Subaru Outback Forums banner

Stukot podczas skręcania

99K views 24 replies 12 participants last post by  cardoc  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Mój samochód to Subaru outback z 2000 roku (3. generacji) - Manualna skrzynia biegów (140 000 km ~ 90 000 mil)

Mam odgłos stukania podczas powolnych skrętów w obie strony. Jest dość poważny i zauważalny przez kolumnę kierownicy. Nie musi to być nawet pełny skręt kierownicy, zanim usłyszę/poczuję stukanie.
Problem występuje, gdy pojazd jest ciepły lub był prowadzony przez około 20 minut.

Pierwotnie myślałem, że to wały napędowe CV, ale zajrzałem pod spód i osłony są suche i nic nie jest pęknięte ani uszkodzone.
Zabrałem go do specjalisty Subaru w pobliżu mojego miejsca zamieszkania w Melbourne i po przejechaniu się nim powiedział, że to centralny mechanizm różnicowy. Przedstawił przybliżony koszt części.

Centralny mechanizm różnicowy 1400 $ (Aus)
Koło napędowe transferu 300 $ (Aus)
Koło napędzane transferu 700 $ (Aus)
3x Łożysko transferu 300 $ (Aus)

Potwierdziłem ceny, które mi podał, w Subaru i były one trafne lub bardzo zbliżone, więc wydaje się być bardzo uczciwy.
Doradził, że na pewno będzie to centralny mechanizm różnicowy, więc to co najmniej 1400 $ plus robocizna. Reszta części może również wymagać wymiany.

Czy ktoś wcześniej korzystał z tego gościa? Got It Rex - Home
Chciałbym również uzyskać kilka opinii na temat diagnozy usterki, zanim się zdecyduję, więc czy ktoś ma jakieś inne pomysły?

Dzięki z góry!
 
#3 ·
OK, przeczytałem więcej i wydaje się, że Torque Binding to problem ze skrzynią automatyczną. Więc o tym zapomnę.

Udało mi się uzyskać wycenę od amerykańskiego dostawcy i jest ona 1/3 tańsza niż to, co płacimy tutaj w OZ. Przy tych cenach z przyjemnością kupiłbym wszystkie części plus fracht.

Centralny dyferencjał - 38913AA102 - 463,84 $
Koło napędowe transferu - 33113AA130 - 91,08 $
Koło napędzane transferu - 33128AA070 - 73,42 $

Łożyska: 806222060 - 12,76 $
806230150 - 18,50 $
806230130 - 15,55 $
806255010 - 30,68 $
140 $ fracht

Czy ktoś z was w USA może poręczyć za http://www.subarupartsdepot.com/?
Może zaoferować alternatywy?

Znalazłem również ten artykuł, który pokazuje, jak to zrobić.
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/center-diffs-how-replace-them-46979/
Wygląda na coś, czego sam bym się podjął, ale moja instrukcja serwisowa odnosi się do wykonywania pomiarów i wybierania odpowiednich podkładek regulacyjnych (patrz schemat demontażu skrzyni rozdzielczej i przedłużenia, części 27 i 30).

Większość domowych mechaników (w tym autor tego artykułu) i na innych forach Subaru, którzy twierdzą, że to zrobili, nie wspomina nic o wybieraniu odpowiednich podkładek głębokości. Czy ktoś może to skomentować lub podzielić się swoim doświadczeniem?

Pamiętajcie, to 11-letni samochód!

Wielkie dzięki
 

Attachments

#4 ·
OK, przeczytałem więcej i wydaje się, że Torque Binding to problem ze skrzynią automatyczną. Więc o tym zapomnę.

Udało mi się uzyskać wycenę od amerykańskiego dostawcy i chłopie, jest o 1/3 tańsza niż to, co płacimy tutaj w OZ. Przy tych cenach z przyjemnością kupiłbym wszystkie części plus fracht.

Center Diff - 38913AA102 - $463.84
Transfer drive gear - 33113AA130 - $91.08
Transfer driven gear - 33128AA070 - $73.42

Łożyska:806222060 - $12.76
806230150 - $18.50
806230130 - $15.55
806255010 - $30.68
$140 fracht

Czy ktoś z was w USA może poręczyć za http://www.subarupartsdepot.com/
Może zaoferować alternatywy?

