Subaru Outback Forums banner
21 - 40 of 48 Posts
Istnieje wymienny "filtr" typu sitowego, który jest przymocowany do dolnej części korpusu zaworu.

Jestem prawie pewien, że większość korpusu zaworu, w tym sitko zamontowane na dole, jest normalnie cały czas zanurzona w ATF. Jeśli złącze między sitkiem a korpusem zaworu przeciekałoby, pozwoliłoby to tylko na ominięcie sitka przez płyn; nie powinno to wpływać na zasysanie płynu przez stronę ssawną pompy.
 
Discussion starter · #22 ·
Jest wymienny "filtr" typu sitowego, który jest przymocowany do dolnej części korpusu zaworu.

Jestem prawie pewien, że większość korpusu zaworu, w tym sitko zamontowane na dole, jest normalnie cały czas zanurzone w ATF. Jeśli złącze między sitkiem a korpusem zaworu przeciekałoby, pozwoliłoby to tylko na ominięcie sitka przez płyn; nie powinno to wpływać na pobieranie płynu przez stronę ssącą pompy.
Dzięki! Dobrze wiedzieć! Na szczęście myślę, że w końcu do czegoś dochodzę!

Dzisiaj wieczorem wróciłem do domu i miałem do przetestowania dwie rzeczy: odłączenie wiązki i wymianę filtra śrubowego. Odłączenie wiązki nic nie dało, wsteczny i 3. bieg nadal zachowywały się jak neutralny.

Potem poszedłem założyć nowy filtr do mojego H6 i wziąć mój działający filtr H6 do tego celu, kiedy odkryłem, że moja skrzynia VTD w H6 ma tylko zaślepkę i w ogóle nie ma filtra i najwyraźniej bardzo się myliłem, myśląc, że ma filtr śrubowy. Więc wziąłem mój zupełnie nowy, nieużywany filtr, który kupiłem do tego celu i użyłem go w tym problematycznym samochodzie.

Zanim zamontowałem filtr, zauważyłem następujące rzeczy:

1.) Poprzedni filtr miał wokół siebie dużo brudu, jakby przeciekał
2.) Kiedy go odkręciłem, był BARDZO luźny i nie był luźny od warsztatu (do którego ten facet kazał go odholować), ponieważ na brudzie na filtrze nie było śladów palców.
3.) Uruchomiłem samochód bez filtra i zauważyłem wyraźne (ale powolne) wyrzucanie płynu z boku. Myślę, że dobre wieści! Pompa ATF pompuje!
4.) Założyłem nowy filtr, a samochód włącza się do tyłu I do przodu, ale tylko nieznacznie i przy 2000 obr./min lub więcej.


Następnie ponownie sprawdziłem poziomy płynów - to, co kiedyś pokazywało jako przepełnione podczas pracy, teraz NIE dotyka bagnetu podczas pracy. Zgaduję, że ten facet miał powolny wyciek i z czasem całkowicie wyczerpał skrzynię biegów i konwerter momentu obrotowego z płynu przez luźny filtr śrubowy. Może ten stary filtr był zatkany i nie pozwalał pompie wytworzyć wystarczającej próżni, aby zassać nowy płyn przez system i przez konwerter momentu obrotowego, dopóki nie założyłem nowego filtra.

5.) Następnie dodałem CZTERY kwarty, aby przywrócić poziom do pełna podczas pracy.


Samochód obecnie nie ma pełzania i włącza się tylko częściowo (z dużym poślizgiem skrzyni biegów) przy około 1200-1300 obr./min. Przy 2000-2200 obr./min wytwarza wystarczające ciśnienie w linii, aby poruszać się w sposób, który sprawia wrażenie, jakby sprzęgła były w pełni załączone i nie ślizgały się.


Teraz, gdy skrzynia jest napełniona i ma nowy filtr, jakieś pomysły? Może ten facet ślizgał się tak długo, że sprzęgła są faktycznie zużyte i to najlepsze, co może być? Myślę jednak, że nie, ponieważ zdecydowanie czuje się, jakby ciśnienie płynu nadal rosło do niezbędnej ilości wraz ze wzrostem obrotów. Zamierzam jutro spróbować ominąć chłodnicę skrzyni biegów i zobaczyć, czy ma to wpływ na przepływ płynu/ciśnienie w linii, na wypadek gdyby doszło do zablokowania. Zachowałem stary filtr skrzyni biegów i mogę go w pewnym momencie przeciąć, aby sprawdzić, czy faktycznie jest zabrudzony/zablokowany.
 
