Subaru Outback Forums banner

Banden en wielen die bewezen passen

1 reading
3.4M views 2.9K replies 819 participants last post by  CWPOutback2.5i  
#1 · (Edited by Moderator)
Het doel van dit draad is om een sticky te worden, alleen voor educatieve en ogling doeleinden. Respecteer het doel van dit draad, want het zal niet alleen nu voordelig zijn, nu 2015 in zijn kinderschoenen staat, maar ook over een decennium wanneer een gelukkige nieuwkomer een rit krijgt.

Post uw specificaties van banden en wielen, gevolgd door een foto.
Bandspecificaties moeten merk/model bevatten, samen met de afmeting.
Wielspecificaties moeten de breedte en offset van het wiel en de maat bevatten.

Dank u

Mod Edit:
Hier is een PDF met maten en wielen. 1 = wrijven 0 = niet wrijven.

De meeste wrijving kan nog steeds werken als u de spatlappen verwijdert.

https://www.subaruoutback.org/forum.../attachments/gen-5-2015-2019/431585d1529338116-tires-wheels-proven-fit-doc1.pdf

Alle credits gaan naar @Ktiemann voor het maken van deze PDF.

Bedankt!

#6 ·
Mogelijk zijn er kleine aanpassingen aan de wielkast nodig (heteluchtpistool om de voering te krimpen, enz.) als u overweegt 235/70/17 te nemen. Creso's 225/70/17 benutten het maximaal. Er is één plek waar ze net aanraken bij volledige vergrendeling en articulatie. Klein genoeg om prima te zijn voor die maat, maar één maat groter zou waarschijnlijk problematisch zijn. Maar hé, probeer het eens en laat ons weten hoe het uitpakt!

Hoe is de pasvorm van die 225/70r17's? Ik vraag me af of ik een paar 235's onder de spatborden zou kunnen persen. Ik zal verschillende wielen kopen met +45 offset

#5 ·
Firestone Destination AT - 235/65/17

Geen wrijving of ander contact. Foto's zijn bijgevoegd.

Attachments

#7 ·
Op 2012 - 2014 Subaru Outbacks met 17" OEM-wielen kunt u veilig upgraden van 225/60/17 naar 235/60/17 banden. Sommige mensen hebben 1/16" van het binnenste deel van de spatlap afgesneden (om lichte wrijving bij scherpe bochten op steile hellingen te voorkomen) en anderen melden dat ze geen kleine aanpassingen hebben gedaan.

De maat 235 mm heeft een verschil in rolomtrek van 1,7% (snelheidsmeter geeft 1,7% lager aan) en het verschil in rijhoogte is slechts 0,24" hoger.

U kunt met de getallen spelen op de bandenmaatcalculator (hieronder):

http://www.tire-size-calculator.info/

#9 ·
Ik kijk ernaar uit om hier een paar mooie wielen te zien. Ik haal dit weekend een witte Premium Outback op en het enige dat me tot nu toe niet bevalt, zijn de standaardwielen.
Ik was geen fan van de wielen die op de Premium zitten, maar ze zijn me wel bevallen (deels omdat ze passen bij het ijsmetallic zilver). Ik zie echter wel nieuwe wielen in de toekomst. Zoek iemand met een basis 2.5i en ze zouden waarschijnlijk blij zijn met je afdankertjes als de prijs goed is.

#12 ·
Dus ik heb net nieuwe wielen gekregen en dacht dat ik het zou delen. De andere thread met de wielmaat was perfect met het nieuwe boutpatroon en deze BBS SR Wheels 17x7.5 5x114.3 48mm offset 21.8lbs wielen passen zonder problemen. Ik dacht erover om 18" wielen te kopen, maar die in mijn prijsklasse waren allemaal zo zwaar in vergelijking met de 17" en ik dacht dat het misschien het beste was om ze zo dicht mogelijk bij de originele specificaties van 17x7 5x114.3 55mm offset 24 lbs te houden. Ik wilde op dit moment ook geen nieuwe banden kopen. De BBS SR Wheels zijn ongeveer 2,2 lbs lichter per wiel dan de fabrieks wielen en het voelt alsof het net iets gemakkelijker versnelt. Ik heb er tot nu toe maar ongeveer 50 mijl mee gereden, maar ik ben er dol op hoe ze rijden. Dit zijn mijn eerste aftermarket wielen ooit gekocht en tot nu toe ben ik blij dat ik het gedaan heb.
Ik heb bijna de Sport Tuning T8 wielen gekocht omdat ze goedkoper zijn, maar ik was gewoon niet zeker over de lange termijn betrouwbaarheid.

