Subaru Outback Forums banner

De koplampenschakelaar is gek geworden!

7.7K views 32 replies 8 participants last post by  freedom15  
#1 ·
Als mijn 2015 Outback Premium in Park staat, met de motor draaiende, werken al mijn koplampen correct in elke positie op de koplampenschakelaar.

MAAR, als mijn Outback in de DRIVE-positie staat, is de koplampenschakelaar in de war en ook intermitterend (soms werkt hij een korte tijd goed).
Als de auto in Drive staat, gebeurt het volgende: In de OFF-positie zijn de grootlichten aan. In AUTO is het soms oké (normale koplampen - soms grootlichten) In dagrijlichten - grootlichten zijn aan. In de AAN-positie is het oké - normale koplampen zijn aan. Richtingaanwijzers en mistlampen werken oké. Alle lampen zijn LED's, maar dat is al een paar jaar zonder problemen. Ik heb net de lichtschakelaar en de klokveer tegelijkertijd vervangen, de claxon werkt nu wel, maar de lichtschakelaar nog steeds niet. Zou het lichtrelais dit kunnen veroorzaken? Versnellingspook? Hulp nodig - dit heeft het budget al overschreden! Bedankt!

#2 ·
Het komt omdat je LED's in de grootlichtsockets hebt geplaatst. Zonder aanpassing zullen ze flikkeren of vol helder branden in plaats van de verminderde output van de halogeen grootlichten die als DRL's worden gebruikt. Wanneer Auto de dimlichten inschakelt, gaan ze uit.

#5 · (Edited)
Het komt omdat je LED's in de grootlichtaansluitingen hebt geplaatst. Zonder aanpassing zullen ze flikkeren of voluit branden in plaats van de verminderde output van de halogeen grootlichten die als DRL's worden gebruikt. Wanneer Auto de dimlichten inschakelt, gaan ze uit.

Goede thread
Alle lichten in en uit zijn vervangen door LED's, maar dat is al een paar jaar zonder problemen. Ik heb de LED-lampen vervangen nadat het probleem begon om te zien of het hielp, maar het hielp niet. Ik heb de lampen oorspronkelijk onderzocht om er een te krijgen die ervoor werden aanbevolen. Ze hebben de ingebouwde weerstand (?).

#3 ·
Heb je toevallig net een LED-lamp vervangen? Veel LED's zijn gepolariseerd. Ze werken alleen als ze in de juiste richting worden aangesloten. Als je zoiets doms hebt als een 194 LED-lamp die naar de verkeerde stroom/aarde-kant is geklapt, kan dit de hele schakeling echt verstoren.

• Like
Reactions: freedom15
#4 · (Edited)
Heeft u toevallig een LED-lamp vervangen? Veel LED's zijn gepolariseerd. Ze werken alleen als ze in de juiste richting worden aangesloten. Als je zoiets doms hebt als een 194 LED-lamp die naar de verkeerde stroom/aarde-kant is geklapt, kan dit het hele circuit echt in de war brengen.
Alle lichten in en uit, zijn vervangen door LED's, maar dat is al een paar jaar zonder problemen. Ik heb de LED-lampen vervangen nadat het probleem begon, maar het hielp niet. Ik heb de lampen onderzocht om er een te krijgen die ervoor werden aanbevolen. Ze hebben de ingebouwde weerstand (?).

#6 · (Edited)
Ik houd me aan mijn diagnose. Welke lampen zaten er precies in voordat je ze verving? Misschien waren ze DRL-compatibel, maar die zijn zeldzaam en duur. Als je niet om de DRL's geeft, kun je deze relais gebruiken om de functie uit te schakelen en je grootlicht werkt normaal. Zie de thread die ik heb gelinkt.

#24 ·
Ik blijf bij mijn diagnose. Welke lampen zaten er precies in voordat je ze verving? Misschien waren ze DRL-compatibel, maar die zijn zeldzaam en duur. Als je niet om de DRL's geeft, kun je deze relais gebruiken om de functie uit te schakelen en je grootlicht werkt normaal. Zie de thread die ik linkte.
Bedankt - Ik denk dat DRL's een veiligheidshulp zijn, maar als ik dit zou doen, hoe zou ik het dan aanpakken? Is het alleen deze en welke trekken? Bedankt!

