Subaru Outback Forums banner

Buisbumper

40K views 69 replies 17 participants last post by  RCR46and2  
#1 ·
Dus ik ben vrijdag aan een ander project begonnen en heb het net afgemaakt!
Image
Er zijn een paar dingen die ik eraan wil toevoegen, maar dat is voor een andere keer.
Dus vertel me allemaal wat je ervan vindt!

#5 ·
Erg cool, maar het is nog niet af! Je hebt ECHT een grill of steenslagbescherming nodig om de condensor te beschermen tegen steenschade.

Zit er een sleepoog in en is het sterk genoeg om de auto mee op te krikken?

Plaats alsjeblieft wat gedetailleerde foto's van de bouw.

John Davies
Spokane WA USA

#14 ·
Erg cool, maar het is nog niet af! Je hebt ECHT een grill of steenbescherming nodig om de condensor te beschermen tegen steenschade.

Zit er een bergingspunt in en is het sterk genoeg om de auto mee op te krikken?

Post alsjeblieft wat gedetailleerde foto's van de bouw.

John Davies
Spokane WA USA
DIT

Een fijnmazige metalen radiatorbescherming zou ZEER nuttig zijn.

Zoiets als de Safari Rally-auto's zouden rijden:
http://www.ewrc.cz/images/1997/wrc/saf/ot_a_5_mcraec_3.jpg
Image

#7 ·
Image

ziet er geweldig uit! zou graag een zijaanzicht zien als je er een hebt :)
hoop dat het goed genoeg is, zo niet, dan kan ik er nog wel een paar maken
Image

Image

Erg mooi! Ik zou er alleen maar van kunnen DROMEN om een buisbumper te maken!

Kunt u uitleggen hoe u hem hebt gemonteerd? Foto's van waar hij is gemonteerd?

Mijn enige kleine klacht is dat de bumper een beetje klein lijkt voor uw lampen.

Gebruikt u ook een bodemplaat met de bumper?
Ik heb de standaard montagepunten van de bumper gebruikt, de lampen geven eigenlijk meer licht dan voorheen! en ik heb een bodemplaat
Image

Image

iemand heeft dit van de paal bij mijn huis geschoten, dus ik heb het gratis gekregen!
Erg cool, maar het is nog niet af! Je hebt ECHT een grill of steenbescherming nodig om de condensor te beschermen tegen steenschade.

Heeft het ingebouwde bergingspunten en is het sterk genoeg om de auto mee op te krikken?

Post alsjeblieft wat gedetailleerde foto's van de bouw.

John Davies
Spokane WA USA
Volgend weekend ga ik wat strekmetaal van mijn dakmandconstructie toevoegen voor een grill/steenbescherming. Ik heb nog steeds het standaard sleepoog en het lijkt sterk genoeg om een krik op te gebruiken. Ik ben nog steeds van plan er dingen aan toe te voegen.

#12 ·
Hoe ben je te werk gegaan bij het schilderen van de kunststof carrosserie?
Dat was een leuke ervaring! Kortom, ik heb een schone plek in mijn garage gemaakt, zoveel mogelijk van de bekleding verwijderd, zoals de bumper, het ding onder de deuren en aan de zijkanten, en de rest van de auto afgeplakt met veel krantenpapier, alles licht geschuurd en ongeveer vijf gelijke lagen Krylon Fusion in matzwart aangebracht. Het schilderen duurde zo'n vijf uur en ik liet het nog eens vijf uur staan, over het algemeen was het vrij eenvoudig. Zolang je een garage hebt en een spuitbus op een goede afstand van het oppervlak dat je schildert kunt houden, is het vrij eenvoudig. Onthoud dat de kwaliteit van het eindproduct grotendeels afhangt van het voorbereidende werk!

#13 ·
Ja, het voorbereidende werk maakt het verschil voor plastic.
Ik heb gemengde beoordelingen van de Krylon gehoord.
Kan het niet zien op de foto's, hoe ziet het er van dichtbij uit?

#16 ·
Ja, dat zal ik op een gegeven moment doen.
Iemand vond het een goed idee om een hogedrukspuitmond op ongeveer een centimeter van de carrosserie van mijn auto te plaatsen.
Dus de plastic mist al wat verf, een goed moment om een nieuwe kleur te proberen.
Nooit van het bruin/zilver gehouden, zwart is veel beter.

