Subaru Outback Forums banner
21 - 40 of 60 Posts
Ik kon me geen 2 kinderen voorstellen, de hele tijd in een Gen3. Little B, geen hond...geen partner. Maar mijn laptop zit meestal op de passagiersstoel. De auto is prima voor mij. Skiën of in het weekend, we halen er het maximale uit. B's moeder heeft een Gen4, geen hond...partner??? Ze sjouwt veel meer rommel mee.

Minibus...Grote SUV.

Of VistaCruza'

Ik stond voor dezelfde crisis. Een kind van 2 jaar thuis en onze tweede is in december uitgerekend.

Gemak/Ruimte: De OB heeft meer breedte op de achterbank dan welke andere auto dan ook in zijn klasse, en zelfs onder middelgrote SUV's. Toch is 2 peuterstoelen en een volwassene achterin geen optie voor iets anders dan de lokale ritten van 5 minuten. Ik denk dat het haalbaar wordt voor middellange ritten zodra de oudste naar een stoelverhoger overstapt. Toch zijn lange ritten met andere volwassenen dan mijn vrouw en ik uitgesloten. Dit is het verkoopargument van de minivan. Als je meer dan 2 kinderen hebt, OF je wilt een of twee volwassenen meenemen met die twee kinderen, dan is de minivan een duidelijke winnaar.

Benzineverbruik: De minivans waren slechter, maar als je de som maakt, maakt het verschil niet echt veel uit in termen van $$$.

Veiligheid: Zowel de Outback als de waarschijnlijke minivan (Honda Odyssey) werden als zeer veilig beschouwd. Dat gezegd hebbende:

Prestaties: De Outback is ver superieur. Hij is gemakkelijker te besturen, je kunt beter zien, hij rijdt beter, hij kan beter met sneeuw omgaan, hij werkt beter voor mijn hobby's (jagen en vissen op achterafweggetjes). Zelfs als de bus goed presteert bij een botsing, zal de Subaru botsingen beter voorkomen. En 90% van mijn kilometers ben ik alleen, heen en weer naar mijn werk. Daar is hij beter voor.

Prijs: De Dodge Caravan was iets goedkoper dan de OB, maar ik had slechte ervaringen met de betrouwbaarheid van Dodge. De Chrysler Town and Country was iets duurder en ik had dezelfde zorgen over de betrouwbaarheid. Ik voelde me prettiger bij de Honda Odyssey wat betreft de betrouwbaarheid, maar hij was veel duurder dan wat ik betaalde voor een Limited 2014 Outback.

Dus in feite kwam het neer op prestaties versus gemak/ruimte als de belangrijkste drijfveren, en elke andere factor wees in de richting van de Outback. Dat is wat won. Je moet het zelf beslissen. Er is geen twijfel dat ik met 3 kinderen voor een minivan zou gaan. Of als ik meer grootouders moest rondrijden (hoewel ze 4 uur verderop wonen, dus het is een minder frequent probleem).

Nou, ik heb 3 kinderen (4, 2, 8 maanden oud) en we hadden 3 diono radians dwars achterin zonder problemen. Mijn 4-jarige zit nu in een booster. Ik twijfelde tussen een minivan en een outback, we kozen voor de outback omdat we geen 7 passagiers nodig hadden. Als je geen grootouders hebt of een andere behoefte aan meer passagiers, ga dan voor de outback. Als je af en toe extra mensen moet vervoeren, ga dan voor een minivan. De outback werkt voor ons, maar misschien niet voor andere mensen.

2e deel van uw vraag:

Financiën van een nieuwe auto versus een gebruikte auto. Ik ben naar KBB gegaan, alleen om te vergelijken. 2010 Outback 2.5 Limited met 61.500 mijl, in zeer goede staat.

De oorspronkelijke koper betaalde er waarschijnlijk ongeveer 29.000 dollar voor (MSRP in de lage 30.000 dollar). De inruilwaarde is iets meer dan 17.000 dollar. Als je dezelfde auto bij een dealer zou kopen, zou je ongeveer 20.000 dollar betalen. Als je er nog eens 61.500 mijl mee zou rijden en hem na 4 jaar zou inruilen (met een 2006 Outback Limited met 123.000 mijl ter vergelijking), zou je ongeveer 7.000 dollar verwachten voor de inruilwaarde.

De nieuwe eigenaar betaalde 12.000 dollar om er 61.500 mijl mee te rijden.
De gebruikte eigenaar betaalde 13.000 dollar om er 61.500 mijl mee te rijden.

En dat is nog los van het feit dat de nieuwe eigenaar een nieuwere en dus mooiere auto had, met doorgaans betere kilometer- en prestatiecijfers. Ze hadden hem ook onder garantie, dus alle reparaties werden door de dealer gedaan. Ze hadden ook minder kans op reparaties, vooral grotere. Standaard onderhoud is veel minder voor nieuwere auto's. En de nieuwe eigenaar begon met gloednieuwe banden, remmen en andere standaard "slijtage" problemen.