  • Like
Reactions: dchalle2
Czy stary filtr to oryginalny filtr Subaru AT (powinien mieć na nim nazwę Subaru i nadruk "AT" na końcu), czy innej marki? Ponadto, jakiej marki/typu nowego filtra użyłeś?

Jeśli otworzysz stary filtr i okaże się zatkany, warto zdjąć miskę olejową i sprawdzić sitko.

Filtr Subaru AT jest wyjątkowy. Ma pewne medium filtrujące (materiał podobny do tkaniny, jak w filtrze oleju silnikowego), ale jest ciągły obejście przez drobną siatkę. Otwierałem filtry AT z Subaru z dużą liczbą przejechanych kilometrów, które dobrze działają, a na siatce jest bardzo niewiele osadów. Wydaje się, że filtr ten byłby poważnie ograniczony tylko wtedy, gdy doszłoby do znacznego zużycia lub uszkodzenia wewnątrz skrzyni biegów. Inne filtry mogą nie zapewniać tych samych charakterystyk przepływu. Zobacz: http://www.subaruoutback.org/forums.../forums/66-problems-maintenance/23762-subaru-transmission-filter-different.html
 
Discussion starter · #24 ·
Nowy filtr to oryginalny filtr Subaru AT. Nie jestem pewien co do starego... ma mnóstwo brudu na zewnątrz. Przynajmniej patrząc przez otwór, wygląda na dobry i czysty w środku. Sprawdzę ponownie poziom płynów za chwilę tego ranka i może spróbuję trochę pojeździć samochodem, żeby zobaczyć, czy być może w korpusie zaworu/elektrozaworach gdzieś jeszcze jest powietrze.
 
Discussion starter · #25 ·
Właśnie sprawdziłem - trudno powiedzieć, ponieważ myślę, że całe pismo jest starte ze starego filtra, ale wydaje się, że jest to oryginalny filtr Subaru ATF, po prostu bardzo stary - być może nawet ten oryginalny, z którym samochód został dostarczony.

Mogłem zaparkować samochód na idealnie równej powierzchni i ponownie sprawdzić płyn w skrzyni biegów po rozgrzaniu (sprawdziłem płyn podczas pracy po przejechaniu krótkiego dystansu i przełączeniu wszystkich biegów). Uważam, że teraz przelałem ATF o około 1/2 qt.

Zdecydowanie nadal wydaje się być problem z ciśnieniem w przewodzie. Bieg wsteczny jest najmocniejszym biegiem ze wszystkich i zaczyna się załączać przy około 1200 obr./min i zachowuje się normalnie przy około 1500. Biegi do przodu ślizgają się swobodnie do około 1500-1700 obr./min, a następnie czujesz, jak narasta ciśnienie płynu. Przy 2300+ obr./min mogę stwierdzić, że sprzęgła są mniej więcej w porządku, ponieważ jest wystarczające ciśnienie płynu, aby dać samochodowi pełną przepustnicę na pierwszym, drugim i trzecim biegu (próbowałem tylko przez chwilę, ponieważ jechałem zdecydowanie za szybko na ulicy, na której byłem) bez oznak poślizgu. Jednak gdy obroty spadną poniżej około 2000, nie ma wystarczającego ciśnienia płynu i skrzynia biegów znowu zachowuje się jak w pozycji neutralnej, a obroty spadają do biegu jałowego podczas toczenia się.

Być może będę musiał zobaczyć, czy mogę zabrać go do podnośnika kolegi, szybko zdjąć miskę olejową i zobaczyć, co się dzieje z odbiorem.

Co sprawia, że ​​jest to jeszcze bardziej tajemnicze, to fakt, że ten samochód jeździł dobrze dla mojego kolegi, który go posiadał, dopóki całkowicie się nie zatrzymał (prawdopodobnie zabrakło mu płynu), a od tego czasu ma straszne ciśnienie w przewodzie.
 
btw filtr w twoim H6 jest zainstalowany zdalnie wewnątrz błotnika po stronie kierowcy, to ten sam model filtra
 
Discussion starter · #28 ·
To prawie zaczyna brzmieć jak zły konwerter momentu obrotowego. Nie mogę zrozumieć, jak jeszcze nie spaliłeś sprzęgła!
Jadę bardzo ostrożnie, gdy się ślizga. Przez większość czasu z tym problemem, aż do zeszłej nocy i dzisiaj rano, w ogóle nie przykładało żadnego ciśnienia liniowego do sprzęgieł, więc nie było nawet tarcia, aby je spalić!

