Subaru Outback Forums banner

Kunststof krassen op het interieur (reparatie?)

3 reading
39K views 22 replies 12 participants last post by  subieguru  
#1 ·
Ik denk dat ik door normaal gebruik van de auto krassen/wrijfsels en dergelijke heb gezien die op de plastic bekleding zijn gekomen (achterkant van de bestuurdersstoel, zijbekleding in de laadruimte, enz.). Het irriteert me buitensporig elke keer als ik ernaar kijk.

Dus, ik vond iets dat Altabrig hieronder noemde:
"OPLOSSING VOOR KRASSEN OP INTERIEURBEKLEDING
De interieurbekleding op de voorportieren van de bestuurder en passagier en het dashboardkastje was zwaar bekrast door sneeuwlaarzen en dergelijke. Water en een doek deden niets. Ik herinnerde me dat ik had gelezen over het gebruik van een wrijfcompound genaamd Scratch Out op interieurplastic van een lid op PriusChat. Het spul zit in een gele fles en kost $2,99 bij AutoZone - dus ik probeerde het. Met een vochtige microvezel en een kleine hoeveelheid van de Scratch Out-compound bewerkte ik de deuren, het dashboardkastje en de middenconsolegebieden een paar minuten en veegde vervolgens alle resten weg met een schone microvezeldoek. Het ziet er veel beter uit, de krassen zijn voor 85-90% verdwenen zonder waas. Wat overblijft, trekt niet de aandacht zoals de bekraste deurlijst deed elke keer dat ik de deur opende en sloot. Sorry, ik had voor- en nafoto's moeten plaatsen, maar ik had de oplossing voor krassen in het interieur niet als threadstarter gepland."

Is er nog iets anders dat gebruikt kan worden om de krassen/wrijfsels, enz. te verwijderen? Het lijkt erop dat het zo gemakkelijk is om het plastic te krassen!

#2 ·
Ik denk dat ik door normaal gebruik van de auto krassen/wrijfsels en dergelijke heb gezien die op de plastic bekleding zijn gekomen (achterkant van de bestuurdersstoel, zijbekleding in de laadruimte, enz.). Het irriteert me buitensporig elke keer als ik ernaar kijk.

Dus, ik vond iets dat Altabrig hieronder noemde

De interieurbekleding op de voorportieren van de bestuurder en passagier en het dashboardkastje waren zwaar bekrast door sneeuwlaarzen en dergelijke. Water en een doek deden niets. Ik herinnerde me dat ik had gelezen over het gebruik van een wrijfcompound genaamd Scratch Out op interieurplastic van een lid op PriusChat. Het spul zit in een gele fles en kost $2,99 bij AutoZone - dus ik probeerde het. Met behulp van een vochtige microvezel en een kleine hoeveelheid van de Scratch Out-compound bewerkte ik de deuren, het dashboardkastje en de middenconsolegebieden een paar minuten en veegde vervolgens alle resten weg met een schone microvezeldoek. Het ziet er veel beter uit, de krassen zijn voor 85-90% verdwenen zonder waas. Wat overblijft, valt niet op zoals de bekraste deurpanelen voorheen deden elke keer dat ik de deur opende en sloot. Sorry, ik had voor en na foto's moeten plaatsen, maar ik had de oplossing voor krassen in het interieur niet als threadstarter gepland."

Is er nog iets anders dat kan worden gebruikt om de krassen/wrijfsels, enz. te helpen verwijderen? Het lijkt erop dat het zo gemakkelijk is om het plastic te krassen!
Erg cool, bedankt voor het delen! De bekleding van de Outback krast erg gemakkelijk en de krassen zijn goed zichtbaar, vooral op de deurpanelen. Ik zal binnenkort wat van dit spul halen!

Bewerken: Kun je een link plaatsen naar wat je hebt gebruikt? Ik heb gezocht, maar alleen "stratch out" gevonden voor exterieurverf. Is dit wat je hebt gebruikt? Er staat dat het carnaubawas is.

[ame]http://www.amazon.com/Kit-602712-Scratch-Out-Liquid/dp/B000BODW0U/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1363637392&sr=8-1&keywords=scratch+out[/ame]

#5 ·
Ja, dit is wat ik denk dat hij bedoelde, BEHALVE dat ik niets heb gelezen dat iets over plastic bekleding vermeldt. Dus ik weet niet of dit werkt?