Znalazłem również ten artykuł, który pokazuje, jak to zrobić.
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/center-diffs-how-replace-them-46979/
Wygląda na coś, czego sam bym spróbował, ale moja instrukcja serwisowa odnosi się do wykonywania pomiarów i wybierania odpowiednich podkładek regulacyjnych (patrz schemat demontażu skrzyni rozdzielczej i przedłużenia, części 27 i 30).

Większość mechaników domowych (w tym autor tego artykułu) i na innych forach subaru, którzy twierdzą, że to zrobili, nie wspomina nic o wybieraniu odpowiednich podkładek głębokości. Czy ktoś może to skomentować lub podzielić się swoim doświadczeniem?

Pamiętajcie, to 11-letni samochód!

Wielkie dzięki
WOW, czy nikt nie może poręczyć za tych ludzi?
Czy ktoś w ogóle ma jakieś alternatywy?
 
#5 ·
Myślę, że wszyscy trzymają się z daleka, ponieważ zasadniczo zdecydowałeś się na pierwszą diagnozę, która została Ci zaoferowana, która jest bardzo kosztowna, i byłbyś wściekły, gdyby okazało się, że TO była klasyczna awaria przegubu CV, na którą z pewnością wygląda. Suche buty nie oznaczają, że przegub CV nie uległ awarii - przeguby z uszkodzonymi osłonami mają tendencję do częstszej awarii z powodu utraty smarowania i wprowadzenia zanieczyszczeń. Przegub może ulec awarii z idealnym butem, szczególnie w 11-letnim samochodzie.

Mechanizmy różnicowe nie są tak łatwe do zainstalowania lub skonfigurowania, kolejny powód, dla którego nikt prawdopodobnie nie będzie chciał zatwierdzić Twojej decyzji - a następnie zostać obwinionym, gdy nie będziesz mógł tego zrobić.
 
#11 ·
Myślę, że wszyscy trzymają się z daleka, ponieważ zasadniczo zdecydowałeś się na pierwszą diagnozę, która została Ci zaoferowana, która jest bardzo kosztowna i byłbyś wściekły, gdyby okazało się, że to klasyczna awaria przegubu CV, na którą z pewnością wygląda. Suche osłony nie oznaczają, że przegub CV nie uległ awarii - przeguby z uszkodzonymi osłonami mają tendencję do łatwiejszego uszkadzania się z powodu utraty smarowania i wprowadzenia zanieczyszczeń. Przegub może ulec awarii z idealną osłoną, szczególnie w 11-letnim samochodzie.

Mechanizmy różnicowe nie są tak łatwe do zainstalowania ani skonfigurowania, co jest kolejnym powodem, dla którego nikt prawdopodobnie nie będzie chciał zatwierdzić Twojej decyzji - a następnie zostać obwinionym, gdy nie będziesz w stanie tego zrobić.
Mija 6 miesięcy od mojego ostatniego posta, ale chciałem czekać tak długo, aby upewnić się, że wszystko jest nadal w porządku, zanim przejdę do tej ostatniej aktualizacji. Samochód nadal jeździ z wymienionym mechanizmem różnicowym centralnym. Regularnie sprawdzałem i nie ma wycieków z obudowy mechanizmu różnicowego. Stukanie nie powróciło, więc jest na pewno naprawione. Chciałbym tylko powiedzieć, że to wcale nie jest super trudne zadanie. Wykonuję podstawowe czynności serwisowe w moim samochodzie i z odpowiednimi narzędziami udało mi się to zrobić za pierwszym razem.
Cieszę się, że posłuchałem rady doświadczonego mechanika Subaru, który po przejażdżce samochodem natychmiast powiedział mi, że to na pewno nie problem CV i że to mechanizm różnicowy. Byłbym głupi, gdybym go nie posłuchał. Co najlepsze, zaoszczędziłem mnóstwo pieniędzy i nauczyłem się czegoś po drodze! Mam nadzieję, że ten post pomoże następnej osobie, która napotka ten problem. Powodzenia
 