Będę musiał przyjrzeć się sitku skrzyni biegów i zobaczyć. Coś po prostu nie pasuje do tej skrzyni biegów - sprzęgła są potwierdzone jako dobre, ponieważ teraz może obsłużyć pełną moc powyżej 2000 obr./min, po prostu coś utrudnia przepływ pompy przy niższych obrotach.


Zgodnie z fabryczną instrukcją serwisową dla "Procedury diagnostycznej bez kodu błędu" z "pojazdem, który nie uruchamia się w żadnym zakresie zmiany biegów (silnik przyspiesza)", oto następujące rzeczy, które są wymienione jako możliwe przyczyny:

1.) Sitko (nieznany stan, dopóki nie wyciągnę miski olejowej)
2.) Elektrozawór ciśnienia liniowego (nie wiem, jak to przetestować)
3.) Zawór sterujący (nie mam pojęcia, co to jest)
4.) Wałek napędowy (wykluczony, ponieważ samochód się porusza)
5.) Przekładnia hipoidalna (wykluczam to, ponieważ myślę, że jakiś rodzaj uszkodzenia przekładni spowodowałby całkowitą awarię)
6.) Wał napędowy (wykluczony)
7.) Przekładnia różnicowa (wykluczona)
8.) Pompa oleju (prawie wykluczona. Czy możliwe jest, że jedyna pompa może działać tylko częściowo?)
9.) Wałek wejściowy (wykluczony - ponownie, w ogóle by nie działał, gdyby był uszkodzony)
10.) Wałek wyjściowy (wykluczony - w ogóle by nie działał, gdyby był uszkodzony)
11.) Przekładnia planetarna (wykluczona)
12.) Płyta napędowa (czy to jest tarcza elastyczna? jeśli tak - wykluczona)
13.) Poziom ATF za niski (tym razem... jestem pewien, że tak nie jest)
14.) Przednia obudowa skrzyni biegów (nie jestem pewien. Czy to sugeruje wyciek ATF do przedniego mechanizmu różnicowego? Wkrótce sprawdzę olej w przednim mechanizmie różnicowym i zobaczę)
 
Poślizg to poślizg. Sprzęgła AT zwykle nie wytrzymują wiele! Jestem zaskoczony, że konwerter momentu obrotowego nie znajduje się na tej liście! Czy udało Ci się sprawdzić ciśnienie w przewodzie? Jeśli sprzęgła otrzymują właściwe ciśnienie i nie są spalone, to musiałby to być konwerter momentu obrotowego!
 
Discussion starter · #30 ·
Poślizg to poślizg. Sprzęgła AT zwykle nie wytrzymują wiele! Jestem zaskoczony, że konwerter momentu obrotowego nie znajduje się na tej liście! Czy udało Ci się sprawdzić ciśnienie w przewodzie? Jeśli sprzęgła otrzymują prawidłowe ciśnienie i nie są spalone, to musi być konwerter momentu obrotowego!
Cóż, ponownie spróbowałem testu przeciągnięcia konwertera momentu obrotowego. Ostatnim razem zrobiłem to na biegu wstecznym, ponieważ ten bieg wydawał się mieć lepsze ciśnienie w przewodzie i blokowanie przy niższych obrotach niż inne. Tym razem zrobiłem to na biegu do przodu. Dałem bardzo szybkie muśnięcie gazu do 2000 obr./min, aby zaczął ciągnąć płyn, a następnie dałem pełny gaz z wciśniętym hamulcem, zgodnie z instrukcją serwisową dla testu przeciągnięcia. Test przeciągnięcia wypadł idealnie przy 2200 obr./min przy pełnym otwarciu przepustnicy, a samochód mocno ciągnął przeciwko hamulcom.

Zabawne jest to, że po zrobieniu tego na biegu do przodu tym razem, musiało to usunąć dodatkowe powietrze z układu lub coś w tym rodzaju, ponieważ samochód ma teraz pełzanie do przodu i do tyłu i reaguje natychmiast od biegu jałowego (750 obr./min), z wyjątkiem jazdy pod stromą górę. Teraz można nim normalnie jeździć po mieście. Pojechałem nim autostradą i nie mam poślizgu sprzęgła na pierwszym, drugim lub trzecim biegu przy pełnym otwarciu przepustnicy i na czwartym przy mocnym gazie (nie mogę dać pełnego bez redukcji, chyba że jadę NAPRAWDĘ szybko haha).

Nadal występują sporadyczne warunki, tu i ówdzie, w których wydaje się, że nie pompuje wystarczającej ilości płynu i nagle tracę załączenie, dopóki nie dam trochę gazu, aby ponownie uruchomić krążenie płynu.