Zo zag het er vroeger uit

#15 ·
Dus ik heb net nieuwe wielen gekregen en dacht dat ik ze zou delen. De andere thread met de wielmaat was perfect met het nieuwe boutpatroon en deze BBS SR Wielen 17x7.5 5x114.3 48mm offset 21.8lbs wielen passen zonder problemen. Ik dacht erover om 18" wielen te kopen, maar die in mijn prijsklasse waren allemaal zo zwaar in vergelijking met de 17" en ik dacht dat het het beste zou zijn om ze zo dicht mogelijk bij de originele specificaties van 17x7 5x114.3 55mm offset 24 lbs te houden. Ik wilde op dit moment ook geen nieuwe banden kopen. De BBS SR Wielen zijn ongeveer 2,2 lbs lichter per wiel dan de fabrieks wielen en het voelt alsof het net iets gemakkelijker versnelt. Ik heb er tot nu toe maar ongeveer 50 mijl mee gereden, maar ik vind het geweldig hoe ze rijden. Dit zijn mijn eerste aftermarket wielen ooit gekocht en tot nu toe ben ik blij dat ik het gedaan heb. Ik had bijna de Sport Tuning T8 wielen gekocht omdat ze goedkoper zijn, maar ik was gewoon niet zeker over de lange termijn betrouwbaarheid.

Hier is hoe het er vroeger uitzag
dat zijn precies de velgen die ik op Tirerack heb bekeken als vervanging voor de OB. Ik ben blij ze op foto's te zien voordat ik me ertoe verbind en ze zien er geweldig uit!

#14 ·
Dus, met nieuwe velgen + banden zijn er nieuwe tpms-sensoren nodig. Ik heb ergens gelezen dat deze op de auto "gekalibreerd" moeten worden. Is dit iets dat via het dashboardmenusysteem kan worden gedaan of moet het door de dealer worden geprogrammeerd?

Ik dacht erover om 17" 2015 WRX standaard velgen (zwarte legering) te nemen.

Bedankt..

This post has been deleted
#24 ·
Weet iemand of de 2015 WRX-wielen passen op een 2015 OUtback 2.5i basis met stalen velgen? En zo ja, welke bandenmaat moet ik dan kiezen, want ik wil een iets bredere band dan de standaardband en een all-terrain band. Mijn standaardbanden zijn 225/65/17. Bedankt op voorhand.

#33 ·
Biesty-wielen zouden mijn keuze zijn geweest om de lelijke 17" Premium-wielen te vervangen. 18x8 BBS SR Anthracite-wielen in combinatie met Limited OEM-maat 225/60/R18 Continental PureContact-banden, plus belastingen, TPMS, verzending, het hele pakket zou ongeveer $2.000 hebben gekost bovenop de $28.000 die ik betaal voor de Premium.

http://www.bbs-usa.com/road-wheels-detail.cfm?CLID=89&WF=4

Vandaag heb ik mijn VON geannuleerd voor een 2015 2.5i Premium EyeSight ($28.000) en in plaats daarvan een 2015 2.5i Limited EyeSight ($31.500) besteld. Het verschil is ongeveer $3.500, maar ik behoud de 18" wielen, keyless start, pincode toegang, geheugenstoelen, zonnedak, navigatie en HK-geluid is het waarschijnlijk waard op de lange termijn. Ik heb niet gespaard voor de 3.6R die ongeveer $34.000 zou kosten en ik geef de voorkeur aan de FA20 turbomotor van de Forester XT.

#36 ·
Nieuwe TPMS is alleen als je upgradet naar 18" toch? Zag op Tirerack dat deze worden vermeld voor $215 of $245, afhankelijk van de afwerking. Zou deze graag op de Blauwe willen zien, weet niet zeker hoe het eruit zou zien, de veiligere keuze zou de machinaal bewerkte zilveren look zijn. Hoe dan ook, een investering van ongeveer $1000. Ik denk dat het de moeite waard is, want de lichtmetalen velgen van de Premium zijn de meest esthetisch onaantrekkelijke wielen die ik in lange tijd heb gezien.