#6 ·
Moja matka miała Legacy GT kombi z 2000 roku, które miało ten sam problem. Skończyło się na tym, że zabrałem go do dealera Subaru i powiedzieli, że nie wymienią tylko centralnego mechanizmu różnicowego. Skończyło się na wymianie całej skrzyni biegów, co było dość kosztowne. Brzmi dla mnie jak coś więcej niż problem z przegubem. Zwłaszcza, że hałasuje dopiero po rozgrzaniu. Dealer Subaru powiedział mi, że centralny mechanizm różnicowy uległ uszkodzeniu, ponieważ ktoś znęcał się nad samochodem (kręcił oponami, a następnie uderzył w suchą nawierzchnię). Myślę, że w rzeczywistości może to być bardziej jazda z niską przednią oponą przez dłuższy czas.
 
#7 ·
Cześć wszystkim,

Mój samochód to Subaru Outback z 2000 roku (3. generacja) - Manualna (140 000 km ~ 90 000 mil)

Mam odgłos stukania podczas powolnych skrętów w dowolnym kierunku. Jest to dość poważne i zauważalne przez kolumnę kierownicy. Nie musi to być nawet pełne zablokowanie kierownicy, zanim usłyszę/poczuję stukanie.
Problem występuje, gdy pojazd jest ciepły lub był prowadzony przez około 20 minut.

Pierwotnie myślałem, że to wały napędowe CV, ale zajrzałem pod spód i osłony są suche i nic nie jest pęknięte ani uszkodzone.
Zabrałem go do specjalisty Subaru w pobliżu miejsca, w którym mieszkam w Melbourne i po przejechaniu się nim powiedział, że to centralny mechanizm różnicowy. Przedstawił przybliżony koszt części.

Centralny mechanizm różnicowy 1400 $ (Aus)
Przekładnia napędowa transferu 300 $ (Aus)
Przekładnia napędzana transferu 700 $ (Aus)
3x Łożysko transferu 300 $ (Aus)

Potwierdziłem ceny, które mi podał, w Subaru i były one trafione lub bardzo bliskie, więc wydaje się być bardzo uczciwy.
Powiedział, że na pewno będzie to centralny mechanizm różnicowy, więc to co najmniej 1400 $ plus robocizna. Reszta części może również wymagać wymiany.

Czy ktoś wcześniej korzystał z tego gościa? Got It Rex - Home
Chciałbym również poznać opinie na temat diagnozy usterki, zanim się zaangażuję, więc czy ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?

Dzięki z góry!
To jest wiązanie momentu obrotowego. W centralnym mechanizmie różnicowym znajduje się sprzęgło wiskotyczne. Zazwyczaj różnica w prędkościach osi powoduje nagrzewanie się płynu, dostajesz napęd na wszystkie koła, osie dopasowują prędkość, koniec napędu na wszystkie koła. (mówiąc prosto).

To, co widzisz, to typowa awaria dla manualnej skrzyni biegów (i one też dostają wiązanie momentu obrotowego, to nie tylko automaty). W manualnej skrzyni biegów jest to zwykle spowodowane jazdą na niedopompowanej oponie lub niedopasowanych oponach. Opony należy wymieniać w kompletach po cztery.
 
#8 ·
Tylko aktualizacja dla każdego, kto doświadcza tego problemu i może chcieć rozważyć zrobienie tego samemu.

Biorąc pod uwagę, że mechanik był byłym technikiem Subaru, który teraz prowadzi własną firmę zajmującą się głównie Subaru, trudno było zignorować jego diagnozę.
Ostatecznie go nie użyłem, ponieważ nie chciał używać części pochodzących z USA.
Zamówiłem centralny mechanizm różnicowy z subarupartsdepo i dotarł 9 dni roboczych później.