Myślę, że w tym momencie wydaje się, że coś jest bardzo nie tak z sitkiem ssącym, albo jest zatkane, albo nie uszczelnia się na korpusie zaworu.
 
Czy to może być coś innego niż Dexron III, co zostało wlane do skrzyni biegów? Jak płyn ATF Chryslera lub coś innego, a skrzynia biegów wymaga dobrego płukania.
 
Discussion starter · #32 ·
czy to może być coś innego niż Dexron III, który został włożony do skrzyni biegów? jak płyn ATF Chryslera lub coś innego, a skrzynia biegów wymaga dobrego płukania
To bardzo możliwe, chociaż samochód wciąż zachowuje się w sposób sugerujący, że ma niespójny pobór płynu. Nagłe, szybkie wkręcenie na obroty generuje ssanie, a skrzynia biegów zachowuje się w 100% normalnie przez chwilę, aż płyn przestanie być zasysany lub zostanie częściowo zasysany. Próbowałem jeździć nim ostro, a potem zaparkowałem i zauważyłem pęcherzyki powietrza w płynie na bagnecie.

Myślę, że będę musiał zdjąć miskę olejową, gdy pogoda na zewnątrz się ociepli i zobaczyć, co się tam dzieje, a następnie napełnić ją nowym płynem. Ten samochód zachowuje się dokładnie tak, jak mój stary Touareg, gdy miał uszkodzony o-ring na sitku płynu przekładniowego.

Będę was wszystkich informował! Wygląda na to, że nie będę miał szansy popracować nad tym do niedzieli lub poniedziałku, ponieważ w ciągu najbliższych kilku dni będzie w okolicach 20 stopni i mocno będzie padał śnieg.
 
... Myślę, że będę musiał zdjąć miskę olejową, gdy pogoda na zewnątrz się ociepli i zobaczyć, co się tam dzieje, a następnie napełnić ją nowym płynem. Ten samochód zachowuje się dokładnie tak, jak mój stary Touareg, gdy miał uszkodzony o-ring na sitku płynu przekładniowego.

Będę Was wszystkich informował! ...
Nie mogę wykluczyć możliwości problemu z sitkiem odbiorczym, chociaż, jeśli filtr spin-on był naprawdę zablokowany, możliwe, że sitko również jest zablokowane.

Według FSM, a także zdjęć zespołów sitowych dla 02 4AT w internetowych katalogach części, filtr jest przymocowany do dolnej części korpusu zaworu sterującego za pomocą około 18 śrub. (np. https://www.rockauto.com/en/catalog.../catalog/subaru,2002,outback,2.5l+h4,1378795,transmission-automatic,filter,8600) Nie ma żadnych oznak rury, która używałaby o-ringu. (Późniejsze 4AT używają sitka, które jest trzymane tylko przez trzy śruby i ma rurę, która pasuje do korpusu zaworu. Ta rura ma o-ring.)

Czekam na aktualizację.
 
Discussion starter · #34 ·
Nie mogę wykluczyć możliwości problemu na ekranie odbioru, chociaż, jeśli filtr spin-on był naprawdę zablokowany, możliwe, że ekran również jest zablokowany.

Zgodnie z FSM, a także zdjęciami zespołów ekranów dla 02 4AT w internetowych katalogach części, filtr jest przymocowany do dolnej części korpusu zaworu sterującego za pomocą około 18 śrub. (np. https://www.rockauto.com/en/catalog.../catalog/subaru,2002,outback,2.5l+h4,1378795,transmission-automatic,filter,8600 ) Nie ma żadnych oznak rury, która używałaby o-ringu. (Późniejsze 4AT używają ekranu, który jest trzymany tylko przez trzy śruby i ma rurkę, która pasuje do korpusu zaworu. Ta rurka ma o-ring.)

Czekam na aktualizację.
Kolejna szybka aktualizacja:

Dobrze wyczyściłem stary filtr spin-on i obejrzałem go w świetle i stwierdziłem, że NIE jest to filtr OEM Subaru.

Jedną z rzeczy, o których właśnie myślałem, było to, jak luźny był stary filtr i ile brudu nagromadziło się na zewnątrz skrzyni biegów. Wygląda na to, że przeciekało to przy filtrze od dłuższego czasu. Zastanawiam się, czy poprzedni właściciel w pewnym momencie życia samochodu nie włożył tam mnóstwa tego śmiecia typu stopleak, aby spróbować zatrzymać kapanie, które mogło zatkać filtr i sitko (i prawdopodobnie nie zatrzymało niczego przed wyciekiem).

