Subaru Outback Forums banner

Op zoek naar opties voor dakdragers

2.9K views 5 replies 4 participants last post by  OBS John  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een fabrieks-dakdrager op mijn '99 OBS en ik wil graag een soort fietsenrek voor op het dak van de auto (ik heb schijfremmen op mijn fiets, dus ik ben een beetje beperkt in mijn keuzes). Ik heb Yakima-rekken altijd erg leuk gevonden (vooral omdat ik niet veel andere merken ken, maar ook omdat ze opzetstukken hebben die op bijna elk voertuig passen). Ik wil graag mijn fabrieks-zijrails behouden, maar ik zou graag willen kijken of het mogelijk is om de fabrieks-dwarsbalken te vervangen door een Yakima-balksysteem. Weet iemand of dat mogelijk is? Als ik de Q-torens/clips koop, vervalt de noodzaak om de standaard dakrails te hebben, wat ik liever niet zou doen. Wat zijn mijn opties voor Yakima of een ander bedrijf? Ik heb de "rekconfigurator" op de Yakima-homepage doorlopen, maar heb niet gevonden wat ik zoek.

Bedankt bij voorbaat,
Matt

#2 ·
Ik heb net een Rocky Mounts Noose opgehaald. Ik heb nog geen kans gehad om het uit te proberen, maar het heeft een brede plaat aan de voorkant om het gewicht van de fiets op de fabrieksstangen te verdelen.

Ik zal de fiets erop gooien en ermee over de snelweg rijden om te zien hoe de dwarsbalken het houden.

EDIT: Ik merkte ook dat ze een schijfremadapter op de site hebben.

#3 ·
Ik "denk" ook dat Subaru OEM-spullen heeft zoals fietsendragers, enz., maar ik ben niet zeker. Het is waarschijnlijk duurder dan Yakima, Thule en dergelijke. Succes.

#4 ·
hvlwnc said:
Ik heb net een Rocky Mounts Noose opgehaald. Ik heb nog geen kans gehad om het uit te proberen, maar het heeft een brede plaat aan de voorkant om het gewicht van de fiets op de fabrieksstangen te verdelen.
Ja, dat is eigenlijk een van de fietsenrekken die ik wilde kopen. RockyMounts is gevestigd in Boulder, CO, op ongeveer 16 kilometer van mijn huis, dus ik was van plan om er een van deze dagen heen te gaan en het te bekijken.

Laat me weten hoe je het vindt...ik ben echt geĂŻnteresseerd!! :D

BlueRidgeImprezas said:
"Ik wil graag mijn fabriekszijrails behouden, maar ik wil graag kijken of het mogelijk is om de fabrieksdwarsbalken te vervangen door een Yakima-balksysteem. Weet iemand of dat mogelijk is? "

Ja, absoluut. Ik heb een set die ik heb gebruikt op mijn 99 Legacy met fabrieksrails. Ik heb net de fabrieksdwarsbalken verwijderd en vervangen door de Yakima-dwarsbalken. Of je kunt gewoon de aftermarket toevoegen en de fabrieks-xbars ook laten zitten. Aan jou de keuze. Ik weet niet meer hoe die van mij heten, maar ik heb net de Yakima-site gecontroleerd en ik denk dat wat je wilt de Lowrider is. Ik kan me niet voorstellen waarom het de Q-torens zou suggereren?

Het is misschien beter om naar een fiets-/buitenwinkel te gaan en het allemaal te bekijken dan online te kijken. Ze hebben een montageboek dat je precies vertelt wat je nodig hebt en wat werkt op je voertuig. Hoe dan ook, ik weet zeker dat het kan, en veilig.
Eigenlijk blijkt dat ik geen lowriders *kan* gebruiken. Ze zijn gewoon niet compatibel met de '99 OBS. Ik neem aan dat je een '99 Legacy Wagon hebt, toch? Zo ja, dan is de Lowrider een optie met dat voertuig als ik de "rekconfigurator" op de homepage van Yakima gebruik, maar niet met de '99 OBS. Ik heb zelfs rechtstreeks een e-mail gestuurd naar de technische ondersteuning van Yakima en ze bevestigden dat mijn enige opties zijn om Q Towers/Clips te krijgen (die het fabrieksrek vervangen), of ik kan een set MightyMounts kopen om het fabrieksrek aan te passen voor een paar van hun fietsenrekken.

Bedankt voor de hulp allemaal!

Matt

#5 ·
Ja, Legacy Wagon. Sorry om dat te horen, want die andere optie is veel duurder. Het moet wel zo zijn dat de staven verder uit elkaar staan en het gewicht ook van voor naar achter beter verdeeld kan worden. De mightymounts zijn misschien een fatsoenlijk, goedkoop alternatief als je kunt uitzoeken welke dragers ermee werken. Je zou ook contact kunnen opnemen met Jamie op www.allsubaru.com en kijken of iets van de OEM-spullen op je model past.

#6 ·
Ik heb een 02 OBS en ben gegaan voor de Thule Crossroads en staven. Ze zijn geweldig. Geen problemen en veel opties. Kon de fabrieksmatige zijrails behouden. Het vervangt gewoon de waardeloze fabrieks dwarsbalken. Thule heeft verschillende opties voor schijf fietsen.