#38 ·
Prestaties of esthetiek?

Hoi iedereen,

Net mijn eerste Outback gekregen, 2015 2.5 Premium. Ik wist niet zeker of dit de juiste plek was om te posten, maar ik dacht dat het op de lange termijn waarde kon toevoegen, dus ik zal geen nieuwe thread aanmaken.

Verander je de wielen puur voor de esthetiek of is er een prestatiecomponent?

Ik las Beisty's post over het feit dat het voertuig "sneller" start en stopt, ook al verliest hij maar ongeveer 2 pond per wiel. Kan ik echt verbeterde prestaties verwachten met een lichter wiel? Heeft iemand al praktijkervaring met het brandstofverbruik?

This post has been deleted
#42 ·
Deze site begrijpt niet dat de 2015 Limited 18" OEM & Premium 17" OEM heeft, dus het is een beetje moeilijk om vergelijkingen te krijgen... velgbreedte en offset moeten ook in overweging worden genomen. Het lijkt erop dat het duur gaat worden om winterbanden te monteren, vooral met spikes op een 18" 114.3 en goede gebruikte 16 of 17" lichtmetalen velgen met het juiste studpatroon en offset kunnen moeilijk te vinden zijn???

#54 ·
Deze site begrijpt niet dat de 2015 Limited 18" OEM & Premium 17" OEM heeft, dus het is een beetje moeilijk om vergelijkingen te krijgen... wielbreedte en offset moeten ook in overweging worden genomen. Het lijkt erop dat het duur gaat worden om winterbanden te monteren, vooral met spikes op een 18" 114.3 en goede gebruikte 16 of 17" lichtmetalen velgen met een juiste steek en offset kunnen moeilijk te vinden zijn???
Ter info: banden met spikes zijn getest en zijn inferieur gebleken aan banden zonder spikes zodra de spikes beginnen te slijten (ongeveer duizend mijl). Dit komt omdat de spikes afgerond worden, terwijl de banden zonder spikes hun flexibiliteit en grip behouden via lamellen en zachte, soepele compounds.

Spikes zijn niet de juiste weg. Als je het beste wilt, kijk dan naar de nieuwste producten van Hakka, Bridgestone en Michelin.

#45 ·
Wielen: 2005-2007 OEM STi 17x8 +53
Banden: 2015 OEM Bridgestone 225/65r17

Ik heb een set van 5 wielen gekocht, waarvan er drie waren gespoten met Dupli-color Graphite. Dit gaf me een unieke kans om te testen voordat ik ging schilderen, en ook om de kennis met jullie te delen

Ik ga ze allemaal grafietkleurig schilderen, want dat is wat ik prefereer. Nieuwe (agressieve) banden volgend jaar.

#689 ·
Wielen: 2005-2007 OEM STi 17x8 +53
Banden: 2015 OEM Bridgestone 225/65r17

Ik heb een set van 5 wielen gekocht, waarvan er drie waren gespoten met Dupli-color Graphite. Dit gaf me een unieke kans om te testen voordat ik ze verf, en ook om de kennis met jullie te delen.

Ik ga ze allemaal grafietkleurig verven, want dat is mijn voorkeur. Nieuwe (agressieve) banden volgend jaar.

Gebruik je nog steeds de 05-07 STI-wielen? Enige wrijving of problemen op enig moment? Ik denk erover om een set goldies met winterbanden te kopen. Je Outback ziet er geweldig uit.

#47 ·
Velgen: Niche Verona M150 20X9 35mm Offset
Banden: Yokohama YK580 245/45R20
View attachment 99441
Ik ben momenteel op zoek naar velgen/banden voor mijn '15 Outback. Het lijkt erop dat het een afweging is tussen 19's of 20's. Kunt u mij vertellen of u problemen met de pasvorm heeft gehad? Moesten de voorwielen opnieuw worden uitgelijnd omdat de 20's twee centimeter meer naar buiten komen? Wrijft er iets aan? Is er ruimte voor een wiel om dichter bij de veerpoot te komen zonder ertegenaan te schuren? Moesten de wielen worden afgeschuurd of opnieuw worden geboord? Als u het opnieuw zou kunnen doen, zou u dan voor een andere offset of diameter kiezen?

Alvast bedankt voor uw input.