#7 ·
Ja, als je LED's in de grootlichten plaatst, rijd je mogelijk de hele dag rond met je grootlichten aan. Geen fraai gezicht, IMO, en onbeschoft tegenover andere bestuurders, vooral bij minder licht (voordat de dimlichten worden geactiveerd, ervan uitgaande dat je de automatische functie gebruikt). Ik zie steeds meer Subarus met deze opstelling en vind het enorm irritant.

Hoe dan ook, zeg je dat je de koplamp schakelaar op de stuurkolom hebt vervangen? Heb je daarvoor diagnoses gesteld? Zoals simpelweg de originele gloeilampen terugplaatsen? Aftermarket LED-units variëren sterk in bouwkwaliteit en alleen omdat ze nog oplichten, wil niet zeggen dat ze goed functioneren. Sommige staan er ook om bekend een verscheidenheid aan vreemde elektrische problemen te veroorzaken als gevolg van interferentie die door de driver-circuit wordt veroorzaakt.

#33 ·
Ja, als je LED's in de grootlichten plaatst, rijd je mogelijk de hele dag rond met je grootlichten aan. Geen goede uitstraling, IMO, en onbeschoft voor andere bestuurders, vooral bij minder licht (voordat de dimlichten worden geactiveerd, ervan uitgaande dat je de automatische functie gebruikt). Ik zie steeds meer Subarus met deze opstelling en vind het enorm irritant.

Hoe dan ook, zeg je dat je de koplamp schakelaar op de stuurkolom hebt vervangen? Heb je daarvoor diagnoses gesteld? Zoals simpelweg de originele gloeilampen terugplaatsen? Aftermarket LED-units variëren sterk in bouwkwaliteit en alleen omdat ze nog steeds oplichten, wil nog niet zeggen dat ze goed functioneren. Sommige staan er ook om bekend een verscheidenheid aan vreemde elektrische problemen te veroorzaken als gevolg van interferentie die door de driver-circuit wordt veroorzaakt.
Opgelost: Het waren de LED-lampen. Ik dacht niet aan de lampen omdat ze al meer dan 2 jaar werkten, maar ik heb ze vervangen door de EOM en alles werkte weer. Ik had over het flikkerprobleem gehoord en dacht dat ik geluk had dat we dat niet kregen - (we hebben 3 auto's omgebouwd) - maar had nog nooit van het "vol helder"-probleem gehoord. Ook vertelden een paar mensen me dat het de koplamp schakelaar of het relais was - dus ik keek niet naar de lampen zelf. Ik zal moeten beslissen over het verliezen van de DRL's voor de andere relais, maar voorlopig kan ik gewoon rijden zonder mijn schakelaar bij alle stops aan en uit te zetten. Bedankt!!!

#8 ·
Misschien begrijp ik de beschrijving van wat er gebeurt, die hieronder wordt geciteerd, verkeerd, maar het lijkt me dat het naar behoren functioneert.

Als de auto in Drive staat, gebeurt het volgende: In de OFF-stand zijn de grootlichten aan.
Klinkt normaal. Wanneer de motor draait, de parkeerrem uit staat en de transmissie (CVT) niet in Park staat, zijn de DRL's aan. De DRL's zijn (normaal gesproken) de grootlichten maar met verminderde helderheid.

Het gebruik van LED-grootlichtlampen kan betekenen dat de lampen even helder lijken te zijn in de DRL-modus of in de normale grootlichtmodus, omdat de kleine vermindering van de stroom voor DRL's die gloeilampen enigszins zou dimmen, mogelijk geen significant effect heeft op de LED-grootlichtlampen.