Oh ja, en als ze ervoor hadden gekozen om deze auto niet in te ruilen bij 61.500 mijl, zouden ze dezelfde auto hebben gehad, met 61.500 mijl, en zouden ze die 3.000 dollar van de dealer in hun zak hebben gehad. En als zodanig zul je jezelf afvragen waarom ze dit ding precies hebben ingeruild. Was er iets mis mee (mogelijk), of hadden ze gewoon een verandering in hun leven en hadden ze iets anders nodig (ook mogelijk). En ja, je kunt een citroen van de dealer krijgen, maar ze komen vaker voor op de gebruikte markt.

En ja, je zou potentieel een hoop kunnen besparen door de man te zijn die dan 9.000 dollar uitgeeft om dezelfde auto van de dealer te kopen met 122.000 mijl, en hem waarschijnlijk te verkopen bij 183.000 voor 3.000 dollar of zo. Zijn kosten waren slechts 6.000 dollar. Maar dat is een gok. Het is 6.000 dollar PLUS meer onderhoud en reparaties. Bij 184.000 mijl zal deze eigenaar waarschijnlijk aanzienlijk meer geld hebben uitgegeven dan de vorige twee eigenaren om hem op de weg te houden. Meer dan 6.000 dollar in 4 jaar en 61.500 mijl? Misschien niet, maar misschien ook wel veel meer. Hij gokte.

Of gebruikt of nieuw de betere deal is, verschuift heen en weer als een slinger. De prijzen van gebruikte auto's dalen, mensen beginnen gebruikte auto's te kopen, wat de prijzen van gebruikte auto's opdrijft en de prijzen van nieuwe auto's verlaagt. Dat zorgt er op zijn beurt voor dat mensen nieuwe auto's gaan kopen, wat de prijzen van nieuwe auto's verhoogt en een vloedgolf van gebruikte auto's op de markt brengt, waardoor hun prijzen dalen. Het gaat heen en weer. Markten eisen dat de totale voordelen van alle benaderingen op de lange termijn gelijk worden.

Op dit moment lijken nieuwe auto's de betere deal te zijn. Dat zal weer veranderen. En het publiek zal laat reageren, zodat degenen die voorop lopen in de trends de kansen in hun voordeel zetten.

Nee.. we betaalden 31k voor de 2014 Odyssey (EX) en 28k voor de OB (Premium).... de uitrusting van de Honda overtreft de OB enigszins.
Om deze zo goed mogelijk te vergelijken, heb ik het topmodel van elke lijn gekozen en de adviesprijs geplaatst zonder extra opties. Dit komt allemaal van Edmunds.com2015 Subaru Outback Limited 3.6R MSRP: $32.9952015 Honda Odyssey Touring Elite (FWD) MSRP: $44.6002015 Toyota Sienna Limited Premium (AWD) MSRP: $46.150

Ik weet dat je zei dat je misschien niet zou stoppen bij nummer 2, maar als je dat wel doet, is hier iets om te overwegen:
Mijn ouders kochten de tweede generatie nieuw toen ik vier was en mijn broer één. Ruimte was nooit een probleem, en totdat mijn broer en ik allebei uit de kinderzitjes waren, was de Outback in feite de enige kinderwagen. Ze ruilden er een Windstar van de eerste generatie voor in en misten de extra ruimte (of iets anders) niet.
En de nieuwe Outback is groter dan de Gen 2.

Discussion starter · #33 ·
Mijn ouders kochten de tweede generatie nieuw toen ik vier was en mijn broer één. Ruimte was nooit een probleem, en totdat mijn broer en ik allebei uit de kinderzitjes waren, was de Outback in feite de enige kinderwagen. Ze ruilden er een Windstar van de eerste generatie voor in en misten de extra ruimte (of iets anders daarvan) niet.
Het waren alleen wij 2 kinderen (+ 2 ouders) die opgroeiden, geen huisdieren, en we deden alles in full-size sedans. Natuurlijk waren ze toen groter. De Lincoln Continental uit 1980 van mijn vader zorgde voor een paar behoorlijk soepele boottochten op onze 300 mijl lange trips naar de grootouders.

Toen kregen mijn ouders een busje toen hun beide kinderen in de dertig waren. Stel je voor.

Om deze zo goed mogelijk te vergelijken, heb ik het topmodel van elke serie gekozen en de adviesprijs geplaatst zonder extra opties. Dit komt allemaal van Edmunds.com

2015 Subaru Outback Limited 3.6R Adviesprijs: $32.995
2015 Honda Odyssey Touring Elite (FWD) Adviesprijs: $44.600
2015 Toyota Sienna Limited Premium (AWD) Adviesprijs: $46.150
Ik heb de neiging om in het midden te winkelen... voor ons was de Outback Premium vergelijkbaar uitgerust met de Odyssey EX... beide hebben 7-inch touchscreens en vergelijkbare infotainment (met minder bugs op de Honda en beter geluid)... beide hebben een achteruitrijcamera (hoewel de Honda geen opstartvertraging heeft en ook een camera aan de passagierskant toevoegt om rechtsaf te slaan/samen te voegen)... de Honda heeft elektrisch bediende zijdeuren... op dit niveau waren beide stoffen stoelen en geen van beide heeft navigatie of een zonnedak. Het grote kostenverschil bestaat dus niet op middelniveau. De Honda EX heeft *keyless entry*, OB Premium niet. De OB heeft een dakdrager, de EX niet (maar met alle binnenruimte weet ik niet zeker of je er een nodig hebt). Dus qua middenprijs is het redelijk appels met appels.