Więc zabrałem się do pracy.
Zasadniczo oto sekwencja, którą zrobiłem,

1) Podnieś samochód i umieść pod nim stojaki podwozia, aby wszystkie 4 koła mogły się swobodnie obracać.
2) Odłącz ujemny zacisk akumulatora i ustaw samochód w pozycji neutralnej i zwolnij hamulec ręczny.
3) Zdejmij osłonę termiczną wydechu spod samochodu (4 śruby i 2 nakrętki z pamięci)
4) Odkręć 2 śruby (w pobliżu tylnego katalizatora) mocujące przedni i tylny wydech razem, odłącz 3 gumowe przelotki z tylnego wydechu i upuść cały tylny wydech na podłogę.
5) Zdejmij "przednią osłonę dolną" silnika (5 śrub i 2 wkręty, po jednym pod każdym nadkolem)
6) Zdejmij airbox i filtr powietrza, aby uzyskać łatwiejszy dostęp do otworu wlewu skrzyni biegów.
7) Odłącz czujnik tlenu w wydechu i odkręć kolektor wydechowy i upuść cały przedni wydech na podłogę (6 nakrętek).
8) Podeprzyj skrzynię biegów podnośnikiem i klockiem drewna
9) Zdejmij tylną i środkową poprzeczkę skrzyni biegów (zostaw przednią poprzeczkę skrzyni biegów).
10) Zdejmij korek spustowy skrzyni biegów i spuść olej ze skrzyni biegów.
11) Odkręć 4 śruby mocujące wał napędowy do tylnego mechanizmu różnicowego.
12) Odkręć środkowe łożysko wału napędowego (2 śruby) i zsuń wał napędowy ze skrzyni rozdzielczej. Złap olej ze skrzyni biegów, który wydostanie się ze skrzyni rozdzielczej.
13) Użyj punktaka, aby wybić kołki mocujące cięgna zmiany biegów (jeden kołek jest wewnątrz drugiego).
14) Odkręć wspornik zmiany biegów ze skrzyni rozdzielczej (3 śruby)
15) Odkręć skrzynię rozdzielczą (9 śrub).
16) Moja skrzynia rozdzielcza utknęła, więc żeby ją zdjąć, użyłem klocka drewna i umieściłem go w pobliżu powierzchni, gdzie łączyła się z przedłużeniem i uderzyłem w nią kilka razy. Ostatecznie pękła i złapałem resztę oleju ze skrzyni biegów i wyszedł centralny mechanizm różnicowy, koło napędowe skrzyni rozdzielczej, koło napędzane skrzyni rozdzielczej i łożyska.
17) Oczyściłem powierzchnie obudowy przedłużenia i skrzyni rozdzielczej terpentyną mineralną i nałożyłem warstwę uszczelki silikonowej RTV, a następnie włożyłem nowy centralny mechanizm różnicowy i koła zębate z powrotem przed zamknięciem skrzyni rozdzielczej na przedłużeniu.
18) Dokręć wszystko do specyfikacji w instrukcji.
19) Włóż wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności.
20) Czekałem 24 godziny, aż uszczelka całkowicie się utwardzi, zanim napełniłem ją olejem przekładniowym 75W90 (GL5). Prawie 4 litry (3,7 kwarty amerykańskie).

Najtrudniejszą rzeczą była praca na plecach. Trudno było uzyskać wystarczającą dźwignię w tej pozycji, więc klucz do kół i kilka rur, aby zapewnić dodatkową dźwignię, jest koniecznością.

Należy zauważyć, że stukanie było problemem, który można było łatwo odtworzyć. W ostatnich dniach przed rozpoczęciem tej pracy mogłem łatwo doprowadzić do wystąpienia problemu w ciągu pół godziny jazdy. Jeżdżę teraz samochodem od kilku dni i stukanie zniknęło.
Więc na pewno był to centralny mechanizm różnicowy.

Dla wszystkich tych Ozzies, którzy napotykają ten problem i dowiadują się, że ta część kosztuje 1400 $ (AUS) od Subaru Australia, gorąco polecam kupowanie od , http://www.subarupartsdepot.com za mniej niż 1/3 ceny i zrobienie tego samemu. Zajęło mi to większą część weekendu, aby to ukończyć, a 1/3 z tego to bieganie tam i z powrotem, aby zdobyć jakieś narzędzia, których nie miałem, z lokalnego warsztatu samochodowego.