In AUTO is het soms oké (normale koplampen - soms
grootlicht) In dagrijlichten - grootlichten zijn aan. In de AAN-stand is het
oké - normale koplampen zijn aan.
Dat lijkt de manier te zijn waarop ze bedoeld zijn om te werken. In AUTO is de AUTO-bediening in een heldere omgeving in wezen alsof de schakelaar in de OFF-stand staat, waardoor deze naar de DRL's gaat zoals hierboven vermeld. Wanneer de helderheid buiten afneemt (zware bewolking, avond, nacht, onder een brug, in een tunnel etc.), schakelt de AUTO-bediening de koplampen aan. Wanneer de koplampen worden ingeschakeld, worden de DRL's uitgeschakeld, dus de grootlichtlampen gaan uit.

Uit hoofdstuk 3 ("Instrumenten en bedieningselementen") van uw gebruikershandleiding van 2015:

#21 ·
Ik begrijp misschien de beschrijving van wat er gebeurt, die hieronder wordt geciteerd, verkeerd, maar het lijkt me dat het naar behoren functioneert.

Klinkt normaal. Wanneer de motor draait, de parkeerrem uit staat en de transmissie (CVT) niet in Park staat, zijn de DRL's ingeschakeld. De DRL's zijn (normaal gesproken) de grootlichten maar met verminderde helderheid.

Het gebruik van LED-grootlichtlampen kan betekenen dat de lampen even helder lijken in de DRL-modus of in de normale grootlichtmodus, omdat de kleine vermindering van de stroom voor DRL's die gloeilampen enigszins zou dimmen, mogelijk geen significant effect heeft op de LED-grootlichtlampen.

Dat lijkt de manier te zijn waarop ze bedoeld zijn om te werken. In AUTO is de AUTO-bediening in een heldere omgeving in wezen alsof de schakelaar in de Off-stand staat, waardoor deze naar de DRL's gaat zoals hierboven vermeld. Wanneer de helderheid buiten afneemt (zware bewolking, avond, nacht, onder een brug, in een tunnel, enz.), schakelt de AUTO-bediening de koplampen in. Wanneer de koplampen worden ingeschakeld, worden de DRL's uitgeschakeld, dus de grootlichtlampen gaan uit.

Uit hoofdstuk 3 ("Instrumenten en bediening") van uw handleiding uit 2015:
View attachment 571263

View attachment 571264
Hoi - als ik grootlicht zeg - bedoel ik de felle lichten - niet de normale nachtverlichting. Deze grootlichten gaan aan wanneer de auto in de drive staat en de lichtschakelaar in de uit-stand staat en ook wanneer deze in de auto-stand staat. Ik moet de schakelaar naar de normale nachtkoplampen verplaatsen om die lichten daadwerkelijk te laten werken. Ik hoop dat dat duidelijkheid schept.
Ja, als je LED's in de grootlichten plaatst, rijd je mogelijk de hele dag rond met je grootlichten aan. Geen goede uitstraling, IMO, en onachtzaam voor andere bestuurders, met name bij minder lichtomstandigheden (voordat de dimlichten worden geactiveerd, ervan uitgaande dat je de automatische functie gebruikt). Ik zie steeds meer Subaru's die deze opstelling gebruiken en vind het uiterst irritant.

Hoe dan ook, zeg je dat je de koplampenschakelaar op de stuurkolom hebt vervangen? Heb je daarvoor een diagnose gesteld? Zoals simpelweg de originele gloeilampen opnieuw installeren? Aftermarket LED-eenheden variëren sterk in bouwkwaliteit en alleen omdat ze nog steeds oplichten, wil nog niet zeggen dat ze goed functioneren. Sommige staan ​​er ook om bekend een verscheidenheid aan vreemde elektrische problemen te veroorzaken als gevolg van interferentie die door de driver-circuitry wordt veroorzaakt.
Nee - dat ga ik nu doen, met de originele lampen. Ik had dat nog niet gehoord en aangezien de LED's zo lang werkten, wist ik niet dat dat het kon zijn. Mijn klokveer ging kapot, dus ik heb tegelijkertijd de koplampenschakelaar op de stuurkolom gedaan, aangezien verschillende Subbie-mensen zeiden dat dat het waarschijnlijke probleem was. De relais zijn ook genoemd als een mogelijke oorzaak van het knoeien met de spanning, maar ik weet niet zeker welke ik zou moeten vervangen? Bedankt!