Erg cool, bedankt voor het delen! De bekleding van de Outback krast erg gemakkelijk en de krassen zijn goed zichtbaar, vooral op de deurpanelen. Ik zal binnenkort iets van dit spul kopen!

Edit: Kun je een link plaatsen naar wat je hebt gebruikt? Ik heb gezocht, maar alleen "stratch out" gevonden voor exterieur afwerkingen. Is dit wat je hebt gebruikt? Zegt dat het carnaubawas is.

Kit 602712 Scratch Out Liquid - 7 oz. : Amazon.com : Automotive

#3 ·
Ik heb op Amazon gekeken en ze hebben verschillende soorten krassen - vloeistof, pasta, wrijfmiddel, cd-reparatie, enz. Allemaal behalve de laatste zeggen dat ze voor blanke lak of geschilderde oppervlakken zijn. Welk type kras heeft u in uw interieur gebruikt?

#16 ·
#6 ·
BUDARU, ik heb nog niets geprobeerd (om de krassen te repareren). Echter, SUBIESALOR, ik ben bang dat de sierstukken behoorlijk wat kunnen kosten (voorbeeld: ik denk niet dat de plastic voering die de achterkant van de bestuurdersstoel omarmt, eraf kan - het is waarschijnlijk één stuk).

#7 ·
BUDARU, ik heb nog niets geprobeerd (om de krassen te repareren), Echter, SUBIESALOR, ik ben bang dat de sierstukken behoorlijk wat kunnen kosten (voorbeeld: ik denk niet dat het plastic voering sierstuk dat de achterkant van de bestuurdersstoel omarmt, eraf komt - het is waarschijnlijk één stuk)
Porschpow. het komt er eigenlijk gemakkelijk af. @ Phillips-schroeven aan de onderkant onder het stoelkleed.

#9 ·
Ik heb zowel Meguiars Plastx als 3M Marine Cleaner and Wax gebruikt om fijne krassen (en ook enkele zwaardere) op auto's/boten/sneeuwscooters weg te poetsen. Zoals bij alle reinigers/polijstmiddelen, probeer eerst een beetje op een verborgen plek om er zeker van te zijn dat het werkt voor uw toepassing. En geef niet te vroeg op. Deze hebben een extreem fijne polijstcompound die even nodig kan hebben om te werken.

#11 ·
Ik gebruik NuFinish Scratch Doctor al vele jaren voor alle toepassingen (binnen en buiten). Sommige van deze krassen op het deurpaneel aan de bestuurderskant zijn echter behoorlijk diep en je zou iets 'substantieels' moeten gebruiken dan alleen NuFinish blanke lak krassenverwijderaar. Het verwijdert alleen vlekken, maar geen diepere krassen. Sommige posters adviseerden dat ze zelfklevend plastic op die blootgestelde plekken plakten... dat zou een goede oplossing kunnen zijn, behalve dat ik dat plastic nog niet heb gevonden...

#23 ·

Dus, ik vond iets dat Altabrig hieronder noemde

De interieurbekleding op de voorportieren van de bestuurder en passagier en het dashboardkastje was zwaar bekrast door sneeuwlaarzen en dergelijke. Water en een doek deden niets. Ik herinnerde me dat ik had gelezen over het gebruik van een wrijfcompound genaamd Scratch Out op interieurplastic van een lid van PriusChat. Het spul zit in een gele fles en kost $ 2,99 bij AutoZone - dus ik probeerde het. Met een vochtige microvezel en een kleine hoeveelheid van de Scratch Out-compound bewerkte ik de deuren, het dashboardkastje en de middenconsolegebieden een paar minuten en veegde vervolgens alle resten weg met een schone microvezeldoek. Het ziet er veel beter uit, de krassen zijn voor 85-90% verdwenen zonder waas. Wat overblijft, valt niet op, zoals de bekraste deurafwerking deed elke keer dat ik de deur opende en sloot. Sorry, ik had voor- en nafoto's moeten plaatsen, maar ik had de oplossing voor krassen in het interieur niet gepland als threadstarter."

Is er nog iets anders dat kan worden gebruikt om de krassen/wrijfsels, enz. te verwijderen? Het lijkt erop dat het zo gemakkelijk is om het plastic te bekrassen!
Magic eraser verwijdert veel krassen, gebruik het droog en wrijf gewoon over de kras, veel OEM's gebruiken dit.