Być może, kiedy samochód przestał działać dla tego gościa, dosłownie wyschło całkowicie, a następnie, gdy płyn został włożony z powrotem/przepłukany przez warsztat, trochę starego syfu zostało wciągnięte i wszystko zatkało.

Nadal bardzo chcę zdjąć miskę olejową, jednak w moim domu spadło około 18 cali śniegu, a dziś rano było -8 stopni F. W niedzielę ma być 50 stopni - mam nadzieję, że wtedy spróbuję.
 
  • Like
Reactions: dchalle2
Kiedy zdejmujesz miskę olejową, sprawdź spuszczony płyn pod kątem cząstek, a także miskę i sitko. Zdjęcia sitka byłyby miłe.
 
W tym momencie, jeśli otworzysz miskę olejową, możesz równie dobrze wymienić cały zespół zaworu.
Zazwyczaj nie są drogie na złomowiskach.
Kupiłem cały za 30 dolarów kilka tygodni temu.
Łatwe do zrobienia, wystarczy odłączyć przewody idące do solenoidów i około 12 śrub do usunięcia.
 
Discussion starter · #37 ·
No dobra, pan jest zdjęty. Sitko jest na miejscu i dokręcone do korpusu zaworu. Przynajmniej w otworze sitko nie wygląda na to, żeby ekran zebrał jakieś cząsteczki lub cokolwiek, co mogłoby je zablokować. Przyjrzałem się też misce olejowej, myliłem się co do mechanika, który niedawno ją zdejmował, myślałem, że to z jakiegoś silikonu po bokach z poprzedniej roboty, ale to nie było zdejmowane od jakiegoś czasu.

Miska i magnes wyglądają normalnie. W żadnym wypadku nie jest wystarczająco czysta, żeby z niej jeść, ale widziałem idealnie działające skrzynie biegów, które przejechały wiele, wiele kilometrów więcej i miały gorzej wyglądające miski/magnesy. Żadnych prawdziwych cząsteczek ani niczego obrzydliwego/nienormalnego, co mógłbym wykryć w płynie. ****...smakuje nawet jak normalny zużyty płyn do skrzyni biegów (nie pytajcie skąd wiem).

Na tym etapie, o ile ktoś nie ma żadnych sugestii, myślę, że poczekam kilka godzin i wypiję piwo lub dwa, podczas gdy wszystko skończy kapać, wyczyszczę powierzchnie, założę miskę, napełnię ją płynem i sprzedam samochód za 1000 dolców, jeśli przynajmniej trochę się poruszy. Pogoda tutaj jest zmienna i mogę przy nim pracować tylko w weekendy, więc nowy korpus zaworu prawdopodobnie się nie wydarzy. Chociaż gdybym pomyślał wcześniej - prawdopodobnie powinienem był go wcześniej zdobyć.

Płyn wyglądał trochę brudno - może nowy płyn po złożeniu da jakieś inne wyniki w tej historii.

Jakieś pomysły, co sprawdzić, gdy mam zdjętą miskę?
 
Discussion starter · #38 ·
Cóż, właśnie zdjąłem również sitko - wszystko wygląda normalnie w środku i mogę prześwietlić je latarką. Czyściłem miskę przed ponownym założeniem i zauważyłem coś, co uznałem za małe metalowe odłamki. Przyłożyłem je do magnesu i nie były magnetyczne, a w dotyku przypominały kruche tworzywo sztuczne. Zastanawiam się, czy jakaś uszczelka wewnątrz skrzyni biegów lub korpusu zaworu ma jakąś plastikową uszczelkę, która mogła pęknąć?
 
Discussion starter · #39 ·
Po nowym płynie działa i jeździ świetnie! Jest trochę poślizgu przy wchodzeniu na 3. i 4. bieg, ale to wszystko. Nadal nie mam pojęcia, co to było, ale wydaje się, że to połączenie wielu małych czynników. Myślę, że coś na pewno się zepsuło/zablokowało/przestało uszczelniać/itd. w pewnym momencie i to jest trwałe, po prostu takie rzeczy jak nowy płyn i filtr pomogły poprawić przepływ przez to, co jest nie tak, na tyle, aby zacząć jeździć.

Myślę, że wystawię ją na craigslist za 1000 dolarów jako specjalny mechanik, czyli jeżdżący, jeżdżący samochód, który przechodzi test emisji i wkrótce będzie potrzebował nowej skrzyni biegów.

Dzięki za pomoc i wskazówki wszystkim!
 
  • Like
Reactions: Greenmamba
Dobra robota!
 
21 - 40 of 48 Posts