#9 · (Edited)
Ik moet toegeven dat ik de OP niet zorgvuldig heb gelezen, het klinkt alsof het gewoon het typische probleem is met een led op de grootlichtlocatie. Ze hebben geen DRL-modus. Het is zo ongeveer alles of niets. Zoals voorgesteld, wissel de relais om en je kunt genieten van de hogere output grootlichten. Maar je hebt dan geen DRL's meer.

Merk echter op dat, hoewel ze misschien helderder zijn, sommige mensen een kleiner bereik/bereik van de grootlichten hebben gemeld wanneer LED's worden gebruikt. De lenzen zijn ontworpen voor een gloeilampbron, dus je zou de optische uitlijning kunnen verstoren.

#18 ·
Merk echter op dat, hoewel ze misschien helderder zijn, sommige mensen hebben gemeld dat de grootlichten minder bereik/straal hebben wanneer LED's worden gebruikt. De lenzen zijn ontworpen voor een gloeilichtbron, dus je zou de optische uitlijning kunnen verstoren.
Afgezien van een slechte uitlijning, zie ik niet hoe een lamp "helderder" kan zijn, maar niet zo ver kan reiken.

Is er ook niet alleen een kans op verkeerde uitlijning met projectorbehuizingen?

Ik ben elders op deze site een thread begonnen over LED drop-ins in reflector- versus projectorbehuizingen, maar kreeg niet veel input.
(Gen 4 - Drop-in LED-lampvervanging: Reflector vs...)

TIA voor alle hulp

-JD

#10 ·
Ik zou een draad hierover plaatsen, maar aangezien deze eindigde met precies hetzelfde probleem dat ik wilde aanpakken... Heeft iemand deze "2-takt" Morimoto LED's geprobeerd? Ze beweren goed te kunnen functioneren als DRL's wanneer er een lagere spanning wordt geleverd. Ik sta op het punt ze te bestellen, want dat is de enige reden waarom ik de mijne nog niet helemaal naar LED heb omgezet, alleen de mistlampen... Groeten, JD

#11 ·
Ik heb zitten wachten tot iemand gedetailleerde feedback gaf over de nieuwste 2-taktmotoren - ze zijn nu al meer dan 2 jaar verkrijgbaar. Een zoekopdracht op het forum leverde dit bericht op van een Gen 4-eigenaar die zei dat de DRL-spanning op zijn Outback niet laag genoeg was om de DRL-modus te activeren (maar hij kon een weerstand plaatsen om de klus te klaren):

#12 ·
Ik wacht al een tijdje tot iemand gedetailleerde feedback geeft over de nieuwste 2-taktmotoren - ze zijn nu al meer dan 2 jaar verkrijgbaar. Een zoekopdracht op het forum leverde deze post op van een Gen 4-eigenaar die zei dat de DRL-spanning op zijn Outback niet laag genoeg was om de DRL-modus te activeren (maar hij kon een weerstand plaatsen om de klus te klaren):
Bedankt voor de link! Erg teleurstellend dat ze niet werken zoals bedoeld.
Met die gecombineerde kosten + inspanning, sla ik over...

- JD

#13 ·
Merk echter op dat, hoewel ze helderder kunnen zijn, sommige mensen een kleiner bereik/straal van de grootlichten hebben gemeld wanneer LED's worden gebruikt.
Een ander kenmerk dat sommigen voor de gek houdt, is dat de kleurtemperatuur van LED's meestal veel hoger is dan die van halogeenlampen. Maar kleurtemperatuur is geen lumen of candela.

#19 ·
Hebben de 2-taktmotoren een tweede LED en een circuit dat de stroom naar de juiste LED stuurt, afhankelijk van de spanning die hij ziet?

Dat gezegd hebbende, heb ik al mijn '15'-verlichting, voor en achter, geconverteerd voor minder dan de kosten van één paar ervan.

Oké, NM...
Het loskoppelen van de lamp test alleen van de kabelboom naar de lamp... de weerstand zit achter de lamp...