#26 ·
Erg mooi gedaan, mijn vriend. :29:

Ik moet misschien stoppen met het maken van "Alabama-grappen" nu. ;)

Heb je gemerkt dat je meer ruimte hebt dan de standaard bumper?
Helaas is de totale bodemvrijheid niet veranderd, maar mijn oprit hoek is in feite verdubbeld! En je "Alabama grappen" zijn altijd welkom gezien :) de helft van de mensen in deze staat die ik ken, denken dat hun grote oude truck op een paar 38's het beste is en het enige waar mijn auto goed voor is, is om boodschappen te halen! De andere helft heeft mijn auto al door erger zien gaan dan ze zich kunnen voorstellen dat hun trucks zouden kunnen doen!:D

#31 ·
De achterbumper wordt een leuke uitdaging, het heeft hier te veel geregend om echt iets met de achterkant te doen. Ik denk dat ik de bumper dit weekend ga verwijderen, de montage wordt leuk. Dat en mijn uitlaat zien er misschien een beetje bloot uit, hopelijk kan ik daar volgende week of in het weekend mee beginnen. Ik verkoop mijn zelfgemaakte grille aan een vriend met een boswagen en dat zou genoeg moeten zijn om al het metaal te betalen. Heeft er al iemand de achterbumper verwijderd?

#45 ·
De zwenkbare bandendrager en jerrycanhouder zouden vrij eenvoudig te maken zijn, of zelfs later toe te voegen. Jammer dat ik al een dakmand heb gemaakt om alles in op te bergen wat ik nodig heb... Ik hou van het idee van glasvezel, als je dat voor elkaar zou kunnen krijgen, zou dat een heel nieuw niveau van geweldig zijn! Ik dacht aan zoiets met dun plaatstaal. Hmmm ideeën :rolleyes:

#46 ·
De zwenkbare bandendrager en jerrycanhouder zouden vrij eenvoudig te maken zijn, of zelfs later toe te voegen. Jammer dat ik al een dakmand heb gemaakt om alles wat ik nodig heb in op te bergen... Ik hou van het idee van glasvezel, als je dat voor elkaar zou kunnen krijgen, zou dat een heel nieuw niveau van geweldig zijn! Ik dacht aan zoiets met dun plaatstaal. Hmmm ideeën :rolleyes:
Ideeën zijn mijn ondergang. Ik vrees dat mijn geest sneller werkt dan mijn handen :/ tegen de tijd dat ik eraan toe kom om iets te maken, heb ik al andere interesses. Zoals nu ben ik bezig met een motorwissel in mijn Eclipse :0.

Ik heb een paar tekeningen gemaakt van hoe ik de voorbumper zou maken.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App

#55 ·
Ziet er echt mooi uit! Ik zou er eerlijk gezegd een overwegen te kopen als je er nog een wilt maken, of anders zou je me kunnen helpen met het bouwen van mijn eigen. Hoeveel weegt het?
Ja, ik zou er graag nog een maken, en als je niet ver van me vandaan bent, zou ik je gewoon kunnen helpen. Ik herinner me het exacte gewicht niet, maar het is bijna 45-50 pond

#56 ·
Nou, ik denk dat ik de hele "hulp"-zaak niet heb uitgedacht, want ik ben ver weg (Oregon). Ik bedoelde denk ik gewoon online begeleiding, haha. Ik heb een mooie mig-opstelling maar heb nog niet veel met buizen gedaan.

De enige zorgen die ik heb, zijn het buigen van de buis en het inkepen.

Wat voor soort pijpenbuiger heb je gebruikt? (sorry als dit al gezegd is, ik heb de hele thread gelezen maar kan het me niet herinneren en wil niet opnieuw kijken).

En hoe heb je de buizen ingekept?

#58 ·
Nou, ik denk dat ik de hele "hulp"-zaak niet heb uitgedacht, want ik ben ver weg (Oregon). Ik bedoelde gewoon online begeleiding, denk ik, haha. Ik heb een mooie mig-opstelling maar heb nog niet veel met buizen gedaan.

De enige zorgen die ik heb, zijn het buigen van de buis en het inkepen.

Wat voor soort pijpenbuiger heb je gebruikt? (sorry als dit al gezegd is, ik heb de hele thread gelezen maar kan het me niet herinneren en wil niet opnieuw kijken).

En hoe heb je de buizen ingekept?
Ik heb net een goedkope harbor freight buiger gekregen en ik vul de buizen met verdicht zand zodat ze niet knikken. Dus het was ongeveer 100 dollar voor de buiger en 12 voor het zand, en ik heb net een goedkope inkeping gekregen die bedoeld is om op een boormachine te gebruiken, maar ik heb een manier bedacht om hem op de bankschroef te gebruiken! Als je besluit het zelf te maken, help ik je graag zoveel als ik kan!