Wielkie podziękowania dla Mario z Rexnet za jego wskazówki.
Mój dziennik modyfikacji 99 Sti Coupe - Rexnet Subaru Forums - Strona 3

Wielkie podziękowania dla chłopaków z rexnet, którzy zaoferowali swoje doświadczenia w zakresie kupowania towarów z zagranicy. To naprawdę dało mi impuls do spróbowania kupowania z USA.
, http://www.rexnet.com.au/forum/index.php?/topic/144290-buying-parts-from-overseas/

i dla nx24 za jego artykuł na temat Centralne mechanizmy różnicowe i jak je wymienić - Forum właścicieli Subaru Forester

Powodzenia!
 
#9 ·
Tylko aktualizacja dla każdego, kto doświadcza tego problemu i może chcieć rozważyć zrobienie tego samemu.

Biorąc pod uwagę, że mechanik był byłym technikiem Subaru, który teraz prowadzi własną firmę zajmującą się głównie Subaru, trudno było zignorować jego diagnozę.
Skończyłem na tym, że go nie użyłem, ponieważ nie chciał używać części pochodzących z USA.
Poszedłem i zamówiłem centralny mechanizm różnicowy z subarupartsdepo i dotarł 9 dni roboczych później.

Więc zabrałem się do pracy.
Zasadniczo oto sekwencja, którą zrobiłem,

1) Podnieś samochód i umieść pod nim stojaki podwozia, aby wszystkie 4 koła mogły się swobodnie obracać.
2) Odłącz ujemny zacisk akumulatora i ustaw samochód w pozycji neutralnej i zwolnij hamulec ręczny.
3) Zdejmij osłonę termiczną wydechu spod samochodu (4 śruby i 2 nakrętki z pamięci)
4) Odkręć 2 śruby (w pobliżu tylnego katalizatora) mocujące przedni i tylny wydech razem, odłącz 3 gumowe przelotki z tylnego wydechu i upuść cały tylny wydech na podłogę.
5) Zdejmij "przednią dolną osłonę" silnika (5 śrub i 2 wkręty, jeden pod każdym nadkolem)
6) Zdejmij airbox i filtr powietrza, aby uzyskać łatwiejszy dostęp do otworu wlewu skrzyni biegów.
7) Odłącz czujnik tlenu w wydechu i odkręć kolektor wydechowy i upuść cały przedni wydech na podłogę (6 nakrętek).
8) Podeprzyj skrzynię biegów podnośnikiem i klockiem drewna
9) Zdejmij tylną i środkową poprzeczkę skrzyni biegów (pozostaw przednią poprzeczkę skrzyni biegów). 8 śrub i 4 nakrętki.
10) Zdejmij korek spustowy skrzyni biegów i spuść olej ze skrzyni biegów.
11) Odkręć 4 śruby mocujące wał napędowy do tylnego mechanizmu różnicowego.
12) Odkręć środkowe łożysko wału napędowego (2 śruby) i zsuń wał napędowy ze skrzyni rozdzielczej. Złap olej ze skrzyni biegów, który wydostanie się ze skrzyni rozdzielczej.
13) Użyj punktaka, aby wybić kołki mocujące cięgna zmiany biegów (jeden kołek jest wewnątrz drugiego).
14) Odkręć wspornik zmiany biegów ze skrzyni rozdzielczej (3 śruby)
15) Odkręć skrzynię rozdzielczą (9 śrub).
16) Moja skrzynia rozdzielcza utknęła, więc żeby ją zdjąć, użyłem klocka drewna i umieściłem go w pobliżu powierzchni, gdzie łączyła się z przedłużeniem i uderzyłem w nią kilka razy. Ostatecznie pękła i złapałem resztę oleju ze skrzyni biegów i wyszedł centralny mechanizm różnicowy, koło napędowe skrzyni rozdzielczej, koło napędzane skrzyni rozdzielczej i łożyska.
17) Oczyściłem powierzchnie obudowy przedłużenia i skrzyni rozdzielczej terpentyną mineralną i nałożyłem sznur uszczelki silikonowej RTV, a następnie włożyłem nowy centralny mechanizm różnicowy i koła zębate z powrotem przed zamknięciem skrzyni rozdzielczej na przedłużeniu.
18) Dokręć wszystko do specyfikacji w instrukcji.
19) Włóż wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności.
20) Czekałem 24 godziny, aż uszczelka całkowicie się utwardzi, zanim napełniłem ją olejem przekładniowym 75W90 (GL5). Prawie 4 litry (3,7 kwarty amerykańskie).