#22 · (Edited)
Als ik grootlicht zeg, bedoel ik de felle lichten - niet de normale nachtverlichting. Deze grootlichten gaan aan wanneer de auto rijdt en de lichtschakelaar in de uit-stand staat en ook in de auto-stand. Ik moet de schakelaar naar normale nachtkoplampen zetten om die lichten daadwerkelijk te laten werken. Ik hoop dat dat het verduidelijkt.
Niet echt.

De grootlichten zijn de koplampen die het meest naar binnen zitten in de koplampbehuizing. De dimlichten zijn de lampen die verder van het midden van de auto af zitten.

De grootlichtlampen worden gebruikt:

1) als grootlichtkoplampen wanneer koplampen zijn geselecteerd door de lichtschakelaar en de dimschakelaar op grootlicht staat;​
2) als de dagrijverlichting, wanneer de motor draait, de parkeerrem uit staat en de transmissie (CVT) niet in Park staat. Bij gebruik als DRL's zijn de grootlichtlampen normaal gesproken niet zo helder als bij gebruik als grootlichtkoplampen.​

Deze grootlichtopstelling werd opgemerkt in bericht #8 hierboven en wordt beschreven in de gebruikershandleiding.

Hieronder staat een diagram van de koplampassemblage, met de dimlichten en grootlichten genoteerd.

Zeg je dat je lichten niet op deze manier werken?

Image

#23 ·
Nee, zo werken ze niet. De grootlichtkoplampen (wat ik hierboven de "grootlicht" noemde - zo noemden we ze waar ik opgroeide), gaan op volle helderheid aan wanneer de versnellingspook niet in de parkeerstand staat en de lichtschakelaar in de uit- of automatische stand staat. Dit omvat de DRL - alleen grootlicht met volle helderheid. De enige manier om mijn dimlichten aan te zetten tijdens het rijden, is door de lichtschakelaar helemaal naar de normale aan-stand voor dimlichten te draaien. De automatische stand op de lichtschakelaar zet alleen de grootlichten aan. Als de versnellingspook van de auto echter in de parkeerstand staat, werken alle lichtposities op de lichtschakelaar correct. Ik heb al mijn lichten ongeveer 2-3 jaar geleden vervangen door LED's in het interieur, exterieur en alle koplampen, zonder problemen. Dit lichtprobleem duurt al vele maanden. (Vorige maand moest ik ook de klokveer laten vervangen omdat de claxon niet werkte, wat nu wel het geval is. Ik heb ook de lichtschakelaar vervangen, maar dat hielp niet. Voor het geval er een verband is.)

#26 ·
De enige manier om mijn dimlichten aan te zetten tijdens het rijden, is door de lichtschakelaar helemaal omhoog te draaien naar de normale aan-stand voor dimlichten. De Auto-stand op de lichtschakelaar zet alleen de grootlichten aan
Bedankt. Een ander perspectief.

Dus, met de lichtschakelaar in de AUTO-stand, zijn de enige koplampen die ooit aan staan de grootlichten aan de voorkant. In tegenstelling tot wat het zou moeten doen, verandert de AUTO-stand de werking van de koplampen niet zoals het zou moeten doen bij het bewegen tussen een volledig verlichte omgeving, bijvoorbeeld buiten overdag wanneer alleen de DRL's aan zijn, en een donkere situatie, bijvoorbeeld 's nachts, zonder straatverlichting of andere verlichting, wanneer de dimlichten aan zouden moeten staan.

Een paar dingen om te controleren: Wanneer de lichtschakelaar in de Uit-stand staat en de auto wordt bestuurd, zouden de DRL's (grootlichtlampen) aan moeten staan, maar ik geloof dat geen van de externe achter-, stads- of kentekenplaatverlichting aan zou moeten staan. Wanneer de lichtschakelaar echter in de AUTO-stand staat en in een donkere omgeving, zouden de externe achter-, stads- en kentekenplaatverlichting aan moeten staan, samen met de dimlichtkoplampen.

Als, in een donkere omgeving en met de AUTO-stand, de achter-, stads- en kentekenplaatverlichting niet aangaat, zou dat, samen met de grootlichtlampen die aan blijven, suggereren dat het geen koplamp probleem als zodanig is; eerder werkt de AUTO-functie niet en in de AUTO-instelling is het alsof de lichtschakelaar in de Uit-stand staat en alleen de DRL's functioneren.

