wiellager hoeven te vervangen. Subaru of America vertelde me dat ik een gouden verlengde garantie had moeten kopen. Ze zeiden ook dat als het binnen de garantieperiode viel, ze ze zouden hebben vervangen, maar vanwege Covid heb ik niet veel gereden, dus ik heb het gemist om ze door SOA te laten vervangen (hoewel het niet hun schuld is). Ze zei ook dat omdat er in het verleden geen andere problemen met de lagers waren opgedoken, ze niet zouden kunnen helpen. Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat wiellagers waarschuwingssignalen geven van defecten om ze naar de dealer te kunnen brengen om ze in de officiële documenten te laten noteren.
De dealer vertelde me dat dit geen abnormale gebeurtenis is en dat ze wiellagervervangingen zien met deze lage kilometerstand en zelfs met minder kilometerstand. Ik weet niet zeker of ze me iets wijsmaken om me een beter gevoel te geven of om me daar de auto te laten onderhouden.
Kan iemand me laten weten of dit normaal is, of is het alleen normaal voor Subaru's? De offerte om de drie wiellagers te vervangen en een uitlijning te laten uitvoeren was $ 1539,50 voor beide voorste lagers; $ 914,75 voor één achterlager; $ 159,95 voor uitlijning.
Dat is bijna 10% van de kosten van de auto toen ik hem nieuw kocht, en ik zou dit opnieuw moeten verwachten in nog eens 44.000 mijl?
Subaru gebruikt goedkope materialen om hun auto's te maken. Mijn 2021 Subaru Outback Limited autostoel is gescheurd. Ik bezat Toyota, Honda, dit is nog nooit gebeurd. Ik kan niet wachten om hem in te ruilen.

De vrouw bracht hem naar de dealer en de reden dat hij er in de eerste plaats in ging, was dat er een zoemend geluid was. De auto staat gepland om volgende week naar de plaatselijke garage te gaan en ze zeiden dat de normale prijs voor een wiellager ongeveer $ 500 per lager zou zijn. Deze auto is een boodschappenwagen, dus geen offroaden of aanpassingen, dus ik was erg verrast om te horen dat ik 3 lagers moest vervangen. We zullen zien wat de onafhankelijke garage zegt, maar ik zou niet verrast zijn als hij het bevestigde vanwege het geluid, maar misschien zijn het alleen de voorkant? Het klonk alsof het van de passagierskant vooraan kwam, dus was ook verrast dat de dealer zei dat zowel de voorkant als één achterkant vervangen moesten worden. Hoe dan ook, het is erg teleurstellend dat deze Subaru in minder dan 45.000 mijl voor het rijden in de voorsteden 3 vervangen moet worden.
mijn gok (en onthoud dat ik een idioot op internet ben, dus het is precies niks waard) is dat uw voertuig AL die tijd STOND, wat deel van het probleem was. De lagers zijn ontworpen om te BEWEGEN, ze hebben regelmatig gebruik nodig.

21 - 40 of 87 Posts