Najtrudniejszą rzeczą było praca na plecach. Trudno było uzyskać wystarczającą dźwignię w tej pozycji, więc klucz dynamometryczny i kilka rur, aby zapewnić dodatkową dźwignię, są koniecznością.

Należy zauważyć, że stukanie było problemem, który można było łatwo odtworzyć. W ostatnich dniach przed rozpoczęciem tej pracy mogłem łatwo doprowadzić do wystąpienia problemu w ciągu pół godziny jazdy. Jeżdżę teraz samochodem od kilku dni i stukanie zniknęło.
Zatem zdecydowanie był to centralny mechanizm różnicowy.

Dla wszystkich tych Ozzies, którzy napotykają ten problem i dowiadują się, że ta część kosztuje 1400 $ (AUS) lub US, od Subaru Australia. Gorąco polecam zakup od http://www.subarupartsdepot.com za mniej niż 1/3 ceny i zrobienie tego samemu. Zajęło mi to większą część weekendu, aby to zakończyć, a 1/3 z tego to bieganie tam i z powrotem, aby zdobyć jakieś narzędzia z lokalnego warsztatu samochodowego, których nie miałem.

Wielkie podziękowania dla Marion z Rexnet za jego wskazówki.
My 99 Sti Coupe Modifications Logbook - Rexnet Subaru Forums - Page 3

Wielkie podziękowania dla chłopaków z rexnet, którzy zaoferowali swoje doświadczenia w kupowaniu towarów z zagranicy. Naprawdę dało mi to impuls do spróbowania kupowania z USA.
http://www.rexnet.com.au/forum/index.php?/topic/144290-buying-parts-from-overseas/

i dla nx24 za jego artykuł na Center Diffs and How To Replace Them - Subaru Forester Owners Forum

Powodzenia!
Świetny post - cieszę się, że Twój samochód wrócił na drogę!
 
#12 ·
Cześć wszystkim,

Mój samochód to Subaru Outback z 2000 roku (3. generacji) - Manualna skrzynia biegów (140 000 km ~ 90 000 mil)

Mam odgłos stukania podczas powolnych skrętów w dowolnym kierunku. Jest to dość poważne i zauważalne przez kolumnę kierownicy. Nie musi to być nawet pełne zablokowanie kierownicy, zanim usłyszę/poczuję stukanie.
Problem występuje, gdy pojazd jest ciepły lub był prowadzony przez około 20 minut.

Pierwotnie myślałem, że to wały napędowe CV, ale zajrzałem pod spód i osłony są suche i nic nie jest pęknięte ani uszkodzone.
Zabrałem go do specjalisty Subaru w pobliżu miejsca, w którym mieszkam w Melbourne i po przejechaniu się nim powiedział, że to centralny mechanizm różnicowy. Przedstawił przybliżony koszt części.

Centralny mechanizm różnicowy 1400 $ (Aus)
Koło napędowe transferu 300 $ (Aus)
Koło napędzane transferu 700 $ (Aus)
3x Łożysko transferu 300 $ (Aus)

Potwierdziłem ceny, które mi podał, w Subaru i były one trafione lub bardzo bliskie, więc wydaje się być bardzo uczciwy.
Powiedział, że na pewno będzie to centralny mechanizm różnicowy, więc to co najmniej 1400 $ plus robocizna. Reszta części może również wymagać wymiany.

Czy ktoś wcześniej korzystał z tego gościa? Got It Rex - Home
Chciałbym również poznać opinie na temat diagnozy usterki, zanim się zdecyduję, więc czy ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?