De allesbepalende omgevingslichtsensor bevindt zich bovenop het dashboard, in de buurt van de voorruit (pagina 3-44 van de handleiding). Hij kan beschadigd zijn, mogelijk door reinigingsmiddel dat op het dashboard is gebruikt of door werkzaamheden onder het dashboard. Als de sensor is losgekoppeld, of defect is op een manier die hetzelfde is als een loskoppeling, kan het voor het AUTO-functie besturingscircuit lijken alsof het buiten helder is. Dat zou ertoe leiden dat de grootlichtlampen, die als DRL's werken, de hele tijd aan blijven.

Ook kan de gevoeligheidsinstelling voor de lichtsensor worden aangepast. Misschien controleren wat de huidige instelling is. (Zie pagina 3-41).

#27 ·
Bedankt. Een ander perspectief.

Dus, met de koplamp schakelaar in de AUTO positie, zijn de enige koplampen die ooit aan staan de grootlichten aan de voorkant. In tegenstelling tot wat het zou moeten doen, verandert de AUTO positie de werking van de koplampen niet zoals het zou moeten doen bij het bewegen tussen een volledig verlichte omgeving, bijvoorbeeld buiten overdag wanneer alleen de DRL's aan staan, en een donkere situatie, bijvoorbeeld 's nachts, zonder straatverlichting of andere verlichting, wanneer de dimlichten aan zouden moeten staan.

Een paar dingen om te controleren: Wanneer de koplamp schakelaar in de Off positie staat, en de auto wordt bestuurd, zouden de DRL's (grootlicht lampen) aan moeten staan, maar ik geloof dat geen van de externe achter-, stads- of kentekenplaatverlichting aan zou moeten staan. Echter, wanneer de koplamp schakelaar in de AUTO positie staat en in een donkere omgeving, zouden de externe achter-, stads- en kentekenplaatverlichting aan moeten staan samen met de dimlicht koplampen.

Als, in een donkere omgeving en met de AUTO positie, de achter-, stads- en kentekenplaatverlichting niet aangaat, zou dat, samen met de grootlicht lampen die aan blijven staan, suggereren dat het geen koplamp probleem is als zodanig; eerder werkt de AUTO functie niet en in de AUTO stand is het alsof de koplamp schakelaar in de Off positie staat, en alleen de DRL's functioneren.

De allerbelangrijkste omgevingslichtsensor bevindt zich bovenop het dashboard, in de buurt van de voorruit (pagina 3-44 van de handleiding). Hij kan beschadigd zijn, wellicht door schoonmaakmiddel dat op het dashboard is gebruikt of door werkzaamheden onder het dashboard. Als de sensor is losgekoppeld, of defect is op een manier die hetzelfde is als een loskoppeling, kan het voor het AUTO functie besturingscircuit lijken alsof het buiten helder is. Dat zou ertoe leiden dat de grootlicht lampen, die als DRL's werken, de hele tijd aan blijven.

Ook kan de gevoeligheidsinstelling voor de lichtsensor worden aangepast. Misschien kunt u controleren wat de instelling nu is. (Zie pagina 3-41).
Bedankt voor alle info die je in deze post hebt gestopt. Ik heb al deze dingen gecontroleerd en ze werken nu allemaal normaal. Ik heb de LED-lampen gisteravond teruggewisseld naar OEM-lampen op basis van de bovenstaande post en alles begon goed te werken. De DRL's werken nu op de juiste helderheid in de uit- en auto-posities - geen volledige grootlicht helderheid meer. Ik wist niet dat dat een ding was met LED-lampen en ik dacht niet dat het de oorzaak kon zijn vanwege de LED-lampen die ik meer dan 2 jaar goed had laten werken. Bij het onderzoeken van het probleem met LED-lampen zie ik dat het wisselvallig is. Bij sommige mensen werken ze, bij sommige dimmen ze de grootlicht lampen niet tot de juiste DRL intensiteit. Nogmaals bedankt voor alle input. Ik bewaar de post voor toekomstige lichtdiagnose.