Ik heb de neiging om in het midden te winkelen... voor ons was de Outback Premium vergelijkbaar uitgerust met de Odyssey EX... beide hebben 7-inch touchscreens en vergelijkbare infotainment (met minder bugs op de Honda en beter geluid)... beide hebben een achteruitrijcamera (hoewel de Honda geen opstartvertraging heeft en ook een camera aan de passagierskant toevoegt om rechtsaf te slaan/samen te voegen)... de Honda heeft elektrisch bediende zijdeuren... op dit niveau hadden beide stoffen stoelen en geen navigatie of zonnedak. Dus het grote kostenverschil bestaat niet op het middenniveau. De Honda EX *heeft* keyless entry, OB Premium niet. De OB heeft een dakdrager, de EX niet (maar met alle binnenruimte weet ik niet zeker of je er een nodig hebt). Dus qua prijsstelling op middelniveau is het redelijk appels met appels.
Logisch, de enige reden dat we een OB met topafwerking kochten, is omdat we dachten dat deze redelijk geprijsd was in vergelijking met andere merken/modellen.

Tribeca is een uitstekende optie voor gezinnen van 4 die af en toe grootouders/vrienden mee willen nemen. Daarom hebben we hem gekocht. Bovendien gaf de spin-out van de Gen 3 XT mijn vrouw een onveilig gevoel in dat voertuig. VDC in 08+ tribeca zou dat moeten voorkomen (en dat het geen turbo is, zodat ze haar voet er wat meer buiten houdt - oké, veel meer).

Terug naar de kern, Tribeca kan werken als je misschien naar 3 gaat, maar krap bij 4.

Wacht tot 2017 om te zien wat de derde rij optie van Subaru is. Dan heb je de Highlander, Pilot of TribecaFollowOn opties.

Zoals een collega me ooit vertelde: "Ik weet niet waarom mijn vrouw een derde kind wilde. De wereld is gemaakt voor gezinnen van 4. Booths in restaurants, auto's, vliegtuigen, alles. Als je naar 5 gaat, wordt er altijd iemand buitengesloten. En dat ben meestal ik."

Tribeca is een uitstekende optie voor gezinnen van 4 personen die af en toe grootouders/vrienden mee willen nemen. Daarom hebben we hem gekocht. Bovendien zorgde de spin-off van de Gen 3 XT ervoor dat mijn vrouw zich onveilig voelde in dat voertuig. VDC in 08+ tribeca zou dat moeten voorkomen (en dat het geen turbo is, dus ze houdt haar voet er wat meer uit - oké, een stuk meer).\n\nTerug naar de orde van de dag, Tribeca kan werken als je naar 3 gaat, maar krap met 4.\n\nWacht tot 2017 om te zien wat de optie voor de derde rij van Subaru is. Dan heb je de opties Highlander, Pilot of TribecaFollowOn.\n\nZoals een collega me ooit vertelde: "Ik weet niet waarom mijn vrouw een derde kind wilde. De wereld is gemaakt voor gezinnen van 4. Cabines in restaurants, auto's, vliegtuigen, alles. Als je naar 5 gaat, wordt er altijd iemand buitengesloten. En dat ben meestal ik."
\n\nIk heb dit vaak gezegd. Zal het weer zeggen\n\nIk heb twee kinderen en een grootouder die we vrijwel altijd meenemen. Ik heb onze perfecte Land Cruiser met drie rijen verkocht omdat de derde rij niet werkte voor kinderen of een kind. Ik heb in 09 naar de Tribeca gekeken toen dealers ze met flinke kortingen dumpten. De 2010 Outback is enorm in vergelijking met de Beca.\n\nWe hebben de perfecte Land Cruiser verkocht om de veel ruimere, bruikbare Sequoia met 3 rijen te krijgen.\n\nElk gezin dat we kennen met drie kinderen had al een Highlander of Pilot voordat #3 arriveerde. Ze hebben ALLEMAAL hun kleine 3-rijige SUV vervangen door minivans. Reden #1: de 3e rij in die voertuigen is geen fulltime optie vanwege slechte toegang en ruimte.\n\nAls een 2010 Outback niet werkt, moet je je geld niet verspillen aan een highlander, pilot of Tribeca. Dat zijn overloopstoelen op de derde rij, die handig zijn in een noodgeval, maar vrij nutteloos als dagelijkse vervoerders op de derde rij.\ngeloof me, we hebben 3 jaar lang geprobeerd om onze zeer, zeer mooie Land Cruiser te laten werken. En hij is een GROTE marge breder dan de pilot, highlander en beca.

Velen hier in Colorado kiezen voor de pilot of highlander voor het 3e kind. Ik weet niet waarom. De meeste van mijn collega's en vrienden met 3 kinderen doen dat zo.

21 - 40 of 60 Posts