Dzięki z góry!
Czy hałas występował cały czas, gdy samochód skręcał? czy tylko wtedy, gdy faktycznie poruszałeś kierownicą? W naszym przypadku hałas występuje tylko wtedy, gdy skręcamy kierownicą. Jeśli utrzymujemy okrąg o stałej średnicy, samochód jest cichy.
 
#13 ·
Czy hałas występował cały czas, gdy samochód skręcał? czy tylko wtedy, gdy faktycznie poruszałeś kierownicą? U nas hałas występuje tylko wtedy, gdy skręcamy kierownicą. Jeśli utrzymujemy okrąg o stałej średnicy, samochód jest cichy.
Gdybym trzymał go na stałej średnicy, hałas nadal by występował. Nie miało znaczenia, czy go trzymałem nieruchomo, czy nie. Było to bardziej zauważalne, gdy samochód poruszał się powoli. Na przykład skręcając, aby zaparkować na parkingu lub skręcając, aby wjechać na podjazd itp. Mój nowy mechanizm różnicowy wciąż działa świetnie.
 
#14 ·
No dobrze, wracamy na górę. Przeczytałem to i chciałem skomentować, że to przydarzyło się mojemu 04 OB Ltd, kiedy miałem około 90 tys. km na liczniku. Dokładne objawy. Pojazd musi się w pełni rozgrzać... zazwyczaj prędkość autostradowa przez pół do godziny. Następnie, jeśli przy małej prędkości skręcisz mocno, aby wjechać na miejsce parkingowe... usłyszysz stuk...stuk...STUK... który jest proporcjonalny do twojej prędkości. To znaczy, im wolniej jedziesz, tym wolniej słychać stuk. To bardzo poważny dźwięk. Niesubtelny.

Tak więc, przypominam wszystkim, utrzymujcie opony napompowane do właściwego ciśnienia, nie dopasowujcie opon i nie jeździjcie na oponie dojazdowej na żadnym znaczącym dystansie. Albo to jest to, co może się z wami skończyć. Kosztowało nas około 2000 dolarów.

Myślę, że moją przyczyną było nierówne ciśnienie w oponach przez wiele kilometrów. Warto być skrupulatnym w przypadku tych pojazdów.
 
#16 ·
Miałem podobny problem w moim Foresterze z 2005 roku. Otrzymałem wszystkie te drogie rozwiązania naprawcze od kilku dealerów, a także niezależnych warsztatów. Jeden niezależny warsztat rozebrał skrzynię biegów i układ napędowy na części i nie mógł znaleźć żadnej usterki. W końcu uczciwy kierownik serwisu Subaru poradził, aby przepłukać i wymienić płyn w skrzyni biegów oraz dodać specjalny dodatek smarujący do skrzyni biegów. Wyszukaj w Google dodatki smarujące do skrzyni biegów w swoim kraju, to może rozwiązać problem. U mnie zadziałało.... Spróbuj tego, zanim zrobisz cokolwiek innego... to może zadziałać! AKTUALIZACJA: Myślę, że należy zignorować powyższe, ponieważ odnosiłem się do mojego samochodu z automatyczną skrzynią biegów... ale być może ci, którzy mają automaty i mają podobne problemy, mogą wypróbować powyższą metodę.... Przeguby CV są i były OK!
 
#21 ·
więcej pracy domowej -

Cześć wszystkim.
Rozmawiałem z chłopakami tutaj:
Skrzynia biegów Subaru w Australii dla ponad 70 skrzyń biegów
którzy wydawali się naprawdę dobrzy. Ich sugestią było zdobycie nowego centralnego mechanizmu różnicowego od nich (gen Subaru, które importują z Japonii) i zlecenie jego zamontowania mojemu mechanikowi. Moja skrzynia biegów jest w porządku, więc wydaje się, że to dobry pomysł.

