Hallo allemaal, mijn '04 OBW, 164k mijl, heeft een vervelende stotter ontwikkeld. Begint nadat hij warm is, merkbaar bij licht tot medium gas, bij elke snelheid. Voelt als een misfire, maar gooit geen codes. Bobine en kabels niet te oud, dealer items. Gasklep recent gereinigd, motor loopt perfect stationair. Ik gok op EGR, omdat het stotteren, fladderen, misfire-gevoel gebeurt op de momenten dat de EGR actief zou kunnen zijn. Ik heb defecte of vuile, vastzittende open of gesloten EGR's in oudere auto's achtervolgd en verholpen, maar aangezien deze aan de computer is gekoppeld, houdt hij er niet van om losgekoppeld te worden, in een poging om hem te isoleren. Ik heb hem er nu uit de auto en ik ben hem aan het weken, in een poging om hem schoon te maken. De plunjer beweegt grotendeels vrij, alleen een beetje plakkerig als je hem probeert te openen. En natuurlijk kun je niet echt in het pen/zittinggebied komen om hem te schrobben of te schrapen. Ik ga ervan uit dat het elektrische gedeelte in orde is, want als hij is aangesloten, zijn er geen codes en als je hem loskoppelt, gooit hij een paar codes. Ik vraag me af of ik de klep kan installeren, waarbij de solenoĂŻde eraf blijft, maar wel is aangesloten, zodat de computer de solenoĂŻde ziet, hem misschien zelfs activeert, maar hij gewoon niet opengaat. Een beetje langdradig, maar bedankt voor de tijd!