Subaru Outback Forums banner

Vervanging van de achterklepveer

28K views 7 replies 4 participants last post by  riverfever  
#1 ·
Ik heb de achterklepveren in verschillende andere voertuigen vervangen, maar ik wil niet als een totale idioot klinken, ik zie niet hoe deze van de kogel en de fitting afkomen. Normaal gesproken is er een clip waarmee de fitting eraf kan worden gehaald of een kleine borgring die verwijderd moet worden, maar ik zie niets. Kan iemand helpen? Dank u.

#2 ·
Oké, ik ga ervan uit dat ik de veerpoot, de beugel aan de bovenkant en de onderste kogelbout als één eenheid moet verwijderen en dan alles moet vervangen. Lijkt een vreemd ontwerp. Zag deze variëren van $65 op Amazon tot $80 van Advance en die worden beide geleverd met de beugel en de kogelbout. Echter, noch Advance noch Autozone hadden ze op voorraad. Die van Amazon bevatten ook een borgclip om de veerpoot in de toekomst eenvoudig te kunnen vervangen. Ik belde de dealer en ze hebben ze wel op voorraad en verkopen ze voor $29 per veerpoot, dus ik ga ze morgen ophalen. Ik hoop dat ik de bekleding niet hoef te verwijderen om die beugels te verwijderen, maar het is niet het einde van de wereld als ik dat wel moet doen.

Ik hoop dat dit iemand anders in de toekomst helpt, want er was niet veel informatie beschikbaar. Echter... mods... voel je vrij om dit te verwijderen als je dat liever hebt.

#3 ·
Oké, ik ga ervan uit dat ik de veerpoot, de beugel aan de bovenkant en de onderste kogelbout als één eenheid moet verwijderen en dan alles moet vervangen. Lijkt een vreemd ontwerp. Zag deze variëren van $ 65 op Amazon tot $ 80 van Advance en die worden beide geleverd met de beugel en de kogelbout. Advance noch Autozone had ze echter op voorraad. Die van Amazon bevatten ook een borgclip om de veerpoot in de toekomst eenvoudig te kunnen verwisselen. Ik belde de dealer en ze hebben ze wel op voorraad en verkopen ze voor $ 29 per veerpoot, dus ik ga ze morgen ophalen. Ik hoop dat ik de bekleding niet hoef te verwijderen om die beugels te verwijderen, maar het is niet het einde van de wereld als ik dat wel moet doen.

Ik hoop dat dit iemand anders in de toekomst helpt, want er was niet veel informatie beschikbaar. Maar... mods... voel je vrij om dit te verwijderen als je dat liever hebt.
Ik heb deze vervanging een paar maanden geleden gedaan met de OEM-onderdelen. Als ik me goed herinner, komt de veerpoot + beugel als een eenheid los. Let op de oriëntatie van de beugel. Je kunt de nieuwe afzonderlijke onderdelen aan de auto bevestigen en dan de veerpoot gewoon op de kogel klikken. Makkelijk.

#4 ·
Die zijn vrij eenvoudig te vervangen. De OEM-veerpootkogel en -kogelgewricht bij de achterklep is een permanente eenheid. Gebruik een 12 mm-sleutel op de vlakken net onder de kogel en deze wordt losgeschroefd van de carrosserie van de achterklep. De nieuwe originele OEM Subaru-exemplaar heeft de kogel met schroefdraad en schroeft u gewoon terug in de carrosserie en vervolgens wordt de beugel aan de carrosserie van de auto vastgeschroefd. Zorg ervoor dat u de juiste en linkse onderdelen krijgt, aangezien deze uniek zijn. 2 verschillende onderdeelnummers. En uw dealerprijs is goed, de mijne wil $33 per stuk.

#7 ·
Toen ik ze op onze oude TDI verving, heb ik de kogel en alles vervangen. Ze waren er zo uitgeschroefd... gemakkelijk toch?

#8 ·
Vanmorgen naar Heuberger gereden en ze rekenden me $85. Ik zei: "Ik sprak gisteren met iemand en die zei dat ze $29 per stuk waren." De man zei: "Ik kan ze voor die prijs heel makkelijk maken, man." Klaar. GeĂŻnstalleerd in 13 minuten toen ik thuiskwam. Zoveel beter.