Jeśli ktoś z was się orientuje, mam kilka pytań:

- Wkrótce wyjeżdża z USA przesyłka rzeczy. Zauważyłem tutaj post mówiący o ~500 $ nowych centralnych mechanizmach różnicowych. Czy to oryginalny przedmiot? (Mój to 1999 Outback Manual 2.5). Australijska oferta wynosiła ~1 tys. za mechanizm różnicowy wysłany do Melbourne. On pobiera około 280 $ + za montaż (ale jest świetny!). Czy warto mi sprowadzać części z zagranicy? Zaletą kupowania ich w Sydney jest to, że chętnie udziela porad w razie potrzeby (i zna się na rzeczy!).

- Jakie jest ryzyko, że potrzebne będą biegi (jak wspomniano)?

- Jaka byłaby rozsądna cena za robociznę (w tej chwili nie mam ani zaplecza, ani czasu)?

Uff! Mat
 
#22 ·
Cześć wszystkim. Chciałem jeszcze raz podziękować wszystkim, którzy zamieścili informacje dotyczące diagnozy i naprawy zespołu centralnego mechanizmu różnicowego. Szczególne podziękowania dla Spoonfork za wspaniałe informacje! W końcu, ponieważ mam mało czasu, a jeszcze mniej talentu, skończyłem z wszystkimi częściami do wymiany centralnego mechanizmu różnicowego w moim Outbacku z 1999 roku dla USA - www.subarupartsdepot.com Nie zawracałem sobie głowy kołami transferowymi i okazało się, że są w porządku. Oto części, których potrzebowałem (bez kół): 1 38913AA102 CTR DIFF AY 1 497.52 2 33113AA130 GEAR TRANSFE 1 107.39 3 33128AA070 GEAR TRANSFE 1 86.63 4 806222060 BALL BRG 22X 1 13.69 5 806230150 BALL BEARING 1 20.57 6 806230130 BALL BRG 30X 1 18.34 7 806255010 BALL BRG 55X 1 32.91 Nie potrzebowałem również łożyska 806255010. Ceny tutaj są w USD. Wysyłka była bardzo rozsądna (biorąc pod uwagę, że wysyłka w USA jest zwykle piekielnym zdzierstwem! WIĘC: - Subaru Australia (i mam nadzieję, że to czytasz) to kompletne oszustwo. Jestem pewien, że kiedyś uchodził im ten nonsens, ale zgadnijcie co - jest teraz coś takiego jak Interweb!! Wszystkie te części są oryginalne Subaru, z tych samych fabryk, z tymi samymi numerami seryjnymi, wysyłane na cały świat. ORYGINALNY centralny mechanizm różnicowy, za który zapłaciłem 497 USD, został wyceniony przez dostawców Subaru w Australii na MINIMUM 950 USD (to ktoś omijający Subaru Australia i importujący je bezpośrednio z Japonii) i aż 1650 USD bezpośrednio od Subaru Australia! To samo dotyczy innych części! Więc, jako kompromis, dostałem wszystkie części ze Stanów za znacznie mniej niż 1/2 ceny (wraz z dostawą) cen australijskich i zleciłem pracę mojemu mechanikowi. Całkowity koszt (części, robocizna, oleje itp.) wyniósł około 1100 $. Jeszcze raz dziękuję wszystkim, którzy pomogli. PS. Ludzie, z którymi rozmawiałem tutaj, http://www.subarugearbox.com.au/ byli fantastyczni. Niestety są w Sydney, więc nie mogłem z nich skorzystać. Ale wielkie dzięki za ich przyjazne i szczere rady!
 
#23 ·
Przepraszam za brak odpowiedzi, ale minęło dużo czasu, odkąd zalogowałem się na to forum. Zauważyłem również kilka wiadomości prywatnych w mojej skrzynce odbiorczej dotyczących problemu "Stukającego centralnego mechanizmu różnicowego". Więc tylko po to, aby odpowiedzieć na te pytania i w razie gdyby ktoś inny się zastanawiał..... Mój outback wciąż dobrze się sprawuje od czasu naprawy tego problemu na początku 2011 roku (5,5 roku temu). Nie miałem żadnych wycieków z obudowy od czasu jej usunięcia i cieszę się, że ten post pomógł innym. Mój outback ma teraz 16 lat i wciąż jest w świetnym stanie!