Subaru Outback Forums banner

Kabelvergrendeling van de brandstofklep kapot

5 reading
10K views 2 replies 3 participants last post by  gbhrps  
#1 ·
De kabelvergrendeling van de brandstofklep is kapot op de 3.6.R van mijn kleindochter uit 2011. De dealer wil ongeveer $300 om het te repareren. Heeft iemand op het forum ooit een nieuwe brandstofklepkabel en -vergrendeling geïnstalleerd? Ik dacht ook dat het misschien mogelijk was om een paar kastmagneten te lijmen om de brandstofklep gesloten te houden. Waarschijnlijk beschadigd toen er in de auto werd ingebroken.
Ik weet dat de kabel naar binnen is gevallen. Ik denk dat je de achterbank eruit zou moeten halen en het binnenpaneel moet verwijderen, plus de kabel opnieuw moet aanbrengen vanaf de vergrendeling van de voorstoel.

#2 ·
Als het uiteinde van de kabel niet kapot is, kunt u alleen de vergrendeling vervangen. Als de vergrendeling verbogen is, kunt u deze rechtzetten. Als het uiteinde van de kabel kapot is en de vergrendeling goed is, vervang dan gewoon de kabel. De arbeidstijd is 1,6 uur om deze te vervangen.

Toegang is vanaf de rechterachterkant. U zou de bekleding verwijderen. U ziet de vergrendeling en kunt de kabel lokaliseren. De kabelconnector vergrendelt met twee clips. De kabel loopt naar voren en langs de achterkant van het frame voor de achterbank en dan omhoog langs de zijrail naar de ontgrendelingshendel. Zou erbij moeten kunnen komen door de valse vloer omhoog te halen. Zie foto. De cirkelvormige gebieden zijn waar de plastic houders zitten die de kabel op zijn plaats houden.
'
Image

Bij de ontgrendelingshendel zit een opklapbare afdekking en een Philips-schroef. Nadat u de afdekking hebt verwijderd, zitten er 2 10 mm moeren die de hendelconstructie vasthouden.

#3 ·
NVdesertrat,

Of gebruik je magneetidee, maar buig de veer die de benzinedeur opent een beetje, of verwijder hem helemaal.

Of bezoek een sloopbedrijf en verwijder de hele assemblage van een Outback H4 of H6 van dezelfde generatie. Veel goedkoper en het verwijderen van de assemblage van een wrak maakt het plaatsen op de auto van de dochter een fluitje van een cent. Het is geen hogere wiskunde.